نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۹

مسابقات ROG MASTERS 2017 با قهرمانی تیم Team Empire به پایان رسید

پس از گذشت چهار روز از مسابقات ROG MASTERS 2017 بازی Dota 2 نهایتا تیم Team Empire نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رسانید.

با اینکه تورنمنت‌های فاقد امتیاز صلاحیت برای راهیابی مستقیم تیم‌ها به مسابقات اینترنشنال سال آینده در این فصل از اهمیت کمتری برخوردار هستند ولی همچنان جدال تیم‌ها بر سر تصاحب جایزه جایگاه اول باعث هیجان‌انگیز بودن آنها می‌شود. مسابقات ROG MASTERS 2017 یکی از این تورنمنت‌ها است و با وجود اینکه در دسته‌ی مسابقات ماینور/میجور این فصل از بازی Dota 2 قرار نمی‌گیرد، اما تیم‌های خوبی را از امریکا، آسیا-اقیانوسیه، چین و منطقه EMEA (اروپا-خاورمیانه-آفریقا) گرد هم آورده تا بر سر جایزه ۲۳۵ هزار دلاری به رقابت بپردازند. این مسابقات از تاریخ شانزدهم آذرماه کار خود را در شهر کوالا لامپور، پایتخت کشور مالزی آغاز کرد و نهایتا پس از چهار روز رقابت جذاب و مهیج در تاریخ نوزدهم آذر پایان یافت. تفسیر این دوره از مسابقات بر عهده چهره‌های محبوبی نظیر آستین والش (کَپیتالیست)، یوانس لوکاس (فاگد)، دیوید ژان (لومینس)، گابریل کروز (لیریکال) و گرانت هَریس (گِراندگرانت) بود و مسابقات در سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی برگزار شد که در نهایت تیم Team Empire از رقیبان خود پیشی گرفت و در جایگاه نخست ایستاد.

 

مرحله مقدماتی | ۷ مرداد تا ۱۴ آبان

در این دوره از مسابقات، تیم‌ها از شانس یکسانی برای حضور در مرحله گروهی برخوردار بودند و با حضور در مرحله مقدماتی جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آوردند. در مرحله مقدماتی تیم OpTic Gaming از منطقه امریکا، تیم‌های WarriorsGaming.Unity و Execration از منطقه آسیا-اقیانوسیه، تیم‌های Team Empire و PENTA Sports از منطقه EMEA و تیم CDEC Gaming از منطقه چین با غلبه بر حریفان به مرحله بعدی راه یافتند. در ماه جولای تیم CDEC Gaming دست به تغییر در ترکیب تیم زد و با کمبود یک بازیکن مواجه شد و به این علت از مسابقات بازماند. مدتی بعد برگزارکنندگان مسابقات تیم Team MAX، دومین فینالیست منطقه چین را جایگزین CDEC Gaming در این منطقه کردند. تیم OpTic Gaming نیز بازیکن ساپورت اصلی خود یعنی مارتین ساژداو (ساکسا) را در ترکیب نداشت و به جای او راسموس فلیپسِن (میزری) را به خدمت گرفت. 

Dota 2

 

مرحله گروهی | ۱۶ آبان

تیم‌ها در مرحله گروهی به دو گروه تقسیم شدند و هر یک در گروه خود ۲ بازی با دیگر تیم‌ها انجام دادند و بر اساس بردهای هر راند امتیاز کسب کردند. در پایان، تیم‌های دوم و سوم جدول هر گروه به یک‌چهارم نهایی راه یافتند و تیم‌های صدرنشین گروه اول و دوم در مرحله نیمه‌نهایی به آنها اضافه شدند.

در گروه اول تیم OpTic Gaming در بازی مقابل تیم‌های PENTA Sports و WarriorsGaming.Unity به نتیجه مشابه ۰-۲ دست یافت و جایگاه نخست جدول را تصاحب کرد. تیم WarriorsGaming.Unity با کسب دو پیروزی در چهار بازی و تیم PENTA Sports با شکست در تمام بازی‌ها رتبه دوم و سوم جدول را از آن خود کردند. در گروه دوم Team Empire در دیدار خود مقابل Team MAX و Execration چهار پیروزی شیرین به دست آورد و صدر جدول این گروه را به نام خود ثبت کرد. دو تیم Execration و Team MAX در جدال با هم به نتیجه ۱-۱ دست یافتند و به این ترتیب یک بازی دیگر برای تعیین جایگاه‌های دوم و سوم بین آنها برگزار شد که نهایتا Execration توانست از سد حریف چینی خود عبور کند و در جایگاه دوم قرار گیرد.

Dota 2

 

مرحله اصلی | ۱۷ تا ۱۹ آذر

در اولین روز از مرحله اصلی دو دیدار برگزار شد که تیم‌های دوم و سوم هر یک از گروه‌ها را مقابل هم قرار داد. در این روز تیم PENTA Sports با دو پیروزی و یک شکست به کار تیم Execration پایان داد و به نیمه‌نهایی مسابقات راه یافت. در دیدار دیگر تیم‌های WarriorsGaming.Unity و Team MAX به رقابت پرداختند که نهایتا تیم Team MAX با نتیجه ۱-۲ مغلوب شد و تیم WG.Unity جواز حضور در نیمه‌نهایی را به دست آورد. در پایان این روز تیم‌های Execration و Team MAX در جایگاه پنجم-ششم جای گرفتند و با دریافت جایزه ۸ هزار دلاری راهی خانه شدند.

در روز دوم مرحله اصلی مسابقات نیز دو دیدار برگزار شد که تیم‌های برنده روز قبل را در برابر تیم‌های صدرنشین جدول در مرحله گروهی قرار داد. در اولین دیدار این روز OpTic Gaming با نتیجه ۰-۲ تیم PENTA Sports را کنار زد و به فینال راه یافت. در دیدار دوم تیم‌های Team Empire و WG.Unity به مصاف هم رفتند و در پایان این Team Empire بود که در همه‌ی بازی‌ها به پیروزی رسید و به‌عنوان دومین فینالیست نام خود را ثبت کرد. دو تیم PENTA Sports و WG.Unity نیز به جایگاه سوم-چهارم رضایت دادند و با دریافت جایزه ۲۱ هزار و ۳۵۰ دلار به خانه بازگشتند.

Dota 2

در روز سوم شاهد فینال مسابقات و تقابل دو تیم OpTic Gaming و Team Empire بودیم که در نهایت تیم Team Empire با نتیجه ۲-۳ به پیروزی رسید و فاتح مسابقات ROG MASTERS 2017 شد. تیم OpTic Gaming نیز با شکست در این دیدار در جایگاه دوم ایستاد و جایزه ۵۸ هزار و ۸۰۰ دلاری را تصاحب کرد.

 

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده 

Dota 2

جایگاهتيممبلغ جایزه
اولTeam Empire۱۱۷.۵۰۰ دلار
دومOpTic Gaming۵۸.۸۰۰ دلار
سوم-چهارمPENTA Sports۲۱.۳۵۰ دلار
سوم-چهارمWarriorsGaming.Unity۲۱.۳۵۰ دلار
پنجم-ششمExecration۸.۰۰۰ دلار
پنجم-ششمTeam MAX۸.۰۰۰ دلار


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده