نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳

بازی Rive برای نینتندو سوییچ تایید شد

سازندگان بازی Rive امروز اعلام کردند که این اثر برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.

Rive یک بازی اکشن/پلتفرمر است که چندی پیش برای پی‌سی عرضه شد و توانست نظر مثبت منتقدین و گیمر‌ها را جلب کند. این بازی گیم‌پلی بسیار سختی دارد که یادآور بازی‌های دو بعدی کلاسیک است. Rive پیش از این قرار بود برای کنسول Wii U نیز عرضه شود که حال سازندگان بازی در استودیو تو ترایبز، اعلام کرده‌اند که این نسخه لغو شده و در عوض بازی برای کنسول جدید نینتندو یعنی نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.

نسخه نینتندو سوییچ این بازی هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد. نسخه Wii U بازی Rive پیش از این تاخیر خورده بود و سازندگان در آن زمان اعلام کردند که دلیل این تاخیر این است که بازی باید بتواند به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ثابت روی این پلتفرم دست پیدا کند و تا زمانی که آن‌ها موفق به فراهم کردن این شرایط نباشند، بازی برای Wii U عرضه نخواهد شد. همچنین سازندگان اعلام کرده بودند که اگر به هدف‌شان (نرخ فریم ۶۰) نرسند، ممکن است نسخه Wii U لغو شود که حال شاهد هستیم چنین اتفاقی رخ داده و در عوض بازی برای سوییچ عرضه خواهد شد.

بازی Rive همچنین قرار بود برای ایکس‌باکس وان نیز منتشر شود که سازندگان امروز اعلام کرده‌اند سرنوشت این نسخه هنوز مشخص نیست؛ چرا که انتشار بازی برای این پلتفرم به موارد مختلفی بستگی دارد که اکثر آن‌ها به مایکروسافت مربوط می‌شوند و تا زمانی که شرایط فراهم نشود، نمی‌توان با قاطعیت از عرضه بازی برای ایکس‌باکس وان خبر داد.

بازی Rive در بررسی زومجی نمره خوب ۸ را دریافت کرده که خلاصه نقد آن به شرح زیر است:

Rive یک بازی شوتر پلتفرمر بسیار هیجان‌انگیز است که می‌توانند در تمام طول گیم‌پلی خود شما را مجذوب خود کرده و البته آنقدر هیجان‌زده کند که نتوانید حتی برای چند ثانیه بی‌خیال بازی شوید. البته این بازی که به عنوان آخرین ساخته استودیو تو ترایبز است، یک‌سری نقاط ضعف جزئی مثل کمبود غول‌آخر‌ها و سیستم ارتقای سطحی هم دارد، ولی در مجموع یکی از بهترین‌های سبک خود و یکی از مفرح‌ترین بازی‌هایی است که می‌توانید این روز‌ها تجربه کنید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده