نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲

اطلاعات جدیدی از بازی Mass Effect Andromeda منتشر شد

به تازگی اطلاعات جدیدی از بازی Mass Effect Andromeda با محوریت سلاح‌ها، گیم‌پلی و ماموریت‌های بازی منتشر شد.

کمتر از یک ماه به عرضه بازی بسیار موردانتظار Mass Effect Andromeda باقی مانده و امروز باری دیگر شاهد انتشار اطلاعات جدیدی به لطف توییت‌های ایان فریزر (Ian Frazier)، طراح ارشد بازی پیرامون المان‌های مختلف بازی آندرومدا بودیم.

اول از همه اینکه سلاح‌های Pathfinder Elite که در نسخه لوکس (Deluxe Edition) بازی وجود دارند، به تدریج و با پیشروی در بازی منسوخ شده و کارایی خود را از دست می‌دهند؛ با این حال نقشه‌هایی برای ارتقای سطح آن‌ها در نظر گرفته شده است.

برخلاف بازی Mass Effect 3، می‌توانید در آندرومدا به طور هم زمان چندین سلاح کمری را با خود حمل کنید، اما در دست گرفتن دو عدد از آن‌ها به طور هم زمان، همچنان امکان پذیر نیست. در حالی که رنگ زره‌ها مانند گذشته قابل تغییر است، رنگ سلاح‌ها غیرقابل تغییر بوده و براساس رنگ اولیه و امکاناتی که به آن‌ها اضافه کرده باشید، متفاوت خواهند بود.

هیچگونه پاداش و مزیتی برای حمل کردن تعداد کمتری سلاح نسبت به حداکثر ظرفیت حمل سلاحتان وجود ندارد؛ چرا که تیم سازنده قصد ندارد بازیکنان را از برداشتن حداقل یک سلاح کمری کوچک آن هم برای تنوع محروم و دلسرد کند. در ضمن مهارت‌هایی وجود دارد که می‌توان به واسطه آن‌ها ظرفیت حمل سلاح را افزایش داد و سلاح‌های سنگین‌تر و بیشتری را بدون هیچ محدودیتی حمل کرد. علاوه بر این، کلید شلیک تمامی سلاح‌ها در نسخه پلی‌استیشن 4 همان R2 خواهد بود.

امکان ساخت و ساز در بخش چندنفره بازی وجود ندارد، با این حال فریزر اعلام کرد که اطلاعات جدیدی پیرامون سیستم Strike Teams در راه است که نحوه انتقال پاداش بخش چندنفره به بخش تکنفره را مشخص خواهد کرد.

ماموریت‌های وفاداری (Loyalty missions) که مربوط به هم رزمان شما می‌شود ممکن است چندین مکانیزم جدید را به بازی اضافه کنند. قرار است این ماموریت‌ها منحصر به فرد و خاطره انگیز باشند و موجب پیچش روند داستان، گیم‌پلی یا هر دو آن‌ها شوند.

استفاده از اسکنری که در آندرومدا به Omni Tool اضافه شده است برای انجام برخی ماموریت‌ها ضروری بوده اما بازیکنان می‌توانند با استفاده از آن اطلاعات بیشتری در رابطه با کهکشان آندرومدا کسب کنند و اطلاعات تحقیقاتی جهت ساخت و ساز تجیهزات بیشتر به دست آورند.

نکته جالب اینکه وسیله کاوش در سیارات بازی که نومد (Nomad) نام دارد، به یک ترمز دستی مجهز خواهد بود.

خواهان اطلاعات بیشتر از بازی Mass Effect Andromeda هستید؟ سیستم موردنیاز برای اجرای بازی به همراه تریلر و اسکرین شات‌های بازی را برای آشنایی بیشتر با تازه ترین ساخته استودیو بایوور (Bioware) که مراحل ساختش هم به اتمام رسیده است، در زومجی مشاهده کنید.

آندرومدا اولین روز سال ۱۳۹۶ برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده