نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲

رابرت وان در سن ۸۳ سالگی درگذشت

رابرت وان، بازیگر سرشناس و پر سابقه آمریکایی، در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

طبق خبری که وب‌سایت ددلاین منتشر کرده است، رابرت وان پس از یک مبارزه طولانی با بیماری سرطان خون سرانجام تسلیم آن شد و در سن ۸۳ سالگی درگذشت. وان بیشتر برای بازی در سریال مردی از یو.ان.سی.ال.ای. (The Man from U.N.C.L.E.) که نقش یک جاسوس به نام ناپلئون سولو را بر عهده داشت، شناخته شده است. این سریال بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۸ از شبکه NBC پخش شد. او همچنین در فیلم تلویزیونی Return of the Man from U.N.C.L.E. نیز برای بازی در نقش سولو حضور داشت. این در حالی است که بازسازی این فیلم و سریال با بازی هنری کویل در سال ۲۰۱۵ به روی پرده رفت.

فیلم وسترن هفت دلاور (The Magnificent Seven) که در سال ۱۹۶۰ به روی پرده رفت، یکی دیگر از فیلم‌های شناخته شده وان است، او در این فیلم نقش لی را بر عهده داشت و در کنار بازیگران سرشناس دیگری چون یول برینر، ایلای والاک، استیو مک کوئین، هورست بوخهولتس، چارلز برانسون، برد دکستر و جیمز کابرن به ایفای نقش پرداخت. ایتن هاک در بازسازی این فیلم در نقش لی به جای وان، نقش آفرینی کرده است.

Robert Vaughn

با این حال، بهترین کار وان بدون شک فیلم فیلم ده فرمان (The Ten Commandments) بوده است که در سال ۱۹۵۶ منتشر شد. او همچنین برای بازی در نقش مقابل پل نیومن در فیلم The Young Philadelphians، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در مراسم اسکار سال ۱۹۶۰ میلادی شد. او در سال ۱۹۷۴ بار دیگر در کنار نیومن و مک کوئین در فیلم The Towering Inferno نقش آفرینی کرد. وان همچنین در فیلم Battle Beyond the Stars نیز نقش آفرینی کرد که در سال ۱۹۸۰ میلادی به روی پرده رفت، این فیلم شکست سختی در برابر فیلم جنگ ستارگان اپیزود چهارم: امیدی تازه (Star Wars: Episode IV - A New Hope در آن سال خورد. 

یکی دیگر از نقش‌های ماندگار وان را می‌توان فیلم سوپرمن ۳ (Superman III) به کارگردانی ریچارد لستر، دانست. وان در این فیلم نقش شخصیت شرور و منفی راس وبستر را بر عهده داشت که در آن با همکاری گاس گرمان با بازی ریچارد پریور، سعی در شکست و نابودی مرد فولادین داشتند. وان همچنین در فیلم کمدی Pootie Tang به کارگردانی لوئی سی. کی.، نیز حضور داشته است. وان طی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ در سریال Hustle شبکه بی‌بی‌سی نیز حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته است. آخرین فیلم وان به نام Gold Star که یک درام مستقل است، به نوشته و کارگردانی ویکتوریا نگری، ماه گذشته منتشر شد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده