// سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹

مایکروسافت توقف تولید مدل اصلی ایکس باکس وان را تایید کرد

مایکروسافت در جدیدترین گفت و گوی خود تایید کرد که تولید مدل اصلی ایکس‌باکس وان رسما متوقف شده است.

چندی پیش بود که خبری مربوط به حذف شدن صفحه فروش مدل اصلی ایکس‌باکس وان در فروشگاه مایکروسافت آمریکا منتشر شد و در ادامه در فروشگاه بریتانیا مایکروسافت نیز فروش این کنسول متوقف شد و وضعیت آن به حالت ناموجود تغییر یافت.

حال طبق جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، یک سخن‌گو از سوی مایکروسافت گفت و گویی انجام داده و در جریان آن اعلام کرده که مایکروسافت از تابستان سال پیش که ایکس‌ باکس وان اس روانه بازار شد، تولید مدل اصلی ایکس‌باکس وان را متوقف کرده بود. وی در این باره گفت:

همانطور که در صنعت کنسول‌ها این کار یک امر عادی است، از زمان معرفی ایکس‌باکس وان اس تولید مدل اصلی ایکس‌باکس وان را متوقف کردیم.

در حال حاضر فروشگاه مایکروسافت تنها دو مدل ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌ باکس وان ایکس را به فروش می‌رساند و دیگر خبری از مدل اصلی این کنسول نیست. البته هنوز در خرده‌فروشی‌ها و سایر فروشگاه‌ها در صورت موجود بودن، مدل اصلی کنسول ایکس‌باکس وان به فروش خواهد رسید.

کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۳ با قیمت ۵۰۰ دلار روانه بازار شد که همراه آن یک کینکت نیز در اختیار خریداران قرار می‌گرفت. وجود کینکت که ۱۰۰ دلار قیمت کنسول را گران‌تر می‌کرد، سبب شد در بخش فروش مایکروسافت از رقیبش عقب افتاده و نتواند فروش راضی کننده‌ای داشته باشد. در ادامه مایکروسافت کارهای متفاوتی را انجام داد که بهترین آن حذف کینکت از روی باندل کنسول و کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت ایکس‌باکس وان بود که توانست مخاطبین بیشتری را جذب خود کند.

با تمام این تفاسیر زمانی که ایکس‌باکس وان اس روانه بازار شد، توانست فروش خوبی را تجربه کند برای چند ماه نیز صدر جدول فروش آمریکا را از آن خود کرد. ویژگی‌های بهتر نظیر HDR و پخش بلوری 4K و همچنین طراحی بسیار زیبای کنسول سبب شد تا مخاطبین بیش از پیش به این برند روی آورند. حال تا چند ماه دیگر ایکس‌باکس وان ایکس، قدرتمندترین کنسول ساخته شده، روانه‌ی بازار خواهد شد و باید ببینیم آیا این کنسول می‌تواند به فروش خوبی دست پیدا کند یا نه.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده