نویسنده: حسین صدری
// یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۸

نسخه جدیدی از Yakuza در PSX امسال معرفی نمی‌شود

سگا تایید کرد که در رویداد PSX سال ۲۰۱۷ نسخه‌ی جدیدی از مجموعه‌ی Yakuza، معرفی نخواهد شد. اما سال ۲۰۱۸ قرار است برای طرفداران این سری، سالی عالی و پر از خبرهای خوب باشد.

تهیه‌کننده‌ی کمپانی سگا، یعنی سم مولن به همراه اسکات استریچارت در یک لایو استریم، درباره‌ی رویداد PlayStation Experience و برنامه‌هایشان برای سال آینده صحبت کردند. درباره‌ی PSX 2017 این‌چنین گفته شد که سگا در این رویداد شرکت خواهد کرد و بازی Yakuza 6: The Song of Life نیز در آن قابل بازی خواهد بود. اما سونی شکل کلی بخش نمایش را اندکی تغییر داده است. به همین خاطر آن‌ها اعلام کرده‌اند قرار نیست در طول این نمایش شاهد معرفی نسخه‌ی جدیدی از بازی‌های یاکوزا باشیم. آن‌ها همچنین گفتند که سال ۲۰۱۸ قرار است برای سری یاکوزا و طرفداران آن یک سال عالی باشد.

مولن به این مسئله اشاره کرد که یک پروژه‌ی فوق سری در حال ساخته شدن است و استریچارت نیز تایید کرد که هنوز روی سری یاکوزا کار می‌کند. آن‌ها همچنین در پاسخ به تمامی درخواست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی دریافت کردند، کلمه‌ی Yakuza Ishin را به کار بردند که البته این احتمالا نوعی شوخی است و نباید به آن امیدوار باشید.

مولن و استریچارت همچنین درباره‌ی نمایش‌های قبلی در PSX سال گذشته گفتند و افزودند:

مواقعی وجود داشته که به صورت همزمان سه نسخه از سری یاکوزا برای عرضه در غرب معرفی شده بود (Yakuza 0 ،Yakuza Kiwami و Yakuza 6)، اما هیچ یک از آن‌ها در آن بازه عرضه نشده بودند. این وضعیت برای تیم مارکتینگ و به طور کلی فروش بازی اصلا خوب نبود و ما را با مشکلات فراوانی مواجه کرد؛ چون زمان زیادی می‌برد تا هر یک از این بازی‌ها برای انتشار آماده شود و سر موقع به بازار برسد. به همین خاطر است که ما از این پس، روند معرفی بازی‌ها را با دقت بیشتری پیگیری خواهیم کرد و در حال حاضر نیز تمرکز Sega روی بازی Yakuza 6 خواهد بود.

آن‌ها در طول این لایو استریم درباره‌ی Yakuza Kiwami 2 نیز سخن گفتند و از طرفداران خواهش کردند کسانی که زودتر از موعد به این بازی دسترسی پیدا می‌کنند داستان و ماجراهای آن را برای دیگران فاش نکنند؛ چرا که فاش شدن داستان روی فروش بازی تاثیر می‌گذارد و بسیاری از غربی‌ها را از خرید بازی منصرف می‌کند.

رویداد PSX همواره برای طرفداران سری یاکوزا، مکانی برای جشن گرفتن و لذت بردن از معرفی نسخه‌های جدید این مجموعه بوده. شماره‌ی پنجم این سری در PSX سال ۲۰۱۴ معرفی شد‌، بازی Yakuza Zero در PSX سال ۲۰۱۵ پدیدار شد و سال گذشته نیز این نمایشگاه میزبان Yakuza Kiwami و شماره‌ی ششم مجموعه بود. با این همه ظاهرا طرفداران یاکوزا امسال قرار است PSX ناامید کننده‌ای داشته باشند، اما بی شک خبرهای خوب نیز به‌زودی از راه خواهند رسید.

گفته می‌شود که بازی یاکوزا 6 قرار است در بیستم مارس سال ۲۰۱۸ (۲۹ اسفند ۹۶) عرضه شود و داستان شخصیت کازوما کیریو را به پایان برساند. بازی Yakuza Kiwami 2 نیز قرار است در هفتم دسامبر (۱۶ آذر ۱۳۹۶) در بازارهای ژاپن به انتشار برسد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده