نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۱

جریمه نشدن هریسون فورد پس از سانحه هوایی

اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد که هریسون فورد برای حادثه هوایی ماه فوریه جریمه نخواهد شد.

اواخر بهمن گذشته، هریسون فورد، بازیگر مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) و ایندیانا جونز (Indiana Jones)، با زیر پا گذاشتن قانون در آستانه خلق یک فاجعه بزرگ بود. در این حادثه که در فرودگاه جان وین کالیفرنیا رخ داد، فورد نزدیک بود با هواپیما کوچک و تک موتوره خود به یک هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ با ۱۱۰ مسافر برخورد کند. فورد به جای فرود در باند فرود، به اشتباه تصمیم گرفت در تاکسی وی یا باند پرواز فرود بیاید که در همان لحظه یک هواپیمای مسافربری نیز در آستانه پرواز بود. فورد در نهایت در محوطه باند فرود آمد. در آن زمان پیشنهاد شد که گواهینامه پرواز فورد به طور موقت لغو یا اینکه برای او جریمه‌ای در نظر گرفته شود.

حال طبق خبری که وب‌سایت اینترتیمنت ویکلی منتشر کرده، اداره هوانوردی فدرال آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ مجازاتی برای فورد در نظر گرفته نشده است. بدین ترتیب او همچنان می‌تواند به پرواز با هواپیماهای شخصی خود ادامه دهد. با این حال، این موضوع با انتقادت گسترده‌ای همراه بوده است، طبق گفته منقدان، اداره هوانوردی فدرال آمریکا در قبال جان مسافران احساس مسئولیت نکرده است. پیش از این یک خلبان بازنشسته به شبکه CBS گفت:

این یک اشتباه بسیار بزرگ بود. این امر می‌تواند تقریبا مثل این باشد که من و شما وارد قسمت مخالف اتوبان شویم. این اتفاق می‌توانست بسیار بد باشد و اگر این دو هواپیما به هم بخورد می‌کردند، یک فاجعه بزرگ رخ می‌داد.

این اولین باری نیست که هریسون فورد درگیر یک سانحه هوایی می شود. در سال ۲۰۱۵ نیز او در حال پرواز یک هواپیمای دوره جنگ جهانی دوم بود که موتور این هواپیما، از کار ایستاد و وی مجبور شد فرودی اضطراری روی یک پیست گلف داشته باشد و در این حادثه دست وی شکست. در سال ۲۰۱۵، فورد برای بازی در نقش هان سولو، در فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) بازگشت.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده