نویسنده: سارا مرتضوی
// جمعه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۸

بازی های رومیزی Breaking Bad و The Godfather معرفی شدند

به تازگی نسخه بوردگیم دو اثر محبوب پدرخوانده و بریکینگ بد در جریان رویداد Gen Con 2017 معرفی شدند.

بی‌شک فیلم The Godfather و نیز سریال Breaking Bad را می‌توان جزو بهترین و تحسین‌شده‌ترین درام‌های جنایی تاریخ محسوب کرد. در هر دوی این آثار می‌بینیم که چطور شخصیت اصلی داستان به جنایتکاری بی‌رحم تبدیل شده و نیز شاهدیم که چطور تصمیمات این افراد در زندگی اطرافیان‌شان تاثیر بسزایی خواهد داشت. حالا آن‌طور که در اخبار بازی به گوش می‌رسد، کمپانی CMON با ارائه بوردگیم Godfather: Corleone’s Empire و کمپانی Asmodee با ساخت بوردگیم Breaking Bad قصد دارند بازیکنان را وارد دنیای این دو اثر منحصر به فرد کنند.

مشهور است که فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان فیلم‌های پدرخوانده اصرار شدیدی داشته که این فیلم حتماً در شهر نیویورک فیلم‌برداری شود. آن‌طور که به نظر می‌رسد کمپانی CMON نیز قصدی مشابه این کارگردان داشته و فضایی کاملاً مشابه فیلم و با محوریت شهر نیویورک را در بوردگیم خود ایجاد کرده است. این کمپانی برای نمایش بازی خود در رویداد Gen Con 2017 (رویدادی که هر ساله در امریکای شمالی و با محوریت بازی‌های رومیزی برگزار می‌شود) محیطی وسیع با طراحی یک رستوران ایتالیایی انتخاب کرده بود که حتی خدمه‌ی آن نیز لباس مبدل بر تن داشتند.

اما نسخه بورد گیم The Godfather طراحی زیبا و تمیزی دارد؛ کتاب قوانین این بازی پر از تصاویری از شهر نیویورک و نیز پرتره‌هایی از بازیگران فیلم پدرخوانده است.

God Father Breaking Bad Board game

برای بازی‌کردن بوردگیم پدرخوانده، به دو الی پنج بازیکن نیاز است. بازیکنان در این بازی باید سعی کنند با یکدیگر بر سر بدست آوردن مالکیت نقاط مختلف شهر مبارزه کرده و با غارت کسب و کار سایر بازیکنان، پولی حسابی به جیب بزنند. هر بازیکن نقش یکی از خانواده‌های مافیایی را که در فیلم پدرخوانده حضور داشتند، برعهده خواهد گرفت.

صفحه بازی نیز در جای خود بسیار ظریف و زیبا طراحی شده؛ این صفحه که درواقع نقشه‌ای از شهر نیویورک است، به محله‌های مختلفی مانند Chelsea و Upper West Side تقسیم شده و بازیکنان می‌توانند در هرکدام از این قسمت‌ها، با گرداندن تجارتی، به پول و سایر منابع مورد نیاز خود دست پیدا کنند. اعضای خانواده‌ها و نیز باقی گردن‌کلفت‌های حاضر در بازی، هرکدام بر اساس محل فعالیت خود، توانایی‌های متفاوتی نیز دارند. جای تعجب ندارد که در این میان قدرت اعضای خانواده‌ها به مراتب بیش‌تر از سایر شخصیت‌های بازی باشد. درنهایت نیز پس از کشته شدن هر بازیکن، سایر بازیکنان او را به دریا می‌اندازند، جایی که ماهی‌های گرسنه انتظارشان را خواهند کشید!

بازی رومیزی The Godfather مانند فیلم پدرخوانده به تاریخچه و پیشینه‌ی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در این بازی هر جناج، کنترل یک قسمت را در دست دارد و هرکدام از آن‌ها نیز توکن رنگی مخصوص به خود را خواهد داشت. درست است که در این بازی نگهداری و حفاظت از محدوده‌ای که در اختیار دارید نقشی اساسی و تعیین کننده دارد، اما درنهایت بازیکنی که بتواند بیش‌ترین محدوده را تحت سلطه خود درآورد، برنده بازی خواهد بود.

طراحی بوردگیم The Godfather را اریک. ام. لنگ برعهده داشته است. در این بازی بازیکنان بارها و بارها پول‌های بدست آورده خود را از دست خواهند داد و حتی گاهی ناچارند مخفیانه به نیروهای پلیس رشوه دهند. البته بازی برای پنهان کردن پول‌های هر بازیکن از چشم سایرین، جعبه‌ای فلزی را در اختیارشان قرار می‌دهد و نشان هر خانواده‌ نیز به طور مجزا روی هر جعبه کار شده است. ایده طراحی جعبه بسیار وسوسه کننده است، چرا که بازیکنان می‌تواند هر از چندگاهی با باز کردن جعبه و به نمایش گذاشتن سرمایه‌‌ی خود، قدرت‌شان را به رخ سایر بازیکنان بکشند.

God Father Breaking Bad Board game

با تمام جذابیت‌هایی که بوردگیم The Godfather‌ از خود ارائه کرده، اما متاسفانه نسخه بوردگیم Breaking Bad آن‌طور که باید و شاید چنگی به دل نمی‌زند. البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشیم که این بازی در حال حاضر در مراحل اولیه تولید خود قرار دارد و نسخه نهایی هنوز منتشر نشده است.

کمپانی Asmodee طراح بوردگیم Breaking Bad، حضوری گسترده در نمایشگاه Gen Con داشت. اما متاسفانه این کمپانی برای نمایش بوردگیم خود تنها از دو میز کوچک استفاده کرده بود که بازیکنان به سختی می‌توانستند دور آن جمع شوند. این در حالی است که بوردگیم Breaking Bad قابلیت بازی کردن تا هشت نفر را نیز دارد. 

در نسخه بوردگیم Breaking Bad‌ نیز مانند سریال، شاهد حضور چهار جناح مختلف قدرت هستیم. در این بازی هر بازیکن کنترل یکی از این جناح‌ها را برعهده خواهد داشت که در مجموعه تعداد بازیکنان بازی را به چهار نفر می‌رساند. از طرفی از آن‌جایی که هر بازیکن می‌تواند یک هم‌تیمی نیز داشته باشد، در نتیجه تعداد بازیکنان این بازی تا هشت نفر قابل افزایش خواهد بود. سه جناج خلاف‌کار بازی که فروشندگان مواد مخدر هستند، در صورتی پیروز میدان خواهند بود که بتوانند محصولات بیش‌تری را در انبارهای خود ذخیره کرده یا سایر بازیکنان را از بازی حذف کنند. از طرفی دیگر جناج چهارم که DEA یا همان سازمان مبارزه با مواد مخدر است، باید سعی کند کار و کاسبی دراگ دیلرها را تخته کرده یا هرکدام‌ از آن‌ها را کشته یا دستگیر کند.

God Father Breaking Bad Board game

درست است که در نسخه فعلی بوردگیم Breaking Bad بازیکنان می‌توانند یکدیگر را به قتل برسانند، اما آن‌طور که به نظر می‌رسد چیزی که در این بازی بیش‌تر اهمیت دارد محافظت از جان هم‌تیمی خود است. هرچقدر در این بازی مواد مخدر بیش‌تری تولید و ذخیره کرده و پول بیش‌تری به جیب بزنید، به همان میزان توجه سایر بازیکنان نیز به شما جلب شده و به هدف مهم‌تری برای سایر رقبا تبدیل می‌شوید؛ چرا که در این بازی، بازیکنان می‌توانند به انبار مواد مخدر یکدیگر دستبرد زده و یا پول‌های همدیگر را به سرقت برند.

از آن‌جایی که نسخه نهایی این بوردگیم هنوز منتشر نشده است، به همین دلیل شاید در ظاهر اصلی بازی تغییراتی را شاهد باشیم. جالب است بدانید که طراحان برای نمایش کریستال‌های معروف سریال بریکینگ بد، از نسخه پلاستیکی این کریستال‌ها که آبی رنگ نیز هستند استفاده کرده است.

بوردگیم Breaking Bad در مقایسه با نسخه بازی رومیزی پدرخوانده، بیش‌تر متکی بر کاراکترهاست. در این بازی، هر بازیکن نقش یکی از شخصیت‌های شناخته شده سریال بریکینگ بد را برعهده خواهد داشت که هر کدام از این شخصیت‌ها، توانایی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد خود را دارند. برای مثال شخصیت والتر وایت این بازی از آن‌جایی که به سرطان مبتلاست، امتیاز سلامتی کمتری دارد و از طرفی دیگر آدم‌کش حرفه‌ای این سریال یعنی مایک، قدرت بالاتری در کشتن سایر رقبا خواهد داشت.

بوردگیم The Godfather در حال حاضر با قیمت ۸۰ دلار در سایت آمازون ارائه شده است، این در حالی است که هنوز اطلاعاتی از تاریخ انتشار نسخه بوردگیم Breaking Bad در دسترس نیست.


منبع polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده