نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵

لیام نیسن دیگر فیلم اکشن بازی نخواهد کرد

بازیگر قدیمی سینمای هالیوود اعلام کرد که دیگر توان حضور در فیلم‌های اکشن، هیجانی و حادثه‌ای را ندارد.

لیام جان نیسن به علت نقش‌آفرینی‌های بی‌نظیر و فوق‌العاده خود در طول سه دهه گذشته، همواره یکی از ستارگان سینمای هالیوود بوده است که مورد احترام و تحسین بسیاری از سینمادوستان قرار دارد. وی در سالیان اخیر ترجیح داده است بیشتر در فیلم‌های عام‌ ژانر اکشن حضور یابد، فیلم‌هایی همچون Taken (ربوده‌شده) و Run All Night (فرار در سراسر شب)؛ با این حال وی اعلام کرد که روزهای حضورش در فیلم‌های اکشن-قهرمانی به سر آمده است.

وی در خلال جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو اعلام کرد که هنوز هم سازندگان به وی پیشنهاد بازی در فیلم‌های اکشن را می‌دهند:

هنوز هم پیشنهاد‌های هنگفتی به من برای بازی در فیلم‌های اکشن داده می‌شود، ولی من می‌گویم که دوستان! نزدیک ۶۵ سال سن دارم؛ با این وجود باز هم تماشاچیان می‌گویند بیخیال، ادامه بده!

لیام نیسن در مورد ظهور دوباره خود در سینما و آن هم به خاطر بازی در فیلم‌های اکشن و در سن ۵۰ سالگی چنین گفت:

در یک فیلم دیگر اکشن هم بازی کردم که در ماه ژانویه روی پرده می‌رود، همین، این آخرین فیلم اکشن من خواهد بود. دیگر از حضور در فیلم‌هایی همچون Taken و مجموعه‌های این چنینی خبری نیست.

حضور جدی لیام نیسن در فیلم‌های اکشن از بازی در فیلم Taken شروع شد. تهیه‌کنندگی و نویسندگی فیلمنامه این فیلم را لوک بسون، نویسنده و کارگردان معروف فرانسوی که وی را با کارگردانی فیلم‌های خاطره‌انگیزی همچون Léon (لئون)، The Fifth Element (عنصر پنجم) و The Messenger: The Story of Joan of Arc (پیام‌آور: داستان ژاندارک) به یاد داریم، بر عهده داشت. فیلم Taken در گیشه بسیار موفق ظاهر شد و توانست با بودجه ۲۶ میلیون دلاری، ۲۲۶ میلیون دلار فروش داشته باشد. بعد از آن دو دنباله از این فیلم نیز ساخته شد، قسمت دوم در سال ۲۰۱۲ که فروش ۳۷۶ میلیون دلاری داشت و قسمت سوم در سال ۲۰۱۵ که به فروش ۳۲۶ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

Nesson-II

فیلمی که قرار است در ماه ژانویه روی پرده برود و لیام نیسن به آن اشاره داشت، فیلم The Commuter (رفت‌وآمد) نام دارد؛ کارگردانی این فیلم بر عهده ژائومه کولت سرِرا است. این چهارمین همکاری مشترک این دو بعد از فیلم‌های Unknown (ناشناس)، Non-Stop (بدون توقف) و Run All Night به شمار می‌رود.

لیام نیسن در فهرست صد نفره جذاب‌ترین ستاره‌های تاریخ سینما قرار دارد. وی با بازی در درام تاریخی استیون اسپیلبرگ، یک بار نامزد جایزه اسکار نیز شده است؛ حضور در فیلم Schindler's List (فهرست شیندلر) استیون اسپیلبرگ و بازی در نقش اسکار شیندلر از بهترین نقش‌آفرینی‌های این بازیگر محبوب به شمار می‌رود. از دیگر آثار معروفی که لیام نیسن در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده است می‌توان به فیلم‌هایی همچون Darkman (مرد تاریکی)، Gangs of New York (دارودسته نیویورکی)، Batman Begins (بتمن شروع می‌کند)، Clash of the Titans (نبرد تایتان‌ها)، The A-Team (تیم اِی)، Wrath of the Titans (خشم تایتان‌ها)، The Dark Knight Rises و (شوالیه تاریکی برمی‌خیزد) اشاره کرد. لیام نیسن در بیش از ۸۰ فیلم حضور داشته است.     


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده