نویسنده: آرش محمدی
// یکشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹

تغییر سطح سختی بازی South Park: The Fractured but Whole رنگ پوست را هم تغییر می‌ دهد

هر یک از سطوح سختی در بازی South Park: The Fractured but Whole، رنگ پوست شخصیت را تغییر می‌دهند!

بازی نقش‌ آفرینی و طنز South Park: The Fractured but Whole ساخت استودیوی یوبی‌ سافت، مانند اکثر بازی‌ها درجه‌ی سختی از آسان تا سخت دارد. اما تفاوت این بازی با سایر بازی‌ها، در تغییر رنگ پوست همراه با تغییر درجه‌ی سختی است.

در قسمت ساخت کاراکتر بازی، شما درجه‌ی سختی بازی را تعیین می‌کنید. جالب اینجاست که هرچه درجه‌ی سختی آسان‌تر باشد، رنگ پوست کاراکتر روشن‌تر می‌شود. در مقابل، هرچه سطح سختی بازی سخت‌تر انتخاب شود، رنگ پوست کاراکتر شما تیره‌تر خواهد شد. یعنی اگر شما می‌خواهید که بازی South Park: The Fractured but Whole را در درجه سختی متوسط رو به بالا بازی کنید، شخصیت شما رنگ پوست مایل به سیاه خواهد داشت.

در هنگام انتخاب سطح بازی، Eric Cartman یکی از شخصیت‌های بازی می‌گوید:

نگران نباشید، این تأثیری در مبارزه ندارد. فقط دیگر جنبه‌های زندگی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد!

Aoife Wilson و Chris Bratt (گیمرهایی که در تصویر می‌بینید) از سازندگان شرکت یوبی‌سافت درمورد این ویژگی سؤال کردند. به آنها گفته شد که درجه‌ی سختی بازی در مواردی مانند مقدار پولی که دریافت می‌کنید و نحوه‌ی صحبت دیگر شخصیت‌های بازی با شما تأثیر خواهد گذاشت. به وضوح می‌توان گفت که یک تفسیر از نژادپرستی در جامعه مدرن است و با توجه به گستردگی بازی‌های کامپیوتری، تأثیر بسیاری خواهد داشت.

south park

در ادامه‌ی بازی South Park: The Fractured but Whole، از شما خواسته می‌شود تا جنسیت کاراکتر خود را مشخص کنید. وقتی با Mr Mackey شخصیت مشاور مدرسه صحبت می‌کنید باید جنسیت شخصیت خود را مرد یا زن تعیین کنید. در نسخه‌ی قبلی این بازی، South Park A Stick of Truth، شما فقط می‌توانستید با شخصیت مرد بازی کنید.

Aoife Wilson و Chris Bratt، شخصیت زن را انتخاب می‌کنند و Mr Mackey با کمی شک و تردید با خانواده‌ی شما تماس می‌گیرد که خانواده هم این موضوع را تأیید می‌کنند. این طور که معلوم است، هر وقت شما شخصیتی غیر از شخصیت مرد را انتخاب می‌کنید، یوبی‌سافت زیرکانه ارجاعی به بازی Stick of Truth می‌دهد. Mr Mackey به خانواده شما می‌گوید:

پس تمام این مدت در بازی Stick of Truth شخصیت شما زن بوده است.

Mr Mackey دوباره از شما می‌خواهد تا جنسیت خود را تأیید کنید و پس از تأیید شما، دوباره با خانواده شما تماس می‌گیرد و می‌گوید:

این قضیه باز هم به Stick of Truth ربط دارد.البته که دارد. تمام این مدت کاراکتر بازی زن بوده است. البته که بوده. حالا متوجه می‌شوم.

بازی South Park: The Fractured but Whole، لحن و رویکرد برنامه تلویزیونی خود را به خوبی منعکس می‌کند. این بازی در تاریخ ۲۵ مهر روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی‌ سی منتشر خواهد شد.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده