// چهار شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۸

مایکل پچر: سرویس Xbox Game Pass تاثیری در فروش ایکس باکس وان نخواهد داشت

مایکل پچر، تحلیلگر صنعت بازی‌های ویدیویی، پس از اعلام سیاست‌های جدید مایکروسافت در قبال سرویس Xbox Game Pass، گفت که این سرویس به فروش ایکس باکس وان کمکی نخواهد کرد.

بیش از هشت ماه از عرضه سرویس Xbox Game Pass توسط مایکروسافت می‌گذرد و در این مدت بازخوردها و واکنش کاربران کنسول ایکس باکس وان، نسبت به این سرویس بسیار مثبت بوده است. علاوه بر این، بارها و بارها ساتیا نادلا (مدیر عامل مایکروسافت) و فیل اسپنسر (رییس ایکس‌باکس) در اظهارنظرهای مختلفی اعلام کرده‌اند که قصد دارند سرویس Xbox Game Pass به Netflix صنعت بازی‌ها تبدیل شود. اما به‌تازگی مایکل پچر، تحلیلگر نام‌آشنای دنیای بازی‌های ویدیویی، در مورد این سرویس و تاثیر آن بر فروش کنسول‌های ایکس‌باکس وان و ایکس باکس وان ایکس مطالبی را عنوان کرده است که در ادامه به مشروح آن می‌پردازیم.

همانطور که می‌دانید، اخیرا مایکروسافت ویدیوی جدید سرویس Xbox Game Pass را با محوریت بازی‌هایی که قرار است به‌زودی برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه شود منتشر کرد و طبق اعلام مایکروسافت، قرار است تمامی بازی‌های بزرگ و انحصاری (همچون سری Forza ،Gears و Halo) بلافاصله پس از عرضه، در اختیار مشترکین Xbox Game Pass قرار بگیرند و کاربران به جای پرداخت مبلغ کل بازی، تنها با پرداخت حق اشتراک این سرویس به مجموعه‌ی بیش از ۱۰۰ اثر قدیمی و حتی جدید دسترسی داشته باشند!

Xbox Game Pass

اما مایکل پچر در مصاحبه با وب‌سایت گیمینگ بولت در مورد سرویس Xbox Game Pass، اظهارنظر جالبی کرده است که نگاهی به مهم‌ترین قسمت‌های آن می‌اندازیم:

وب‌سایت گیمینگ بولت: این اقدام مایکروسافت در جهت عرضه بازی‌های بزرگ و انحصاری خود برای سرویس Xbox Game Pass چه پیامدهایی برای کنسول ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان ایکس خواهد داشت؟

مایکل پچر: من فکر نمی‌کنم این اقدام تاثیری بر فروش کنسول داشته باشد. این یک روش هوشمندانه است تا مجموعه بزرگی را با پرداخت مبلغ مناسبی در اختیار کاربران قرار دهد. در واقع کاربران مبلغ دو بازی بزرگ و جدید را (۱۲۰ دلار) در سال صرف پرداخت اشتراک سرویس Xbox Game Pass می‌کنند و به مجموعه‌ی بیش از ۱۰۰ بازی به همراه بازی‌های انحصاری و بزرگ دسترسی خواهند داشت. به نظر من، این سرویس نمی‌تواند فروش کنسول ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان ایکس را افزایش بدهد، اما در دراز مدت سود بسیار خوبی را برای مایکروسافت به ارمغان خواهد آورد.

گیمینگ بولت: قیمت هر بازی بزرگ و انحصاری مایکروسافت ۶۰ دلار است، اما حق اشتراک سرویس Xbox Game Pass برای هر ماه تنها ۱۰ دلار در نظر گرفته شده است. به نظر شما مایکروسافت با اضافه کردن بازی‌های بزرگ و انحصاری به این سرویس، آن هم در روز عرضه، با ضرر مالی روبه‌رو نخواهد شد؟

قطعا نه؛ از لحاظ تئوری ممکن است برخی از کاربران برای یک ماه به عضویت این سرویس دربیایند و سپس اشتراک خود را تمدید نکنند، اما اکثریت کاربران حداقل برای یک سال عضو این سرویس باقی خواهند ماند و این همان جایی است که می‌گویم از لحاظ درآمد در دراز مدت، مایکروسافت به درآمد قابل قبول و خوبی دست خواهد یافت. البته زمان مشخص خواهد کرد که این اقدام مایکروسافت هوشمندانه بوده است یا خیر! 

نظر شما در مورد اضافه شدن بازی‌های بزرگ بلافاصله پس از انتشار، به سرویس Xbox Game Pass و پرداخت ماهانه ۱۰ دلار برای عضویت در این سرویس چیست؟ با ما در میان بگذارید.


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده