// چهار شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

راهنمای تروفی و اچیومنت‌ های بازی Sonic Mania

بازی بازی Sonic Mania، در بخش تروفی و اچیومنت، حسابی شما را به چالش خواهد کشید. با راهنمای تروفی و اچیومنت‌های این بازی همراه زومجی باشید.

مقاله مرتبط

سونیک، یکی از خاطره‌انگیزترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی است. جوجه تیغی دوست داشتنی که همیشه مشغول جمع‌آوری سکه و دویدن است. کمپانی سگا، ناشر بازی Sonic Mania، با انتشار این بازی یک حس فوق نوستالوژیک را در گیمرها به‌وجود آورد و توانست تا حدی یاد و خاطره‌ی سونیک را در دل مخاطبان‌اش زنده کند. در این مقاله قصد داریم راهنمای تروفی و اچیومنت‌های این بازی را در اختیار شما مخاطبان قرار بدهیم. با اینکه بازی از تروفی پلاتینیوم برخوردار نیست ولی شدیدا بازیکنان را به چالش خواهد کشید.

اطلاعات کلی

  • درجه سختی تروفی و اچیومنت‌های بازی: ۶ از ۱۰
  • مدت زمانی که طول می‌کشد آن‌ها را کسب کنید: ۱۵ ساعت (در صورتی که از توانایی بالایی برخوردار باشید)
  • تروفی و اچیومنت‌های آفلاین: ۱۸ عدد
  • تروفی و اچیومنت‌های آنلاین: ندارد
  • تعداد تروفی‌هایی که آن‌ها را از دست خواهید داد: ۱۶ عدد
  • تروفی‌هایی که گلیچ دارند: دو عدد
  • حداقل دفعاتی که باید بازی را به اتمام برسانید: یک دور

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: در Bonus Stage مرحله ‌Blue Spheres تمامی مدال‌های طلایی را جمع‌آوری کنید

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: در Bonus Stage مرحله Blue Spheres تمامی مدال‌های نقره‌ای را جمع‌آوری کنید

برای دریافت این تروفی باید تمامی ۳۱ استیج‌ Blue Spheres را پشت سر بگذارید که برای وارد شدن به آن‌ها، باید به پست‌های ستاره‌ای داخل مراحل ضربه زده تا وارد این استیج‌ها شوید. حال در هر استیج نیز برای دریافت مدال‌های نقره‌ای یا طلایی، باید تمامی دایره‌های آبی رنگ را به دست بیاورید. سختی این تروفی در این است که جدای از دایره‌های آبی رنگ، یک سری دایره قرمز و زرد نیز در دل بازی تعبیه شده که کار را برای شما سخت‌تر می‌کند زیرا نباید با آن‌ها برخوردی داشته باشید و هر بار که دایره‌های آبی رنگ را پیدا می‌کنید، سرعت شما بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند و امکان اشتباه و ناکامی را بیشتر می‌کند. از این‌رو حسابی ذهن و چشم خود را آماده کنید تا بتوانید هر ۳۱ استیج را به خوبی پشت سر گذشته و این دو تروفی یا اچیومنت را به راحتی به دست بیاورید.

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضح تروفی: هفت Chaos Emeralds را به دست بیاورید

Chaos Emeraldها حکم کلید اختیاری برای دست یابی به بهترین پایان بازی را دارد. برای پیدا کردن تمامی هفت زمرد ذکر شده، باید حلقه‌های مخصوص و بزرگ بازی را پیدا کنید. دست یابی به این حلقه‌ها با توجه به شخصیتی که با آن بازی می‌کنید می‌تواند سخت یا راحت باشد. برای مثال سونیک به دلیل محدودیت سرعتی که دارد، در کمی از مراحل شما را اذیت خواهد کرد ولی شخصیت‌هایی مثل Tails به دلیل گزینه‌هایی که در اختیار دارند، این کار را برای شما ساده‌تر خواهند کرد. برای اینکه بدانید چه زمانی باید این کار را انجام دهید، به استیج‌هایی که باید UFO را به دست بیاورید، توجه کرده و سریعا زمرد یا الماس به دست آورده را از آن خود کنید.

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: پایان بازی را مشاهده کنید

برای دریافت این تروفی یا اچیومنت مهم نیست کدام پایان بازی را مشاهده می‌کنید فقط باید بازی را به اتمام برسانید ولی اگر می‌خواهید پایان واقعی بازی را ببینید، باید تروفی یا اچیومنت قبل را به دست بیاورید.

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: صندوق‌های ستاره‌ای بازی را بچرخانید

در جریان بازی به یک سری پست ستاره‌ای می‌رسید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن‌ها را بچرخانید. چند بار این کار انجام دهید.

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: جعبه‌های مخفی در پایان منطقه را به دست بیاورید

در پایان اولین Act هر منطقه، پس از این که باس مورد نظر را شکست دادید، یک آیتم را مشاهده می‌کنید که به زمین می‌افتد حال اگر بتوانید آن را در هوا نگه دارید، دو جعبه مختلف در اختیار شما قرار داده می‌شود که با دریافت آن‌ها و در نهایت به اتمام رساندن مرحله، این تروفی یا اچیومنت را دریافت می‌کنید.

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: چه اتفاقی خواهد اگر با یک Shield‌ آتشین از ری پل عبور کنید؟

در Act دوم منطقه Green Hill وارد یک منطقه می‌شوید که یک آبشار را مشاهده می‌کنید. زمانی که در این منطقه قرار دارید، یک جعبه مربوط به Shield آتشین را پیدا می‌کنید. حال روی آن پریده تا آن‌ را در اختیار گرفته و از روی پلی که از آن آمده‌اید، عبور کرده تا تروفی یا اچیومنت مربوطه را به دست بیاورید.

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: یک کمبو سه تایی را آزمایش کنید

در پایان Act دوم منطقه Chemical Plant باید یک بار دیگر با دکتر رباتنیک مبارزه کنید. این بار قضیه کمی متفاوت‌تر از گذشته است و باید در یک بازی شبیه به Tetris، با وی مبارزه کنید. حال برای ایجاد یک کمبوی سه تایی، باید خانه‌ها را جوری کنار یکدیگر بچینید که با خراب شدن اولین خانه‌ها، سه بار این اتفاق پشت سر هم رخ دهد و یک حالت ترکیبی بوجود آید.

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: آیا عکس‌های شما در منطقه استودیو پلیس گرفته شده است

برای دریافت این تروفی یا اچیومنت باید وارد منطقه استودیو پلیس و ترجیحا اکت اول بازی شوید. پس از رسیدن به چک‌پوینت اول، به یک حشره آبی رنگ خواهید رسید که در حال پرواز کردن بوده و یک دوربین در دست گرفته است. آن‌ها را نکشید بلکه کمی از آن‌ها دور شده و منتظر شوید تا از شما عکس بگیرند. برای اینکه این تروفی یا اچیومنت باز شود، باید بگذارید ۱۰ بار یا بیشتر این کار را انجام دهند.

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: بگذار جریان باید تو را با خود ببرد

در جریان اکت دوم منطقه Flying Battery باید در نقطه‌ی مورد نظر وارد پنجره‌ی سمت راست شده و از طریق وزش باد از پنجره سمت چپ خارج شوید. برای رسیدن به این دو پنجره باید مدام از درب‌هایی که در طول محیط قرار داده شده‌اند عبور کرده تا به آخرین درب برسید. در کنار آخرین درب دو پنجره را مشاهده می‌کنید که با ورود به پنجره سمت راست، به صورت خودکار از پنجره سمت چپ خارج می‌شوید. همچنین سعی کنید در طول مرحله در قسمت‌هایی که وزش باد را حس می‌کنید، بگذارید سونیک از طریق وزش باد راه خود را پیش ببرد.

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: در کارخانه تبلیغاتی آشوب به پا کنید

در اولین اکت Press Garden، شما در یک محیط کارخانه‌ای به سر می‌برید. حال در این محیط یک سری لامپ تعبیه شده که با از بین بردن آن‌ها، مسیر شما برای به اتمام رساندن این اکت فراهم می‌شود. حال اگر تمامی لامپ‌ها را پیدا کرده و آن‌ها را از بین ببرید، مسیر بازی شما را به قسمتی می‌رساند که پر از جعبه بوده و در زیر آن دو آیتم است. قبل از این جعبه‌ها یک Shield Box را پیدا خواهید کرد که به شما اجازه می‌دهد این جعبه‌ها را از بین ببرید. با نابودی تمام جعبه‌ها تروفی یا اچیومنت مورد نظر را دریافت خواهید کرد. این تروفی، جزو تروفی‌هایی است که گلیچ دارند و اگر آن را در حالت Mania دریافت نکردید، در Time Attack این مرحله را انجام دهید.

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: در سریع‌ترین زمان ممکن به منطقه Stardust Speedway برسید

این تروفی در واقع حافظه و سرعت عمل شما را آزمایش خواهد کرد. برای دریافت King of Speed باید اکت دوم منطقه Stardust Speedway را در کمتر از یک دقیقه پشت سر بگذارید. برای این کار بهترین شخصیت، سونیک است و از طرفی در جریان Time Trialهای بازی وارد این بخش شوید زیرا در حالت Mania، دریافت این تروفی تقریبا غیر ممکن است. از طرفی سونیک شخصیتی است که به واسطه‌ی قابلیت‌هایی که در اختیار دارد، به خوبی می‌تواند این مرحله را در کمتر از یک دقیقه پشت سر بگذارد.

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: ما واقعا قایق‌ها را دوست داریم

در اولین اکت Hydrocity، سه قایق در محیط تعبیه شده که در جریان کم و زیاد کردن عمق آب در قسمت‌های مختلف بازی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای دریافت این تروفی یا اچیومنت تنها کافی است محیط را خوب بگردید و از طرفی، در حالت Time Attack برای آن اقدام کنید زیرا، Boat Enthusiast از گلیچ برخوردار بوده و در اکثر مواقع در حالت Mania آن را دریافت نخواهید کرد.

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: تلاش کنید یک بشکه را بکشید و ببینید تا کجا می‌رود

یکی از آسان‌ترین تروفی و اچیومنت‌های بازی Sonic Mania که به راحتی می‌توانید آن را دریافت کنید. برای دریافت این تروفی یا اچیومنت، کافی است وارد دومین اکت از منطقه Mirage Saloon شوید. در قسمتی از محیط شما وارد یک سالن می‌شوید و تنها کاری که باید انجام دهید، این است که راه رسیدن به Bonus Stage این مرحله را پیدا کرده و UFO را گرفته و زمرد بزرگ بازی را به دست بیاورید. در این محیط سالن مانند ذکر شده، به یک بشکه می‌رسید که سر راه شما است و باید آن را رو به جلو هل دهید؛ با هل دادن آن روی یک بطری آب افتاده و آن بطری شما را به استیج مورد نظر هدایت می‌کند.

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: ممکن است برای پیدا کردن آن مجبور شوید خود را در آب فرو ببرید

برای دریافت Secret Sub باید وارد اکت دو منطقه Oil Ocean شوید، جایی که دور تا دور شما را دریایی از نفت فرا گرفته است. حال تنها کاری که باید انجام دهید، این است که خود را به پایین‌ترین سطح محیط جایی که یک زیردریایی قرار دارد برسانید. زمانی که وارد زیر دریایی شوید، به پایین‌ترین عمق این محیط و داخل زیر دریایی می‌روید. در واقع شما با این کار یک محیط مخفی را باز خواهید کرد و می‌توانید از آیتم و حلقه‌هایی که برای شما در نظر گرفته شده است، لذت ببرید.

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: از میان گذازه‌ها عبور کنید، نگذارید موردی سر راه شما قرار بگیرد

در جریان اکت اول و همچنین اکت دوم منطقه Lava Reef Zone، به یک وسیله نقلیه می‌رسید که همانند دو عدد پای گنده است و از طریق آن می‌توانید منطقه‌ای را که کاملا با گدازه‌های آتش فشانی پوشانده شده است پشت سر بگذارید. پس از انجام این کار تروفی یا اچیومنت مورد نظر را دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: همه آن‌ها را به دست بیاور

در اکت دوم منطقه Metallic Madness زمانی که با دکتر روبوتنیک روبرو می‌شوید، تمامی جوایز داخل دستگاه جوایز وی را خالی کرده و یکی پس از دیگری هر هشت دشمنی را که روبروی شما قرار می‌گیرند از بین ببرید. در ادامه یک بار دیگر دکتر روبوتنیک با دستگاه آتش گرفته خود به سمت شما می‌آید و یک بار دیگر به سوییچ آن ضربه بزنید تا خود روبوتنیک از داخل دستگاه خارج شود.

راهنمای تروفی / سونیک مانیا

توضیح تروفی: آن فرار بی عیب و نقص، فقط یک حرفه‌ای قادر به انجام آن است

Professional Hedgehog را می‌توان یکی دیگر از طاقت فرسا و سخت‌ترین تروفی و اچیومنت‌های بازی Sonic Mania دانست. برای دریافت این تروفی باید اکت اول منطقه Titanic Monarch را بدون اینکه حتی یک ضربه دریافت کنید، به اتمام برسانید. یادتان باشد که حتی در هنگام استفاده از Shieldهای بازی نیز نباید ضربه‌ای دریافت کنید.


منبع PSNProfiles
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده