// چهار شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۵

اندرو ویلسون از کنسول های نسل آینده می‌گوید

اندرو ویلسون، مدیر عامل کمپانی الکترونیک آرتز اعلام کرده است که کنسول‌های نسل آینده احتمالا روی پردازش ابری و استریم تمرکز خواهند کرد.

تابه‌حال اخباری منتشر شده است از اینکه مایکروسافت در حال کار کردن روی ایکس باکس بعدی خود است. همچنین کمپانی سونی هم در حال طراحی و ساخت پلی استیشن 5 است. در واقع با نزدیک شدن به نسل بعد بازی‌های ویدیویی، کمپانی‌‌های سازنده کنسول‌های بازی، روی پروژه‌ی آینده‌ خود کار می‌کنند. در این میان یک نکته‌ی بسیار مهم وجود دارد و آن هم این است که نسل بعدی بازی‌های ویدیویی، روی چه موردی تمرکز خواهد کرد؟

طبق جدیدترین اخبار بازی، به‌تازگی اندرو ویلسون، مدیر عامل کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، در جریان یک گفت‌وگو اعلام کرده است که باید مدت زمان بیشتری را برای منتشر شدن اطلاعات از کنسول‌های نسل بعد منتظر بمانیم. همچنین وی اعلام کرده است که کنسول‌های نسل آینده، با تمرکز روی استریم و فضای ابری ساخته می‌شوند. ویلسون در این باره می‌گوید:

مقاله و شایعاتی وجود دارد که به‌مخاطبان می‌گوید کنسول‌های نسل آینده چه مواردی را در خود جای داده‌اند و چه زمانی در دسترس قرار خواهند گرفت. من فکر می‌کنم در موقعیتی قرار نداریم که در مورد این مسائل صحبت کنیم. ما سال‌های زیادی با سونی، نینتندو و مایکروسافت کار کرده‌ایم و سال‌های بسیار دیگری را هم همکاری خواهیم کرد. با توجه به تجربه‌مان، امکان دارد شاهد فضای ابری باشیم.

با توجه به جمله‌ی آخر اندرو ویلسون، کمپانی‌های سازنده کنسول جدی‌تر از همیشه به استریم کردن نگاه می‌کنند. شایعاتی وجود دارند در مورد اینکه کنسول بعدی مایکروسافت با محوریت استریم کردن ساخته خواهد شد. این در حالی است که کمپانی نینتندو این ویژگی را در دسترس کاربران ژاپنی نینتندو سوییچ قرار داده است و آن‌ها می‌توانند بازی‌های Assassin's Creed Odyssey و Resident Evil 7 را روی کنسول هیبریدی‌شان استریم کنند. از طرفی کمپانی سونی هم از طریق سرویس پلی استیشن ناو (Playstation Now) این ویژگی را در دسترس کاربرانش قرار داده است.

البته گوگل هم وارد رقابت شده است و به‌تازگی تکنولوژی استریم خود را معرفی کرده است که بازیکنان می‌توانند از طریق مرورگر بازی‌های AAA را تجربه کنند. جدا از اندرو ویلسون، استراوس زلنیک، مدیر عامل کمپانی تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) در گذشته اعلام کرده بود که استریم کردن می‌تواند این صنعت را از سیستم بسته‌ای که در آن قرار دارد، رها کند. همچنین اندرو ویلسون هم در جریان ارائه‌ی خود در مورد کنسول‌های آینده، اعلام کرده است که استریم و فضای ابری می‌تواند به جهش در این صنعت سرعت ببخشد.

نظر شما کاربران زومجی در مورد صحبت‌های اندرو ویلسون و آینده کنسول‌های گیمینگ چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده