نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸

لیام نیسون از دنیای فیلم‌های اکشن خارج نخواهد شد

لیام نیسون بازیگر مطرح هالیوود به تازگی به طور رسمی اعلام کرد که فعلا قصد ندارد دنیای بازی در فیلم‌های اکشن را کنار بگذارد و تا زمانی که توان دارد در این فیلم‌ها بازی خواهد کرد.

اوایل ماه جاری خبری منتشر شد مبنی بر اینکه لیام نیسون بازیگر مطرح و البته محبوب هالیوود با اعلام کردن سن خود و روبه‌رو شدن با ناراحتی طرفداران از اینکه قهرمان فیلم‌های اکشن‌شان دیگر ۶۵ ساله شده است، اعلام کرد که قصد دارد بازی در پروژه‌هایی مانند فیلم Taken (ربوده شده) و فیلم Non-Stop (بدون توقف) را کنار بگذارد و دیگر قصد ندارد در چنین فیلم‌هایی ایفای نقش کند. با این حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون به تازگی خبر دیگری منتشر شده که با توجه به آن به نظر می‌رسد که لیام نیسون به طریقی طرز فکر و تصمیم خود را در رابطه با این موضوع عوض کرده است.

در جدیدترین مصاحبه‌ای که لیام نیسون با گزارشگر سایت خبری Variety صورت داده بود سوالات مختلفی از او پرسیده شد. یکی از همین سوالات هم درباره موضوع مطرح شده بود و از او پرسیده شد که تصمیم او در رابطه با خارج شدن از دنیای فیلم‌های اکشن چیست. او خطاب به گزارشگر و طرفداران خود اینگونه پاسخ داد:

این خبر درست نیست، به من نگاه کن! تو همین حالا هم داری با افعال گذشته صحبت می‌کنی. من حالا حالاها فیلم‌های اکشن بازی خواهم کرد. من انقدر در این سبک فیلم‌ها باقی خواهم ماند تا خودشان من را در خاک دفن کنند. من خودم را بازنشسته نکرده‌ام.

Liam Neeson

تمامی این خبرها و حاشیه‌های مختلفی که حول این بازیگر محبوب مطرح شده همه از حرف‌هایی که در خلال مراسم جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در اوایل ماه سپتامبر به زبان آورده بود به وجود آمده. او اعلام کرد که هنوز هم سازندگان به وی پیشنهاد بازی در فیلم‌های اکشن را می‌دهند:

هنوز هم پیشنهاد‌های هنگفت و بزرگی به من برای بازی در فیلم‌های اکشن داده می‌شود، اما من به آنها می‌گویم که دوستان! من حالا دیگر نزدیک به ۶۵ سال سن دارم. با این حال باز هم تماشاچیان به من می‌گویند بیخیال، کارت را به قوت گذشته ادامه بده. من در یک فیلم اکشن دیگر هم بازی کردم که در ماه ژانویه سال جاری روی پرده سینماها به اکران درمی‌آید. همین. ممکن است باز هم در فیلم اکشن دیگری هم حضور داشته باشم و شما من را در آن ببینید اما دیگر از حضور در فیلم‌هایی همچون Taken و مجموعه‌های این چنینی خبری نیست.

در سال ۲۰۰۸ بود که لیام نیسون کار خود در فیلم‌های اکشن را به طور حرفه‌ای با فیلم ربوده شده آغاز کرد. این اثر توسط نویسنده و تهیه کننده فیلم The Fifth Element (عنصر پنجم) یعنی لوک بسون کارگردانی و تولید شد. فیلم Taken در گیشه بسیار موفق ظاهر شد و توانست با بودجه ۲۶ میلیون دلاری، ۲۲۶ میلیون دلار فروش داشته باشد. بعد از آن دو دنباله از این فیلم نیز ساخته شد، قسمت دوم در سال ۲۰۱۲ که فروش ۳۷۶ میلیون دلاری داشت و قسمت سوم در سال ۲۰۱۵ که به فروش ۳۲۶ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

فیلمی که قرار است در ماه ژانویه روی پرده برود و لیام نیسون به آن اشاره داشت، فیلم The Commuter (رفت‌ و آمد) نام دارد. کارگردانی این فیلم بر عهده ژائومه کولت سرِرا است. این چهارمین همکاری مشترک این دو بعد از فیلم‌ Unknown (ناشناس)، فیلم Non-Stop (بدون توقف) و فیلم Run All Night (فرار در سراسر شب) به شمار می‌رود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده