نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵

کریستین بیل برای ایفای نقش دیک چنی بار دیگر وزن خود را افزایش می‌دهد

کریستین بیل، استاد کاهش و افزایش وزن فیلم‌های هالیوودی، این مرتبه برای بازی در نقش دیک چنی، سیاستمدار معروف آمریکایی، وزن خود را افزایش خواهد داد.

در میان سینمادوستان همواره از کریستین بیل به عنوان بازیگری با تعهد کاری بالا و سختکوشی فراوان یاد می‌شود. این تعهد کاری سبب شده است در فیلم‌های زیادی، شرایط بدنی سختی را تحمل کند تا بتواند به نقش مورد نظر هرچه بیش‌تر نزدیک و در واقع از نظر ظاهری شبیه شود. کریستین بیل با بازی در فیلم ترسناک و روانشناسانه American Psycho (روانی آمریکایی) که بر اساس رمانی به همین نام از برت ایستون الیس ساخته شده است، ایفاگر نقش شخصیت دوگانه پاتریک بیتمن بود و از همانجا بود که کم کم نشان داد تغییر وزن چندان امر دشواری برای وی تلقی نمی‌شود؛ کارگردانی این فیلم بر عهده ماری هرون بود. البته با بازی در فیلم The Machinist (ماشینیست) برد اندرسون بود که یکی از عجیب‌ترین کاهش وزن‌های تاریخ سینما را به چشم دیدیم! در واقع در آن فیلم چیزی جز اسکلت از کریستین بیل ندیدیم و در ابتدا خیلی‌ها باور نمی‌کردند آن چیزی که می‌بینند جلوه‌های ویژه تصویری نیست و آن کاهش وزن وحشتناک را کریستین بیل واقعاً انجام داده است.

The-Machinist

این کاهش و افزایش آونگ‌گونه کریستین بیل ادامه داشت و این بار نوبت به افزایش وزن رسید و طی مدت یک سال وی توانست خود را برای بازی در اولین فیلم از سه‌گانه بتمن کریستوفر نولان آماده سازد. کریستین بیل برای ایفای نقش بروس وین/بتمن در فیلم Batman Begins (بتمن آغاز می‌کند) لازم بود وزن خود را افزایش دهد تا بتواند علاوه بر نشان دادن بدنی عضلانی از این ابرقهرمان، از پس صحنه‌های پرزدوخورد با مجرمان بی‌شمار این فیلم جنایی، معمایی و ابرقهرمانی بربیاید. کریستین بیل بار دیگر و این مرتبه برای بازی در فیلم بیوگرافی و ورزشی The Fighter (مبارز - ۲۰۱۰) دیوید اُ. راسل و برای ایفای نقش شخصیت دیکی اوکلوند معتاد به مواد مخدر، کاهش وزن شدیدی را تجربه کرد. وی با بازی در این فیلم توانست برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود. بیل در فیلم مبارز با مارک والبرگ و امی آدامز همبازی بود. این روند همچنان ادامه پیدا کرد و وی در همکاری بعدی خود با دیوید اُ. راسل، یعنی فیلم American Hustle (اخاذی آمریکایی)، نزدیک ۲۰ کیلو به وزن خود اضافه کرد. وی برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

شاید در ابتدا تصور بازی کریستین بیل در نقش دیک چنی کمی عجیب به نظر برسد، ولی وی پیش از نشان داده است که از پس ایفای هر گونه نقشی برمی‌آید

جدیدترین ماجراجویی کریستین بیل که قرار است بار دیگر شاهد افزایش وزن او باشیم، مربوط به ایفای نقش ریچارد بروس دیک چنی، معاون سابق رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، است؛ دیک چنی سیاستمدار آمریکایی و چهل‌وششمین معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ بوده است. در زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو. بوش، او دومین سیاست‌مدار قدرتمند و بانفوذ ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رفت. کارگردانی این فیلم را آدام مک‌کِی بر عهده خواهد داشت. طرفداران سینما، آدام مک‌کِی را با کارگردانی فیلم‌های ژانر کمدی همچون Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (گوینده: افسانه ران برگندی)، Step Brothers (برادرخوانده) و Anchorman 2: The Legend Continues (گوینده ۲: افسانه ادامه دارد) می‌شناسند. وی در هر سه فیلم با ویل فرل همکاری داشت. البته آدام‌ مک‌کِی نشان داد که در ژانرهای دیگر هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با ساخت فیلم The Big Short (رکود بزرگ) استعداد خود را در این زمینه به رخ کشید. این فیلم که بازیگران تراز اولی همچون برد پیت، رایان گاسلینگ و استیو کارل در آن به ایفای نقش پرداختند، در چهار رشته از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شد که البته در نهایت توانست برنده‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی شود. کریستین بیل یکی دیگر از بازیگران این فیلم بود و در واقع فیلم جدید دومین همکاری آدام مک‌کِی و کریستین بیل به شمار می‌رود.

Bale-II

شاید در ابتدا تصور بازی کریستین بیل در نقش دیک چنی کمی عجیب به نظر برسد، ولی وی پیش از این نشان داده است که از پس هر گونه نقشی برمی‌آید و در واقع چنان نقش‌های مورد نظر را خوب ایفا می‌کند که هر کارگردانی متقاعد می‌شود که بیل از پس کاری که به او سپرده شده است برمی‌آید. مطمئناً همکاری پیشین آدام مک‌کِی و کریستین بیل تأثیر زیادی در انتخاب بیل برای ایفای نقش دیک چنی داشته است و این طور باید گفت که خیال مک‌کِی از کیفیت کاری کریستین بیل و سابقه‌ی درخشان وی راحت است که بازی در نقش یکی از قدرتمندترین افراد تاریخ سیاست آمریکا را به او سپرده است.

قرار است استیو کارل نیز در این فیلم حضور داشته باشد؛ آدام مک‌کِی وی را برای بازی در نقش دونالد رامسفلد، وزیر دفاع سابق ایالات متحده آمریکا، در نظر گرفته است. امی آدامز هم نقش لین چنی، همسر دیک چنی را ایفا خواهد کرد. استیو کارل سابقه همکاری با آدام مک‌‌کِی را در فیلم‌های The Big Short و دو فیلم Anchorman دارد. امی آدامز نیز سابقه همکاری با آدام مک‌کِی را در فیلم Talladega Nights  (شب‌های تالادگا - ۲۰۰۶) دارد که البته در آن زمان وی چندان شناخته شده نبود. هنوز مشخص نیست چه کسی قرار است نقش جورج دبلیو. بوش را ایفا کند.

گفتنی است آخرین فیلمی که از کریستین بیل اکران شد، فیلم The Promise (قول) بود که کارگردانی آن را تری جورج بر عهده داشت. این فیلم درام و تاریخی به داستان نسل‌کشی ارمنی‌ها توسط حکومت عثمانی می‌پردازد. در فیلم The Promise بازیگرانی همچون اسکار آیزاک، شارلوت بن و شهره آغداشلو به ایفای نقش پرداختند. این فیلم نمرات متوسطی را از منتقدین دریافت کرد و البته با بودجه ساخت ۹۰ میلیون دلاری، تنها توانست ۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد.     

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده