نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰

بیت ۲۴ تاثیرات ارز ترون بر دنیای بازی و سرگرمی را بررسی می‌کند

«بیت ۲۴» در این مقاله، تاثیرات ارز ترون بر دنیای بازی و سرگرمی را بررسی می‌کند.

ترون یک بلاک‌چین غیرمتمرکز است که شبکه اصلی خود را در ماه مه 2018 راه‌اندازی کرد. برخلاف بیت‌کوین و اتریوم که از مکانیزم اثبات کار (PoW) استفاده می‌کنند، ترون براساس اثبات سهام نمایندگی (DPoS) عمل می‌کند. در این مکانیزم، کاربران به 27 نفر از نمایندگان رأی می‌دهند تا تراکنش‌های درون شبکه را تأیید، بلاک‌ها را تولید و امنیت شبکه را حفظ کنند. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و قیمت ارز ترون می‌پردازیم.ارز دیجیتال TRX چیست؟

توکن TRX، ارز دیجیتال ‌شبکه Tron است. این توکن که در سال ۲۰۱۷ توسط بنیاد Tron توسعه یافته بود، در ابتدا به‌عنوان توکن‌های مبتنی بر ERC-20 در شبکه اتریوم منتشر شد و بعداً به شبکه خود منتقل شد. TRX یک سیستم مبتنی بر بلاک‌چین است که به‌ویژه با هدف ارائه پاداش‌های بیشتر به تولیدکنندگان محتوا و حذف واسطه‌ها (مانند یوتیوب و فیسبوک) طراحی شده است.

شبکه بلاکچین ترون چیست؟

ترون یک پلتفرم غیرمتمرکز دیجیتال و شبکه‌ای است که ارز دیجیتال خود به نام Tronix یا TRX را دارد. ترون که توسط بنیاد Tron تأسیس شده و مدیرعامل آن جاستین سان است، به‌دنبال ایجاد یک سیستم سرگرمی ‌جهانی است که امکان اشتراک‌گذاری محتوای دیجیتال را به روشی مقرون‌به‌صرفه فراهم می‌کند. این شبکه شامل ویژگی‌هایی مانند قراردادهای هوشمند و dApps (برنامه‌های غیرمتمرکز) است.

هدف اصلی ارز دیجیتال ترون چیست؟

هدف اصلی توکن TRX، ایجاد امکان تعامل مستقیم بین تولیدکنندگان محتوا و مصرف‌کنندگان است. به این ترتیب، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند بدون پرداخت کارمزد به پلتفرم‌های واسطه، آثار خود را به‌طور مستقیم به مصرف‌کنندگان ارائه دهند. ارز دیجیتال ترون در تلاش است تا با این روش، تولید محتوا را عادلانه‌تر و شفاف‌تر کند.

مالک توکن TRX چه کسی است؟

بنیانگذار ترون، فردی چینی به نام جاستین سان است. او که با جک ما، بنیانگذار علی‌بابا نیز دوست است، به خاطر ساخت Peiwo، نسخه چینی اسنپ‌چت، شناخته شده است. محبوبیت جاستین سان یکی از عواملی است که به رشد سریع ارز دیجیتال ترون کمک کرده است.

مزایای ترون (TRX) چیست؟

شبکه ترون که توسط ارز دیجیتال TRX همچنین به‌عنوان Tronix شناخته می‌شود یک اکوسیستم چند منظوره منحصر‌به‌فرد را برای کاربران و سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. برای کسانی که می‌خواهند در دنیای برنامه‌های مبتنی بر ترون، از جمله بازی‌ها و خدمات، غوطه‌ور شوند، خرید ارز دیجیتال ترون بسیار مهم است. این ارز به‌عنوان دروازه‌ای برای لذت بردن از پیشنهاد‌ها بی‌شماری در این پلتفرم عمل می‌کند.

علاوه‌بر کاربرد TRX نقش مهمی ‌در حاکمیت در اکوسیستم ترون ایفا می‌کند. دارندگان TRX می‌توانند به‌طور فعال در مکانیسم اجماع شبکه مشارکت کنند. افراد با سهام TRX خود، حق رای دادن در مورد تصمیمات عملیاتی پروتکل را به‌دست می‌آورند و به جامعه اجازه می‌دهند تا توسعه شبکه را شکل دهد.

ایجادکنندگان محتوا در ترون یک پیشنهاد ارزشی منحصر‌به‌فرد پیدا می‌کنند. این پلتفرم به آن‌ها امکان می‌دهد درحالی‌که مالکیت کامل را حفظ می‌کنند، ازطریق خلاقیت‌های خود کسب درآمد کنند. با کارمزدهای معاملاتی پایین به اندازه 0.000005 دلار و توانایی پردازش تا 2000 تراکنش در ثانیه، ترون در فضای بلاک‌چین خودنمایی می‌کند. در مقابل، بیت‌کوین 3 تا 6 تراکنش و اتریوم حدود 25 تراکنش را در ثانیه مدیریت می‌کند.

برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران، ارز دیجیتال ترون دارایی جذابی را ارائه می‌دهد. انعطاف‌پذیری ترون در اجازه دادن به کاربران برای ایجاد برنامه‌ها و توکن‌های سفارشی می‌تواند برای کسانی که پتانسیل را در موارد استفاده مبتنی بر بلاک‌چین مشاهده می‌کنند، جذاب باشد.

علاوه‌بر این امکان کسب درآمد غیرفعال با توکن TRX، مزیت مضاعفی برای این ارز دیجیتال است. نه‌تنها بازده بالقوه را به ارمغان می‌آورد، بلکه خطرات ذاتی نگه‌داری از دارایی‌های دیجیتال را نیز کاهش می‌دهد. بااین‌حال قبل از ورود به دنیای سرمایه‌گذاری روی ترون، به مبتدیان توصیه می‌شود تا در مورد استراتژی‌های مختلف معاملات ارز دیجیتال اطلاعات کسب کنند تا بتوانند تصمیمات آگاهانه بگیرند.

تراکنش‌ها در بلاک‌چین ترون

هنگام انجام تراکنش در شبکه‌های بیت‌کوین و اتریوم، کارمزد ماینر مانند بیت‌کوین (BTC) و اتر (ETH) مورد نیاز است. بااین‌حال هنگام انتقال وجوه در شبکه TRON، پهنای باند و انرژی مصرف می‌شود.

بیت کوین، اتریوم و ترون همگی توکن‌های اصلی هستند که به ترتیب روی بلاک‌چین‌های خود، یعنی بیت‌کوین، اتریوم و ترون عمل می‌کنند. درحالی‌که توکن‌های غیر بومی مانند USDT و DAI با رعایت برخی قوانین روی این بلاک‌چین‌ها ساخته می‌شوند. این دقیقاً شبیه این است که شما یک اتاق را اجاره کنید و صاحبخانه نحوه پرداخت اجاره و قبوض را تعیین می‌کند.

بیت‌کوین و اتریوم این قانون را وضع کرده‌اند که کارمزد انتقال توکن باید به‌صورت BTC و ETH پرداخت شود، درحالی‌که ترون ترجیح می‌دهد مستاجرانش با انرژی و پهنای باند هزینه‌ها را پرداخت کنند. در شبکه ترون دو نوع «مستاجر» وجود دارد: TRC-10 و TRC-20. هنگام انتقال توکن‌های TRX و TRC-10، پهنای باند مصرف می‌شود و برای ارسال توکن‌های TRC-20 مانند USDT به هر دوی پهنای باند و انرژی نیاز است.

اگر نوع توکن موجود در کیف پول خود را نمی‌دانید، می‌توانید روی نماد توکن در صفحه کیف پول کلیک کنید و سپس روی «اطلاعات توکن» کلیک کنید و برای مشاهده نوع آن به TRONSCAN بروید. به‌عنوان مثال، USDT مبتنی بر شبکه TRON یک توکن از نوع TRC-20 است.

نتیجه‌گیری

درنهایت ارز دیجیتال ترون با اکوسیستم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری منحصر‌به‌فرد خود، خود را به‌عنوان یک بازیگر قدرتمند در فضای غیرمتمرکز تثبیت کرده است. همه می‌دانند که بازار ارزهای دیجیتال با سرعت فوق‌العاده‌ای در حال حرکت است. به همین دلیل پاسخ قطعی به سوالاتی مانند اینکه آیا ارز دیجیتال ترون افزایش می‌یابد یا اینکه آیا باید ارز دیجیتال ترون خریداری کرد، غیرممکن است.

بااین‌حال طبق اکثر اخبار و انتظارات موجود در بازار، سطوح هدف ترون شامل قیمت‌های بالا است. اگر شما هم کنجکاو هستید که بدانید ارز دیجیتال ترون را از کجا می‌توان خرید، می‌توانید ازطریق صرافی بیت ۲۴ این کار را انجام دهید.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده