نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

بازی Way of the Samurai 3 برای پی سی عرضه خواهد شد

استودیو گوست‌لایت اینتراکتیو، اعلام کرد که بازی نقش‌آفرینی Way of the Samurai 3 را به زودی برای پی‌سی و از طریق استیم عرضه خواهد کرد. این بازی هم‌اکنون بر روی پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 قابل بازی است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

بازی Way of the Samurai 3 یکی از بازی‌های نسبتا قدیمی کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 است که در سال ۲۰۰۸ توسط استودیو Ghostlight Interactive عرضه شد. حال سازندگان پس از گذشت نزدیک به ۸ سال، قصد دارند این اثر را برای رایانه‌های شخصی هم منتشر کنند. Way of the Samurai 3 یک بازی نقش‌آفرینی و اکشن است که گیمر را در نقش یک سامورایی تنها در دوران سنگوکو ژاپن قرار می‌دهد. این بازی یک اثر جهان‌باز است و گیمر در جریان آن به مناطق روستایی، میدان‌های نبرد وسیع، قسمت‌های جنگلی و همچنین شهر آمانا سفر می‌کند و می‌تواند ماجراجویی خود را به نحوی که دوست دارد روایت کند.

یکی از اصلی‌ترین نکات مثبت بازی، تاثیر تصمیم‌گیری‌ها در پایان آن است. سازندگان بازی به مناسبت معرفی بازی برای پی‌سی، جزییاتی از ویژگی‌های آن را نیز منتشر کرده‌اند که به شرح زیر است:

  • اثر پروانه‌ای: بازی در مجموع ۲۰ پایان مختلف دارد که تصمیمات جزیی و کلی گیمر، کاملا بر روی داستان و پایان‌بندی بازی تاثیرگذار است. به‌علاوه گروه‌های مختلف موجود در بازی بر اساس همین تصمیم‌گیری‌ها دوست یا دشمن وی می‌شوند.
  • امکان شخصی‌سازی کامل: گیمر می‌تواند سلاح مختص به خود را با استفاده از ۲۰۰ قطعه موجود در بازی طراحی کند. وی می‌تواند سلاحی مطابق با روش مبارزه موردعلاقه خود بسازد و در این بین امکان ساخت شمشیر، نیزه، تبر و دیگر سلاح‌های قدیمی وجود دارد. به علاوه صد‌ها توانایی مخصوص هم در بازی وجود دارند که با ارتقا شخصیت در اختیار وی قرار می‌گیرند.
  • سیستم جوایز و رتبه‌بندی سامورایی‌ها: تمامی رفتار‌های شما در بازی باعث ارتقا شخصیت و دریافت امتیاز سامورایی (Samurai Points) و القاب مختلف می‌شود که باعث باز شدن ویژگی‌های جدیدی در بازی مثل سلاح‌ها، لباس‌ها و تجهیزات جدید می‌شود. به‌علاوه گیمر می‌تواند تبدیل به یک سامواریی پرافتخار یا یک راهزن شود و در این مورد کاملا حق انتخاب با وی است.
  • برای پیروزی همواره نیازی به شمشیر نیست: علاوه بر امکان مبارزه و درگیری، می‌توان مشکلات را از راه‌های دیپلماتیک هم حل کرد. برای مثال غلاف کردن شمشیر نشان می‌دهد که شما قصد مبارزه ندارید و این بر روی دشمن تاثیرگذار است. به‌علاوه بازی از یک سیستم دیالوگ پیچیده هم بهره می‌برد که انتخاب آن‌ها تاثیر زیادی در بازی دارد.

سازندگان هنوز تاریخ عرضه دقیقی برای نسخه پی‌سی بازی اعلام نکرده و فقط اعلام کرده‌اند که «بازی به زودی برای عرضه روی استیم آماده خواهد بود«. در پایان می‌توانید تصاویری از نسخه پی‌سی Way of Samurai 3 را مشاهده کنید:

 

منبع: Gematsu


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده