// پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

میاموتو از عرضه ماریو بر روی گوشی های هوشمند می‌گوید

شب گذشته در جریان کنفرانس خبری اپل، ناگهان شیگرو میاموتو پدر ماریو بر روی صحنه آمد و از نسخه جدید این بازی برای دستگاه‌های اپل رونمایی کرد. حال وی طی یک گفت و گو از دلایل خود برای عرضه این بازی بر روی اسمارت فون‌ها می‌گوید. با زومجی همراه باشید.

شب گذشته در مراسم و کنفرانس خبری اپل، می‌توان از دو اتفاق خوب برای گیمرها نام برد. یکی عرضه بازی Pokemon Go بر روی ساعت هوشمند اپل و دومین اتفاق که غافل‌گیر کننده هم بود، رونمایی و معرفی از بازی Super Mario Run است. بازی که با نمایش خود توانست تمامی حاضرین و بینندگان را وارد یک جو نوستالوژیک قدیمی بکند. حال پس از اتمام این مراسم مسئولین گیم‌اسپات با میاموتو یک گفت و گو ترتیب داده و از تصمیم‌اش برای آوردن ماریو بر روی اسمارت فون‌ها سوال کرده‌اند و همچنین اینکه آیا در آینده شاهد عرضه بازی‌های بیشتری در سری ماریو خواهیم بود یا نه. در حال حاضر شیگرو میاموتور به عنوان تهیه کننده بازی Super Mario Run به ایفای نقش می‌پردازد. وی در این باره می‌گوید:

یکی از ویژگی‌های سری بازی‌های Mario این است که شما به راحتی قواعد را متوجه می‌شوید. راحت درک می‌کنید و نیاز به انجام کار خاصی هنگام بازی کردن نیست. حال با توجه به این قضیه در حال ساخت بازی هستیم که حتی با یک دست بتوانید آن را براحتی انجام داده و نهایت لذت را تجربه و با توجه به این ویژگی‌ها اصلا حس نکنید ساختار بازی عوض شده است.

همچنین ما تا مدت‌ها ساخت نسخه‌های متفاوتی از ماریو را ادامه خواهیم داد. همچنین در این نسخه به هیچ وجه فکر نکنید با یک بازی ساده و راحت طرف هستید. در بازی تکنیک‌های مختلفی وجود دارند که در طول بازی کردن می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید. استفاده شما و مهارت‌اتان در این تکنیک‌ها باعث می‌شود تا تجربه‌ای متفاوت از این بازی را در کانامه خود ثبت کنید.

برخلاف بازی‌های گوشی‌های موبایل که معمولا برای حرکت کردن شما را مجبور به استفاده از D-Pad مجازی می‌کنند، Super Mario Run به این شکل ساخته شده تا با قابلیت صفحه نمایش لمسی کار کند. به عبارتی اصلا شما هیچ دکمه مجازی بر روی صفحه نمایش خود مشاهده نمی‌کنید. در گذشته نینتندو اعلام کرده بود که قصد دارند تا بازی‌های کلاسیک قدیمی را بر روی اسمارت فون‌ها عرضه کنند. شاید در آینده شاهد عرضه شدن بازی‌های بیشتری در کنار ماریو باشیم. البته صبحت میاموتو در باره این موضوع جالب است

من فکر نمی‌کنم لزومی داشته باشد بازی‌های Mario را که تا به الان ساخته شده‌اند بر روی پلتفرم موبایل نیز آماده کنیم.

این گفته بدین معنا نیست که Super Mario Run راه و روشی جدید را پیش گرفته، بلکه میاموتو افزوده که تجربیات نسخه پیشین و ساختار آن‌ها به خوبی در این نسخه قابل مشاهده است. وی در این باره می‌گوید:

ما در گذشته نسخه‌های زیادی از سری ماریو را توسعه داده‌ایم. هرکدام از این بازی‌ها تجربیاتی جدید را برای ما به همراه داشته و از هرکدام درس‌های متفاوتی گرفته‌ایم ولی هرکدام مختص به پلتفرم خودشان بوده و لزومی نیست که آن‌ها را برای پلتفرم فعلی نیز در نظر بگیریم. حال با تمام این تفاسیر بهترین کار این است که از ایده‌ها و تجربیات این بازی‌ها استفاده کرده و آن‌ها را در این نسخه بکار گرفته تا بتوانیم بهترین تجربه ماریو بر روی پلتفرم موبایل را برای علاقه‌مندان فراهم کنیم. ما قصد داریم تا بهترین نسخه سری ماریو را برای پلتفرم موبایل بسازیم.

از آنجایی که نینتندو در صنعت بازی‌های موبایل به موفقیت زیادی رسیده بنظر می‌رسد قصد دارند به طور کامل در این پلتفرم نفوذ کنند. میاموتو در این باره می‌گوید:

بدیهی است که اگر به گوشی‌های موبایل و آینده این صنعت نگاه کنیم می‌بینیم که دارای سخت افزارهای خاص و تکنولوژی‌های منحصر به فرد بوده و همچنین کاربران زیادی تشنه استفاده از گوشی‌های موبایل و بازی کردن با آن هستند. حال ما از این فرصت قصد داریم تا نهایت استفاده را برده و تجربیاتی جدید را در اختیار مخاطبان قرار دهیم. همانند بازی Pokemon Go که توانست تجربیاتی جدید با ویژگی‌هایی نو را به کاربران ارائه داده تا بتوانند از بازی نهایت استفاده را ببرند. حال با توجه به چشم انداز ما استفاده از فرصت‌ها و خلق موارد نو و تازه مهم‌ترین فاکتور بحساب می‌آید. برای همین به سمت پلتفرم موبایل آمده‌ایم زیرا می‌توانیم ایده‌های خود را بر روی آن پیاده سازی کنیم.

وی در آخر از آینده‌ی ماریو گفت و اینکه این بازی بر روی سخت افزارهای نینتندو (اشاره به نینتندو NX) یک انقلاب به وجود خواهد آورد. بازی Super Mario Run در ماه دسامبر میلادی (اواخر آذر ماه/ اوایل دی ماه) بر روی سیستم عامل iOS عرضه خواهد شد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده