نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

فیسبوک شکلک‌ های جدید دکمه لایک را معرفی کرد

فیسبوک (Facebook) بالاخره ویژگی‌های جدید دکمه لایک را معرفی و شکلک‌های مختلفی را به آن اضافه کرد. این شکلک‌ها هم‌اکنون در دسترس کاربران این شبکه اجتماعی در سرتاسر جهان قرار گرفته‌اند. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

ویژگی جدید فیسبوک به کاربرانش اجازه می‌دهد تا واکنش‌های خود به پست‌ها و مطالب ارسالی دیگران را به شکلی متفاوت از گذشته نشان دهند. از این به بعد فقط یک گزینه یعنی «لایک کردن» برای بیان احساس شما نسبت به یک پست وجود ندارد، بلکه می‌توانید با نگه داشتن طولانی‌تر دکمه لایک، شکلک‌های جدیدی را مشاهده کنید که معانی مختلفی مثل «عشق»، «خنده»، «تعجب»، «ناراحتی» و «عصبانیت» دارند.

facebook-reactions-animation

فیسبوک این پنج شکلک جدید را پس از حدود یک سال تحقیق و بررسی به دکمه لایک اضافه کرده است. این قابلیت ابتدا در کشورهایی مثل اسپانیا و ایرلند مورد آزمایش قرار گرفت و در آنجا با بازخوردهای مثبت کاربران مواجه شد. البته در ابتدا قرار بود دو شکلک «شادی» (Yay) و «گیج شدن» (Confused) نیز به دکمه لایک اضافه شوند، اما در نهایت استقبال زیادی از آنها صورت نگرفت و فیسبوک ترجیح داد تا آنها را از نسخه نهایی این ویژگی حذف کند. علاوه بر این بسیاری از کاربران درخواست کرده بودند که دکمه «دیسلایک» نیز به این شکلک‌ها اضافه شود، اما فیسبوک فعلا همین ۶ شکلک را در اختیار آنها قرار داده است.

Facebook Reactionsتلاش برای افزودن قابلیت‌های جدید به دکمه لایک از سال گذشته آغاز شد. در آن زمان مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک اعلام کرد که فقط لایک کردن برای بیان احساس در مورد یک مطلب کافی نیست و باید شکلک‌های دیگری نیز به دکمه لایک اضافه شوند.

با وجود معرفی این قابلیت جدید، هنوز هم لایک کردن اصلی‌ترین واکنشی است که کاربران می‌توانند به یک مطلب نشان دهند. وقتی شما در حال نگاه کردن به پست‌های مختلف هستید، تنها دکمه‌ای که روی صفحه می‌بینید لایک است و همان‌طور که گفتیم، سایر شکلک‌ها با نگه داشتن دکمه لایک ظاهر می‌شوند. البته فیسبوک اعلام کرده که با ارسال یک پیام این قابلیت جدید را به همه کاربران معرفی خواهد. همچنین از این به بعد به جای آنکه تعداد لایک‌های یک مطلب نشان داده شود، تعداد واکنش‌ها به آن مطلب (که شامل لایک، تعجب، ناراحتی و غیره است) به نمایش در می‌آید.

قابلیت جدید فیسبوک روی نسخه‌های اندروید، iOS و تحت وب فعال شده است و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. نظر شما در مورد این تغییرات چیست؟

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده