نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

احتمال ساخت انیمیشن تلویزیونی Spawn

تاد مک‌ فارلین اعلام کرد که پس از ساخت فیلم سینمایی Spawn (اسپاون)، احتمال ساخت انیمیشنی تلویزیونی نیز از این شخصیت وجود دارد.

تاد مک فارلین در سخنان جدید خود اعلام کرد که ضدقهرمان دوزخی به دنیای انیمیشن بازمی‌گردد. از زمان معرفی شخصیت Spawn (اسپاون) در کمیک‌های تاد مک فارلین در سال ۱۹۹۲، این شخصیت به ضدقهرمانی محبوب در میان طرفداران تبدیل شده است. ترکیب ژانرهای وحشت و ماوراءلطبیعه با کمدی ترسناک و اکشنی ابرقهرمانی، به‌خوبی جواب داد و خیلی زود جای خود را در دل طرفداران کمیک‌های کالت باز کرد و زمان زیادی نیز طول نکشید که شاهد اکران اولین فیلم مرتبط با شخصیت اسپاون باشیم. فیلم Spawn در سال ۱۹۹۷ ساخته شد. کارگردانی این فیلم بر عهده مارک دیپه بود و مایکل جی وایت نقش شخصیت اسپاون را در آن فیلم ایفا می‌کرد. این فیلم با وجود اینکه اصلاً مورد توجه منتقدان قرار نگرفت، ولی یکی از فیلم‌های محبوب طرفداران فیلم‌های کالت شد. بودجه ساخت فیلم Spawn حدود ۴۰ میلیون دلار بود و ۸۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. از بازیگران این فیلم می‌توان به جان لگویزمائو، مارتین شین، تریسا رندل، نیکول ویلیامسون و دی بی سویینی اشاره داشت. حال پس از گذشت چندین سال، تاد مک فارلین آماده است تا فیلمی جدید از این شخصیت را بر روی پرده سینما ببرد.

Spawn-I

پس از سال‌ها شایعه و گمانه‌زنی‌های مختلف، سرانجام تابستان امسال بود که تاد مک فارلین برای نویسندگی و کارگردانی فیلم جدید شخصیت اسپاون معرفی شد. نکته جالب‌تر در مورد فیلم جدید این است که کمپانی خوش‌نام Blumhouse که فیلم‌های خوش‌ساختی را در کارنامه دارد، تهیه‌کنندگی فیلم Spawn را بر عهده خواهد داشت. همکاری تاد مک فارلین با کمپانی Blumhouse بسیاری از طرفداران را نسبت به کیفیت و موفقیت احتمالی فیلم جدید خوش‌بین کرده است. طبق صحبت‌های تاد مک فارلین، ساخت فیلمی جدید از شخصیت اسپاون تنها یکی از برنامه‌های وی برای آینده این شخصیت خیالی و دوست‌داشتنی است.

سایت Screen Geek مصاحبه‌ای با تاد مک فارلین داشت و از وی در مورد احتمال ساخت ریبوت انیمیشن تلویزیونی Spawn پرسید. تاد مک فارلین در پاسخ این سؤال چنین گفت:  

خب در ابتدا فیلم Spawn را می‌سازم و آن را اکران خواهیم کرد و بعد اینکه ما هنوز امتیاز ساخت انیمیشن تلویزیونی این شخصیت را داریم و باید ببینیم چطور خواهد شد و فکری برای آن خواهیم کرد. البته باید در مورد چگونگی حضور کیث دیوید نیز چاره‌ای بیاندیشیم؛ وی نقشی کوتاه و یک خطی خواهد داشت.

Spawn-III

همزمان با معرفی فیلم Spawn در سال ۱۹۹۷، شبکه HBO انیمیشنی تلویزیونی از این شخصیت را در سه فصل و بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ بر روی آنتن برد. همان طور که تاد مک فارلین اشاره کرد، بازیگر و صداپیشه قدیمی و کارکشته سینمای هالیوود، کیث دیوید، صداپیشگی شخصیت اصلی آن انیمیشن تلویزیونی را بر عهده داشت. این طور که به نظر می‌رسد کیث دیوید نقشی کوتاه و افتخاری در فیلم جدید خواهد داشت و شاید در انیمیشن تلویزیونی آینده این شخصیت نیز باز هم صداپیشه اسپاون باشد. کیث دیوید، بازیگر، صداپیشه، خواننده و کمدین معروف آمریکایی است و از معروف‌ترین فیلم‌های این بازیگر می‌توان به Eye for an Eye (چشم در مقابل چشم)، Armageddon (آرماگدون)، Dark Summer (تابستان سیاه)، Head of State (رئیس دولت)، Hollywood Homicide (قتل در هالیوود)، Crash (تصادف)، Transporter 2 (ترنسپورتر ۲)، Assault on Wall Street (جنگ علیه وال استریت) و The Nice Guys (مردان خوب) اشاره داشت.

همکاری تاد مک فارلین با کمپانی Blumhouse بسیاری از طرفداران را نسبت به کیفیت و موفقیت احتمالی فیلم جدید شخصیت Spawn خوش‌بین کرده است 

بعد از موفقیت خیره‌کننده فیلم Deadpool (دِدپول) و استقبال زیاد از شخصیت بذله‌گو وید ویلسون، دونالد گلاور برای ساخت انیمیشن تلویزیونی این شخصیت انتخاب شد. خب طبیعتاً نباید چندان از خبر ساخت ریبوت انیمیشنی تلویزیونی از شخصیت ضدقهرمان اسپاون متعجب شویم و به نظر این موضوع با استقبال طرفداران نیز مواجه خواهد شد. فیلم جدید Spawn قرار نیست همچون دیگر فیلم‌های کمیکی امروزی بودجه زیادی داشته باشد. همچنین پیش‌تر اعلام شده بود که فیلم تاد مک فارلین همچون فیلم Deadpool، برای نمایش درجه سنی R خواهد داشت. همین درجه سنی R کمک زیادی به موفقیت احتمالی فیلم جدید Spawn خواهد کرد و بسیاری نیز از رویه جدید فیلمسازان ژانر ابرقهرمانی و کمیکی برای مرسوم ساختن این کار تشکر کرده‌اند.    

دو فیلم Deadpool و Logan (لوگان) با درجه سنی R به نمایش درآمدند و موفق بودند. از طرفی نیز نباید فراموش کرد که کمپانی Blumhouse پشت ساخت فیلم جدید Spawn قرار دارد که همین موضوع به متفاوت‌تر بودن این فیلم کمک شایانی خواهد کرد و شاید فصلی نو را در فیلم‌های ژانر وحشت شاهد باشیم. اکر فیلم Spawn بتواند از تمام پتانسیل موجود استفاده کند، احتمالاً فیلمی باکیفیت را شاهد خواهیم بود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده