نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱

بررسی بازی PES 2018 از دید سایت های معتبر دنیا

جدیدترین نسخه از بازی فوتبال PES 2018 توانسته نمره‌های خوبی دریافت کند که نوید یک بازی سرگرم‌کننده را می‌دهند. 

نزدیک شدن به پاییز به معنای انتشار جدید‌ترین نسخه از بازی فوتبال PES است و امسال هم از این قاعده مستثنی نیست و بازی PES 2018، در تاریخ ۲۱ شهریور منتشر شده است. کونامی پس از اینکه سری PES چند سال قبل دچار افت شدیدی شد، دو سالی است که نسخه‌های خوبی از این مجموعه را منتشر کرده است و سال قبل نیز منتقدین و گیمر‌ها استقبال خوبی از PES 2017 داشتند. طبق اعلام کونامی، تغییراتی در نسخه جدید سری PES اعمال شده‌اند تا آن را بیش از پیش به یک فوتبال واقعی شبیه کنند. اصلی‌ترین این تغییرات، اعمال بهینه‌سازی‌هایی در زمینه گیم‌پلی بازی است که طبق ادعای سازندگان، باعث خواهد شد تا گیمر‌ها حس کنند که در حال تجربه یک بازی فوتبال واقعی هستند و حرکات بازیکنان، پاس‌ها و شوت‌ها همگی حسی شبیه به فوتبال واقعی ارائه خواهند کرد. 

علاوه بر این، کونامی بهبود‌هایی هم در زمینه بصری در بازی اعمال کرده و PES 2018 در مقایسه با نسخه قبلی خود، از حیث بصری پیشرفت‌هایی دارد که این پیشرفت‌ها مخصوصا در زمینه طراحی چهره بازیکنان مشهود هستند. همچنین برای اولین بار، قرار است نسخه پی‌سی بازی هم گرافیکی در حد نسخه‌های نسل هشتمی داشته باشد و دیگر مانند سال گذشته، گرافیک نسخه پی‌سی پایین نخواهد بود. وجود حالت Co-op آنلاین، لایسنس تیم‌های بیش‌تر از جمله تیم‌های فولهام، شالکه ۰۴ و اتلتیکو مادرید هم از دیگر ویژگی‌های این بازی هستند و مسابقاتی مثل لیگ قهرمانان اروپا هم در بازی کاملا لایسنس شده‌اند. برای آشنایی بیش‌تر با بازی Pro Evolution Soccer 2018 می‌توانید پیش‌نمایش بازی را در زومجی بخوانید

در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر بررسی بازی PES 2018 و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم.

PES 2018

  • سازنده و ناشر: کونامی
  • سبک: ورزشی/فوتبال
  • پلتفرم: ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4 و کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور

بازی PES 2018

آی‌جی‌ان: نمره اولیه ۹۰ (نمره این سایت نهایی نیست و شاید عوض شود)

کمپانی کونامی بازی‌ای نساخته که بتواند کاربران عادی و معمولی را سرگرم کند، بلکه بازی آن‌ها اثری است که کاربران حرفه‌ای فوتبال را هدف گرفته است؛ افرادی که دوست دارند مدت زیادی را با یک بازی فوتبال سرگرم شوند و تمام ویژگی‌های ریز و درشت آن را تجربه کنند و خب، کونامی در رسیدن به این هدف هم موفق ظاهر شده است. هنوز به زمان بیش‌تری برای تجربه بازی نیاز دارم، اما اگر قرار بود الان نمره‌ای به PES 2018 بدهم، نمره ۹ را انتخاب می‌کردم. 

گیم‌اینفورمر: ۸۸ از ۱۰۰

شخصا از تجربه بازی PES 2018 لذت زیادی بردم. کونامی تلاش زیادی کرده تا ویژگی‌های بازی را بهبود ببخشد و در این راه هم موفق بوده است. البته که بازی هنوز هم جای کار دارد و سازندگان باید روی مواردی مثل مستر لیگ بیش‌تر کار کنند. اما در مجموع، مجموعه PES روی ستون‌های محکمی بنا شده و باید همین مسیر را ادامه دهد تا بهترین بازی شبیه‌ساز فوتبال باقی بماند. 

زومجی: ۸۵ از ۱۰۰

هدف کونامی در ساخت Pro Evolution Soccer 2018، ایجاد تحولی عظیم در این سری نبوده و این شرکت بیش‌تر تصمیم گرفته تا روی نقاط قوت دو نسخه قبلی مجموعه تمرکز کند و آن‌ها را بیش از پیش بهبود ببخشد؛ تصمیمی که در نهایت باعث شده تا PES 2018 یک تجربه عالی و شدیدا سرگرم‌کننده از فوتبال را ارائه کند و به بازی‌ای تبدیل شود که حداقل در بین نسخه‌های نسل هفتمی و هشتمی سری، بهترین بازی به شمار می‌رود.

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

همه چیز در بازی PES 2018، از نوع حرکت کردن بازیکنان گرفته تا پاس‌ها و شوت‌ها، حس و حال خوبی دارد. به همین دلیل هم زمانی که با یک شوت از راه دور در بازی به گل می‌رسید، حرکت زیبایی انجام می‌دهید یا پاس بلندی را از دفاع برای مهاجم ارسال می‌کنید و این توپ تبدیل به یک موقعیت گل می‌شود، لذت عجیب و خاصی از بازی خواهید برد. 

گیمزرادار: ۸۰ از ۱۰۰

با وجود یک سری مشکلات ریز در بازی، PES 2018 در زمین فوتبال، تجربه‌ای عالی و لذت‌بخش ارائه می‌دهد. به همین دلیل هم می‌توان گفت که بازی، بازگشت این سری به روز‌های خوب است. 

فوربس: ۷۷ از ۱۰۰

طی سه سال اخیر، کونامی تمام تمرکز خودش را روی گیم‌پلی بازی‌ها گذاشته است. این اتفاق خوبی است، اما زمان آن فرا رسیده که این ناشر و بازی‌ساز کمی روی دیگر بخش‌های بازی هم کار کند. اگر این نقد صرفا بر اساس گیم‌پلی بازی بود، PES 2018 نمره بسیار بالاتری می‌گرفت، اما وقتی به دید یک مجموعه به بازی نگاه می‌کنیم، مشکلات آن را نمی‌توان نادیده گرفت. 

نمره بازی PES 2018

نمره بازی PES 2018


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده