نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹

بررسی بازی Gran Turismo Sport از دید سایت‌های معتبر دنیا

نمره‌های بازی Gran Turismo Sport خبر از یک بازی شبیه‌ساز رانندگی خوب می‌دهند.

سری Gran Turismo را می‌توان یکی از بهترین مجموعه بازی‌های شبیه‌ساز ماشین‌سواری دانست که اولین نسخه آن، در سال ۱۹۹۷ منتشر شده و از آن زمان، شاهد نسخه‌های بسیار موفقی از این مجموعه بوده‌ایم. جدید‌ترین نسخه این سری، Gran Turismo Sport است که اولین بار در جریان هفته بازی‌های پاریس سال ۲۰۱۵ معرفی شد و پیش از این قرار بود در سال ۲۰۱۶ منتشر شود. با این حال انتشار بازی تا سال جاری میلادی تاخیر خود و حال چند روزی است که بازی منتشر شده است. 

Gran Turismo Sport در اصل سیزدهمین نسخه از سری گرن توریسمو به شمار می‌رود و کازونوری یامائوجی، سازنده بازی، آن را شروع نسل جدیدی از این سری بازی‌ها معرفی کرده است. یکی از مواردی که سازندگان Gran Turismo Sport اهمیت زیادی به آن داده‌اند، دقت به جزییات ماشین‌ها است و برای مثال کارگردان بازی اعلام کرده بود که به لطف قابلیت HDR، در این نسخه رنگ قرمز فراری برای اولین بار به شکلی کاملا واقعی در یک بازی به تصویر کشیده می‌شود. 

Gran Turismo Sport در مجموع ۱۷۷ ماشین دارد و ۲۷ پیست آن هم در ۱۹ منطقه واقع شده‌اند. همچنین در این نسخه، برای اولین بار شاهد حضور ماشین‌های پورشه در یک بازی گرن توریسمو هستیم. 

در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی Gran Turismo Sport و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Gran Turismo Sport

  • سازنده: پالی‌فانی دیجیتال
  • ناشر: سونی
  • سبک: شبیه‌ساز رانندگی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • تاریخ انتشار: ۲۵ مهر

gran turismo sport

هاردکور گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

Gran Turismo Sport یک تجربه آنلاین عالی و لذت‌بخش به شمار می‌رود اما برای افرادی که به دنیال یک بازی آفلاین با بخش کریر مناسب می‌گردند، تجربه مناسبی نخواهد بود. 

گیمز رادار: ۸۰ از ۱۰۰

Gran Turismo Sport یک تجربه ماشین‌سواری مجازی با‌کیفیت است اما در زمینه بخش تک‌نفره، کمبود‌های زیادی دارد که به آن ضربه زده‌اند. از طرف دیگر، بازی تقریبا در هر زمینه‌ای ضعیف‌تر از Forza Motoroport 7 است. 

گیم‌اینفورمر: ۷۸ از ۱۰۰

با اینکه Gran Turismo Sport مشکلاتی دارد، اما بهتر است آن را به عنوان شروعی بر تمرکز استودیو پالی‌فانی دیجیتال روی ارائه تجربه آنلاین بدانیم و امیدوار باشیم که این استودیو خیلی زود بی‌خیال این ویژگی مثبت بازی‌اش نشده و در نسخه‌های بعدی، آن را بیش از پیش بهبود ببخشد. Gran Turismo Sport آنقدر ویژگی‌های مثبتی دارد که بتوان آن را یک تحول در این سری دانست؛ تحولی که امیدواریم در آینده به بازی‌های بهتری ختم شود. 

آی‌جی‌ان: ۷۵ از ۱۰۰

Gran Turismo Sport در خیلی زمینه‌ها، بهینه‌ترین نسخه این سری تا به امروز است. بازی ظاهر زیبایی داشته و احساس خوبی هم به فرد منتقل می‌کند. از طرفی دیگر، سازنده‌ها موفق شده‌اند ایده‌هایشان را به شکلی درست در بازی اجرایی کنند. اما با وجود این ویژگی‌های مثبت، کمبود ماشین و پیست‌های مسابقه، مشکلی است که در بازی آزاردهنده می‌شود و از طرف دیگر تمرکز بیش از حد بازی روی بخش آنلاین، کمی نگران‌کننده است. در واقع به عنوان صبحت پایانی، مشکل Gran Turismo Sport این است که به اندازه نسخه‌های موفق این سری، کامل و بی‌نقص نیست. 

فوربس: ۷۱ از ۱۰۰

Gran Turismo Sport بازی‌ای است که عمق خوبی ندارد اما به لطف مواردی مثل جلوه‌های بصری خوب و ارائه تجربه رانندگی لذت‌بخش، از تبدیل شدن به یک بازی خیلی ضعیف نجات پیدا می‌کند. من اطلاع دارم که چقدر بودجه برای ساخت بازی‌ای مثل Gran Turismo Sport لازم است و به همین دلیل هم سازندگان آن را تنبل خطاب نخواهم کرد. با این حال به نظر می‌رسد که بازی، می‌توانست با کمی تلاش بیش‌تر به تجربه کامل‌تری تبدیل شود. 

گیم‌اسپات: فاقد نمره

زمانی که مشغول گله کردن از محدودیت‌های بازی نباشم، از رانندگی با ماشین‌ها در Gran Turismo Sport لذت می‌برم و استودیو پالی‌فانی دیجیتال در این زمینه بازی خوبی ساخته است. اما آیا اینکه محتوای موجود در بازی مثل تعداد مراحل یا ماشین‌ها، کافی است و می‌تواند در طولانی‌مدت هم مخاطب را راضی کند، سوالی است که هنوز جوابی برای آن ندارم. طی روز‌های آینده بررسی کامل بازی را آماده خواهیم کرد اما فعلا می‌توانم بگویم که اگر به دنبال یک بازی بی‌نقص و عالی از سری Gran Turismo بودید، باید کمی انتظار‌تان را در قبال Gran Turismo Sport کاهش دهید. 

نمره های بازی Gran Turismo Sport

نمره های بازی Gran Turismo Sport


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده