// چهار شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

ایکس باکس وان در بروزرسانی جدید دستیار صوتی کورتانا را دریافت می کند

کورتانا، دستیار صوتی نام آشنای مایکروسافت در بروزرسانی جدید ایکس‌باکس وان در کنار ویژگی‌های دیگر به این کنسول نسل هشتمی مایکروسافت خواهد آمد. مایکروسافت جزئیات بیشتری را از ویژگی‌‌های بروزرسانی جدید منتشرکرده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

طبق اعلام مایکروسافت، این کمپانی برای انتشار برورسانی تازه‌ای برای میزبانی از ویژگی‌های جدید برای دارندگان ایکس‌باکس وان شامل دستیار صوتی کورتانا (Cortana) آماده می‌شود.

از هفته جاری اعضای Xbox Preview قادر به تجربه پیش از موعد بروزرسانی خواهند بود. این آپدیت همچنین طی هفته‌های آتی برای اپلیکشن ایکس‌باکس در ویندوز 10 هم عرضه خواهد شد. در این بروزرسانی ویژگی‌های جدیدی جهت‌ «گردآوری افراد و بازی‌های بیشتر در تمامی دستگاه‌ها از طریق ایکس‌باکس لایو» منتشر می‌شوند.

نخستین بروزرسانی از دو بروزرسانی مایکروسافت دستیار صوتی کورتانا را به ایکس‌باکس وان اضافه می‌کند که هم به وسیله کینکت و هم هدست قابل استفاده خواهد بود. همچنین رابط کاربری قسمت کالکشن بازی‌های ایکس‌باکس وان هم بهبود پیدا می‌کند و از این پس دسترسی و اجرای بازی‌ها راحت‌تر و سریع‌تر از قبل خواهد بود. جستجوگر دوستان فیس‌بوک (Facebook Friend Finder) نیز ویژگی دیگری است که به زودی در کنار بهبود اشتراک تصاویر، اچیومنت‌ها و داده‌های ضبط شده برای کاربران ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.

بروزرسانی جدید همچنین مجموع بهبود‌ها و ویژگی‌های جدیدی را برای اپلیکیشن ایکس‌باکس و بازی کردن برروی ویندوز 10 فراهم می‌کند که شامل آزادی در ویرایش و اشتراک ‌گذاری کلیپ‌های GameDVR با استفاده از ویرایشگر ویدیو دلخواه و همچنین امکان مدیریت ویدیو‌های ضبط شده به طور مستقیم از قسمت پروفایل می‌شود. علاوه بر این، اپلیکیشن ایکس‌باکس تنظیمات ضبط ویدیو با کیفیت «بسیار بالا»‌ را ممکن خواهد کرد که با استفاده از آن می‌توانید از قسمت نوار بازی (Game Bar) ویدیو‌هایی تا سقف ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. در کنار این، کاربران قادر به اشتراک‌گذاری ویدیو‌ها و تصاویر خود از ایکس‌باکس لایو به توئیتر خواهند بود.

طبق اعلام مایکروسافت، نوار بازی ویندوز از این پس قادر به پشتیبانی از قابلیت تمام صفحه (full-screen) است. بازی‌هایی نظیر League of Legends ،World of Warcraft ،Diablo III ،Dota 2 ،Battlefield 4 و Counter-Strike: Global Offensive همگی قابلیت استفاده از نوار بازی در هنگام بازی در حالت تمام صفحه را خواهند داشت.

در نهایت، بروزرسانی جدید باعث ایجاد یکپارچگی بین فروشگاه ویندوز و ایکس‌باکس می‌شود که خریدی کارآمد در ایکس‌باکس وان را ممکن خواهد کرد و همچنین شاهد چند کانال جدید نیز در آن خواهیم بود. از این پس، کاربران فروشگاه‌ ویندوز قادر به جست و جو و خرید افزونه‌ها، محتوای قابل دانلود، باندل‌ها، Season Pass و بازی‌ها اپیزودی هستند.

مایکروسافت در هفته جاری قصد آزمایش برخی از این ویژگی‌ها را در قالب برنامه Xbox Preview دارد. این کمپانی همچنین برای ساده کردن رویکرد خود برنامه Windows Insider را با Xbox One Preview  ادغام می‌کند. این کاردریافت بازخوردها و ارائه بروزرسانی‌های جدید را آسان‌تر خواهد کرد.

طبق شایعات منتشر شده پیرامون مایکروسافت، این شرکت اکنون برروی دو ایکس‌باکس وان جدید، یکی کوچکتر از نسخه اول برای انتشار تا پایان سال جاری میلادی و دیگری یک ایکس‌باکس وان قدرتمندتر با هدف انتشار در سال ۲۰۱۷ کار می‌کند. علاوه بر این، طبق گزارشات مایکروسافت به دنبال اتحاد ایکس‌باکس و ویندوز برای انتشار بازی‌های آینده به صورت مشترک میان پلتفرم‌های خود است.

منبع: IGN


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده