// جمعه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

سرکان توتو: Super Mario Run یک میلیارد بار دانلود خواهد شد

یکی از تحلیل‌گران حوزه فناوری و بازی‌های ویدیویی اعتقاد دارد که بازی تازه معرفی شده Super Mario Run به مرز یک میلیارد دانلود خواهد رسید.

در جریان کنفرانس خبری اپل، در اتفاقی غیرمنتظره شیگرو میاموتو، خالق بازی Mario، بر روی سن آمد و بازی Super Mario Run را برای سیستم عامل iOS معرفی کرد. حال سرکان توتو، تحلیل‌گر حوزه فناوری و بازی‌های ویدیویی که با رسانه‌های معتبری از جمله وال استریت ژورنال همکاری دارد، پیش‌بینی می‌کند که این بازی یک میلیارد بار دانلود خواهد شد. وی در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی توییتر توضیح می‌دهد که به دلیل دانلود اولیه رایگان بازی Super Mario Run رسیدن به مرز یک میلیارد بار دانلود چندان دشوار نیست. 

در مقام مقایسه باید گفت که بر طبق اعلام کمپانی پوکمون، بازی محبوب و پرمخاطب Pokemon Go در سراسر جهان ۵۰۰ میلیون بار دانلود شده است. رسیدن به یک میلیارد بار دانلود در بین بازی‌های موبایل چندان بی‌سابقه و غیرممکن نیست، زیرا پیش از این تعدادی از بازی‌های دو سری مشهور حوزه بازی‌های موبایل یعنی Temple Run و Angry Birds این میزان از دانلود را تجربه کرده‌اند. به احتمال زیاد سرکان توتو رقم یک میلیارد دانلود بازی Super Mario Run را براساس مجموع دانلودهای این بازی بر روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS پیش‌بینی کرده است و این در حالی است که نسخه iOS در ماه دسامبر (آذر تا دی) منتشر شده و کاربران سیستم عامل اندروید در سال جاری قادر به تجربه بازی نخواهند بود.

روز گذشته وال استریت ژورنال گزارش داد که معرفی بازی Super Mario Run از جانب کمپانی نینتندو منجر به رشد ۱۳ درصدی سهام این کمپانی شده است. برطبق اخبار منتشر شده، یک «بخش» نامشخص از این بازی به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و بازیکنان برای دسترسی به محتوای بیشتر می‌توانند از پرداخت درون برنامه‌ای استفاده کنند. با این حال قیمت این محتواها اعلام نشده است. وال استریت ژورنال باور دارد که Super Mario Run پتانسیل کسب درآمد طولانی مدت را دارد. در گزارش این رسانه آمده است:

سوددهی بازی Super Mario Run بر روی گوشی‌های هوشمند در مدت کوتاهی آغاز خواهد شد، زیرا بازیکنان برای تجربه تمامی مراحل بازی باید مبلغی را پرداخت کنند.

Super Mario Run

گیم‌پلی بازی Super Mario Run به این صورت است که «ماریو» به صورت خودکار دویده و بازیکنان با لمس صفحه نمایش می‌توانند از روی موانع یا دشمنان بپرند. مراحل این بازی با پریدن و گرفتن پرچم به پایان می‌رسند. علاوه بر این بازی Super Mario Run دارای حالت دیگری به نام Toad Rally (رقابت با دیگر بازیکنان بر سر جمع‌آوری سکه‌ها در مدت زمان معین) نیز است. تیم کوک، مدیرعامل کمپانی اپل درباره این بازی گفته است:

اپ استور بسیاری از جنبه‌های زندگی ما از جمله ارتباطات، کار و سرگرمی‌ها را بهبود بخشیده است. اما این سرویس بدون یک بازی ماریو برای تمامی بازیکنان با هر سن و سالی ناقص است. به همین دلیل ما بسیار هیجان‌زده هستیم که شخصیت «ماریو» برای اولین در ماه دسامبر به سیستم عامل iOS خواهد آمد.

پیش از این شیگرو میاموتو در مصاحبه با وب‌سایت گیم‌اسپات به صحبت در مورد بازی Super Mario Run پرداخته بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده