نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

ایسر از لپتاپ گیمینگ Predator 21 X با نمایشگر خمیده رونمایی کرد [IFA 2016]

کمپانی ایسر (Acer) طی نمایشگاه IFA 2016 از لپ تاپ گیمینگی با نام Predator 21 X رونمایی کرده که از نمایشگر خمیده و پردازنده‌ی Kaby Lake اینتل بهره می‌برد. با زومجی همراه باشید.

یکی از محصولات کمپانی ایسر در IFA امسال، لپ‌تاپی ۲۱ اینچی با نام Predator 21 X است که یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد: این محصول، اولین نوت‌بوکی است که به نمایشگر خمیده مجهز شده و می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای سیستم‌های دسکتاپ به کار گرفته شود. ساخته‌ی جدید و رده-بالای ایسر مشخصات سخت‌افزاری جالبی هم دارد و از نسل هفتم پردازنده‌های اینتل، موسوم به کبی‌لیک (Kaby Lake)، و دو عدد کارت گرافیک GeForce GTX 1080 انویدیا بهره می‌برد؛ ضمن اینکه یک صفحه‌کلید مکانیکی هم در بدنه‌ی آنجا خوش کرده است. البته این لپ‌تاپ با وجود وزن حدوداً ۸ کیلویی‌اش آن‌چنان سنگین است که نمی‌توان آن را چندان قابل‌حمل دانست؛ اما سازنده تلاش کرده تا بدنه‌ی دستگاه را به‌شکلی طراحی کند که جابه‌جایی آن تا جای ممکن دردسر کمتری داشته باشد.

لپ تاپ Acer Predator 21 X

ایسر فعلاً اعلام نکرده که در نسخه‌های مختلف نوت‌بوک جدیدش دقیقاً چه مدل یا مدل‌هایی از پردازنده‌های کبی‌لیک را به کار گرفته است. این دستگاه که حداکثر و جمعا از ۶۴ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند، از لحاظ گرافیک کم‌وکاستی ندارد؛ چرا که ایسر دو عدد پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1080 را در قالب SLI در آن جای داده که قاعدتاً در این میان، گزینه‌های سبک‌تر و ارزان‌تری هم برای مشتریان وجود خواهد داشت. کمپانی سازنده، یک سیستم خنک‌کننده‌ی قدرتمند را هم برای Predator 21 X در نظر گرفته در آن از ۵ عدد فن و ۸ عدد لوله‌ی حرارتی (هیت‌پایپ) استفاده شده است. سه عدد از این فن‌ها جزو خانواده‌ی AeroBlade ایسر هستند که ضخامت بسیار کم و جنس فلزی از ویژگی‌های بارز آن‌ها به شمار می‌رود.

لپ تاپ Acer Predator 21 X

صفحه‌نمایش خمیده‌ی Predator 21 X از نوع IPS است و رزولوشنی معادل ۲۵۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. این نمایشگر از فناوری G-Sync انویدیا هم پشتیبانی می‌کند که به آن امکان می‌دهد تا از نوعی نرخ نوسازی پویا (Refresh Rate) بهره ببرد و به این شکل، بدون نیاز به قابلیت‌هایی مانند Vsync، گسیختگی تصویر (Screen tearing) را از میان بردارد. محصول فوق در کنار ویژگی‌های برجسته‌ی دیداری‌اش، قرار است در زمینه‌ی شنیداری هم کیفیت بالایی را در اختیار کاربران قرار دهد. در این راستا، چهار اسپیکر و دو ساب‌ووفر در بدنه‌ی نوت‌بوک گنجانده شده تا حجم و کیفیت صدای قابل‌قبولی برای کاربر فراهم شود. در آن‌سو، صفحه‌کلید مکانیکی دستگاه بنا به رسم متداول از سوئیچ‌های Cherry MX بهره می‌برد و امکان سفارشی‌سازی نور پس‌زمینه‌ی کلیدها را هم برای استفاده‌کننده فراهم می‌کند؛ ضمن اینکه ۵ کلید قابل برنامه‌ریزی را هم در خودش دارد. در این میان، کلیدهای بخش نام‌پد از نوع مکانیکی نیست؛ اما در عوض می‌توان نام‌پد را پشت‌ورو و به یک تاچ‌پد بزرگ تبدیل کرد.

لپ تاپ Acer Predator 21 X

محصول جدید ایسر به حسگرهای تشخیص حرکات چشم، ساخته‌ی Tobii، هم مجهز شده که در بازی‌های سازگار با این فناوری می‌توان از آن‌ها برای نشانه‌گیری و … بدون دخالت دست استفاده کرد. یک درگاه شبکه به‌همراه بلوتوث و وای-فای داخلی، از نوع 2T2R 802.11ac، هم امکانات ارتباطی دستگاه را تشکیل می‌دهد. نوت‌بوک Acer Predator 21 X دو عدد درگاه USB Type-A، یک درگاه USB Type-C، درگاه‌های ورودی/خروجی صدا، دو عدد خروجی DisplayPort و یک خروجی HDMI (جمعا سه خروجی گرافیک) را هم شامل می‌شود. در این بین، هنوز از قیمت این لپ‌تاپ اطلاعی نداریم و برآورد کردن حدود آن هم کار آسانی به نظر نمی‌رسد.

نظر شما درباره‌ی ساخته‌ی جدید ایسر چیست؟


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده