نویسنده: محسن بیگی نیا
// جمعه, ۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

سازنده Dragon Quest مجدداً عرضه این بازی را برای نینتندو NX تایید کرد

باز هم یکی از اعضای شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix)، این بار خالق سری Dargon Quest، وجود نسخه‌ی نینتندو NX بازی Dargon Quest XI را تأیید کرد. با زومجی همراه باشید.

یوجی هوری، خالق سری Dragon Quest، مجدداً عرضه‌ی Dragon Quest XI را برای نینتندو NX تأیید کرده است. بر اساس گفته‌های جیماتسو، هوری در گفتگویی با جونیچی ماسودا، تهیه کننده‌ی سری Pokemon،  و ماساهیرو ساکورایی، کارگردان Super Smash Bros، این سخنان را مطرح کرده است. بر اساس ترجمه‌ی منتشر شده، ساکورایی پرسیده است:

یازدهمین قسمت از سری [Dragon Quest] با در نظر گرفتن نینتندو NX به طور همزمان برای سه پلتفرم‌های نینتندو 3DS، پلی‌استیشن 4 و NX عرضه خواهد شد، درست است؟

هوری در جواب این سؤال پاسخ داد:

بله، این موضوع درست است. کاربرد سخت افزار برای هر یک از کنسول‌ها متفاوت است، بنابراین انجام این کار کاملاً چالش برانگیز است.

Dragon Quest XI Gameplay

وی در ادامه اضافه کرد:

اگر ما یکی از این نسخه‌ها را زودتر عرضه کنیم بخش‌هایی از [داستان] بازی افشا خواهد شد.

و این نظرات نشان دهنده‌ی عرضه‌ی همزمان بازی روی هر سه پلتفرم است. در جولای ۲۰۱۵ یکی از تهیه کنندگان اسکوئر انیکس در رویداد Dragon Quest گفته بود که طبق برنامه‌ ریزی‌ها بازی برای NX عرضه خواهد شد، اما در آن زمان مسئول روابط عمومی اسکوئر انیکس از این گفته عقب نشینی کرد و گفت که وی از بیانیه رسمی آنها منحرف شده است.

نینتندو (Nintendo) هنوز اسمی را برای پلتفرم جدید خودش انتخاب نکرده (NX یک اسم رمز است)، تصویری از آن را به نمایش نگذاشته و عملکرد آن را توصیف نکرده است. انتظار می‌رود که این کنسول در ماه مارس ۲۰۱۷ عرضه شود. انتظار می‌رود که Dragon Quest 11 قبل از ماه می سال آینده در ژاپن عرضه شود.

این موضوع که اسکوئر انیکس هنوز برنامه‌هایش، اگر که اصلاً برنامه‌ای وجود داشته باشد، برای عرضه‌ی این بازی در غرب را اعلام نکرده ممکن است جالب به نظر برسد. Dragon Quest X هنوز برای آمریکای شمالی محلی سازی نشده است؛ این بازی در سال ۲۰۱۲ برای Wii و در سال ۲۰۱۳ برای Wii U عرضه شد.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده