نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

مرورگر «اِج» ویندوز ۱۰ به کنسول ایکس باکس وان می آید

مرورگر اِج (Edge) ویندوز ۱۰ که جایگزینی برای Internet Explorer به حساب می‌آید، قرار است راهِ خود را به کنسول نسل هشتمی مایکروسافت هم پیدا کند. با زومجی همراه باشید.
اگرچه مایکروسافت اعلام نکرده خصوصیات این مرورگر در ایکس‌باکس وان مانند ویندوز ۱۰ خواهد بود یا خیر، اما بدون شک می‌توان انتظار آمدن اکثر خصوصیات اصلی این مرورگر به کنسول مایکروسافت را داشت:
به زودی شاهد انتشار Edge در کنسول ایکس‌باکس وان خواهیم بود.
اگرچه اج هنوز به صورت کامل جایگزین Internet Explorer نشده، اما کاربران ویندوز ۱۰ این روزها از این مرورگر جدید به عنوان برنامه انتخابی خود استفاده می‌کنند. این مرورگر جدید، حداقل در ویندوز ۱۰، از یک دستیار مجازی با نام «‌کورتانا» از مجموعه بازی‌های هیلو پشتیبانی می‌کند. از خصوصیات جدید دیگر اج می‌توان به نشانه‌گذاری وبسایت‌هایی که کاربران بیشتر از آن استفاده کرده‌اند اشاره کرد. ویندوز ۱۰ قرار است پس از تابستان امسال برای ایکس‌باکس وان عرضه شود. طی مصاحبه اخیری که با مایک اِبرا، یکی از مسئولین مایکروسافت انجام شده، وی گفته است آوردن این سیستم‌عامل به ایکس‌باکس وان کار ساده‌ای نخواهد بود. تیم آن‌ها باید یک نسخه شخصی‌سازی شده از این ویندوز را برای ایکس‌باکس وان طراحی و با رفع اشکالات آن، این محصول را به صورت رسمی منتشر کنند. از زمان انتشار ویندوز ۱۰ تا ماه آگوست، حدود ۷۵ میلیون نفر این سیستم‌عامل را دانلود کردند. تا پایان سال ۲۰۱۸، مایکروسافت در نظر دارد حدود ۱ میلیارد نفر این ویندوز را روی سیستم‌های خود نصب کنند. اگر هنوز اطلاعات زیادی از نحوه عملکرد این سیستم‌عامل جدید ندارید، می‌توانید بررسی ویدیویی زومیت از ویندوز ۱۰ را از طریق زومجی تماشا کنید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده