نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

عضویت در باشگاه دوو سواران

سال ۱۹۶۷ کیم وو چونگ کارخانه‌ای تاسیس کرد که نامش برای همه و به‌خصوص ما ایرانی‌ها خاطره انگیز شد.

دوو که نام آن متشکل از دو بخش Dae که در زبان کره‌ای به معنای عالی است و Woo که از اسم بنیانگذارش گرفته شده، است در سال ۱۹۶۷ در سئول، پایتخت کره جنوبی زاده شد و البته عمرش در سال ۱۹۹۹ خاتمه یافت.

تا پیش از بحران مالی در آسیا، شرکت دوو پس از هیوندای دومین شرکت بزرگ کره جنوبی بود. اما بعد از این بحران اوضاع به‌هم ریخت. شرکت دوو که تولیدکننده ماشین‌های سواری، اتوبوس و به طور کلی وسایل نقلیه بود، اکنون با نام دوو الکترونیک به تولید لوازم خانگی و الکترونیکی مانند تلویزیون، ماشین لباسشویی، مایکروفر و غیره می‌پردازد. اما قسمت خاطره‌انگیز داستان برای ما، مدل‌های مختلف ماشین‌های دوو مانند دوو سیلو یا دوو اسپرو است که بخش اعظمی از خاطرات سفرهای درون و برون شهری نوجوانی و جوانی بسیاری از ما را به خود اختصاص داده است و البته هنوز هم افرادی هستند که علاقمند به این ماشین‌ها و خرید ماشین دوو کارکرده هستند و به اصطلاح می‌خواهند تا عضو باشگاه دوو سواران شوند. در همین راستا در این گزارش به معرفی دو مدل از اتومبیل‌های دوو می‌پردازیم.

دوو سیلو

دوو سیلو یکی از مدل‌های ماشین دوو است که حتی بعد از گذشت سال‌ها از توقف تولید آن هنوز در خیابان‌های ایران دیده می‌شود. دوو سیلو بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۷ در کره جنوبی تولید می‌شد. فرمان سیلو هیدرولیکی و دنده آن دستی است. ترمز جلو و عقب این ماشین به ترتیب دیسکی و کفشکی با کاسه چرخ است.

برخی از مشخصات این مدل دوو بدین صورت است که مدل موتور سیلو، بنزینی OHC و نوع آن چهار زمانه خطی است. تعداد سیلندرهای این ماشین چهار عدد خطی است.

حداکثر قدرت موتور آن هم ۸۰ اسب بخار در ۵۴۰۰ دور در دقیقه و همچنین حداکثر گشتاورش نیز ۱۲۷ نیوتن متر در ۳۲۰۰ دور در دقیقه است. ضمن اینکه تعداد سوپاپ دوو سیلو ۲ عدد در هر سیلندر به طور موازی است.

دوو اسپرو

نام آشنای دیگری که امروز می‌خواهیم شرحی درباره‌اش بگوییم، دوو اسپرو است که بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۷ توسط این شرکت کره‌ای تولید می‌شد. شاید دوو اسپرو را ما بیشتر در خیابان‌ها و جاده‌های کشورمان دیده باشیم.

این مدل دوو جعبه ۵ دنده دستی و اتومات دارد و فرمان آن هیدرولیکی است. باک بنزین این ماشین ۵۰ لیتر است و مصرف سوخت آن هم در هر صد کیلومتر داخل شهر ۱۱.۶ و در خارج شهر ۵.۳ لیتر است.

موتور دوو اسپرو خطی ۴ سیلندر و تعداد سوپاپ آن ۱۶ عدد است. حجم موتور این مدل ماشین ۱۹۹۸ سی سی و حداکثر قدرت موتور ۱۰۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و همچنین حداکثر گشتاور آن ۱۶۹ نیوتن متر در ۲۸۰۰ دور در دقیقه است. بیشترین سرعتی که با اسپرو می‌توانید برانید ۱۸۵ کیلومتر در ساعت و شتاب آن هم از صفر تا صد ۱۲.۸ ثانیه است.

ماشین‌های ساخت کره جنوبی سال‌ها است که امتحان خود را پس داده‌اند و می‌توان به آنها اطمینان کرد. اگر تمایل به خرید و فروش ماشین سواری دوو صفر یا کارکرده دارید، می‌توانید برای بازدید از مدل‌های مختلف دوو به بخش وسایل نقلیه سایت دیوار مراجعه کرده و خودروی باب میل خودتان را به راحتی انتخاب کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده