نویسنده: مجید سجادی
// دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵

گزارش زومجی از مسابقات Dota 2 اینترنشنال ۲۰۱۵ مرحله‌ی حذفی - روز ششم

بلاخره پس از شش روز هیجان‌انگیز، شاهد به پایان رسیدن یکی از بزرگ‌ترین مسابقات E-Sport بودیم. قهرمان این دوره از مسابقات تیم آمریکایی Evil Geniuses بود که توانست جایزه‌ی ۶,۶۱۶,۰۰۰ دلاری را از آن خود کند. با زومجی و گزارش آخرین روز اینترنشنال ۲۰۱۵ همراه باشید.

به روز آخر بزرگ‌ترین مسابقات دنیای E-Sport رسیدیم. در شش روز گذشته شاهد رقابت ۱۶ تیم از سراسر دنیا بودیم. که در نهایت تیم آمریکای Evil Geniuses موفق شد برنده‌ی این مسابقات شود و Agies of Immortal را به بالای سر ببرد. مسابقه‌ی نیمه‌نهایی به صورت Bo3 برگزار شد در عوض فرمت فینال مسابقات به صورت Bo5 بود. تیمی که موفق می‌شد  سه بازی از پنج بازی برگزار شده را پیروز شود قهرمان این‌ دوره از مسابقات می‌شود.

eg victory

LGD Gaming vs Evil Geniuses
EG تنها تیم غربی در میان سه تیم برتر اینترنشال ۲۰۱۵ بود و بار سنگینی بر روی دوشش حمل می‌کرد در مقابل تیم LGD قرار داشت که از ستاره‌های چینی دوتا ۲ تشکیل شده است. هر دو تیم از اول تورنومنت عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشتند و از شانس‌های قهرمانی بودند. برنده‌ی این سری به مصاف تیم CDEC خواهد رفت که توانسته بود هر دو تیم را از براکت بالایی حذف کند و به براکت پایینی بفرستد.
در بازی اول تیم LGD که می‌دانست EG می‌تواند با هیروی Techies بسیار خطرناک باشد از شر این هیرو راحت شد و همان ابتدای کار این هیرو را بن کرد.  هر دو تیم استراتژی تیم را بر پایه‌ی درگیری‌های تیمی چیدند. تیم EG هیروی Enigma را برای Aui_2000 انتخاب کرد و در مقابل LGD هیروی Silencer را برای برتری در درگیری‌ها به دست MMY داد. در ابتدای کار وضع دو تیم تقریبا برابر بود ولی LGD تصمیم گرفت به لاین بالا برود و تاور اول را تصاحب کند که نه‌تنها در انجام این عمل موفق بود بلکه توانست چهار هیروی تیم حریف را نابود سازد. کمی بعد EG متوجه شد که MMY و Yao هر دو آلتیمیت خود را استفاده کرده اند. EG از فرصت بدست آمده استفاده کرد و تمام پنج هیروی LGD را کشت.
سپس هر دو تیم به گودال روشان رفتند تا برای تصاحب Agies با تیم حریف مقابله کنند. تیم LGD با اینکه از دو Global Silence بهره می‌برد نتوانست EG را شکست دهد و Agies را به تیم حریف باخت. EG که حالا Agies را در اختیار داشت با خیال راحت شروع به پوش دادن لاین‌ها کرد. در نهایت EG توانست باراکس‌های دو لاین LGD را نابود سازد که LGD را مجبور به عکس‌العمل کرد. LGD تلاش کرد با خرید اسموک تیم EG را غافل‌گیر کند ولی EG توانست آن درگیری را نیز به سود خود به پایان برساند و بازی را پیروز شود.
در بازی دوم EG هیروی Clinkz را برای کری خود Fear انتخاب کرد. تیم LGD که خطر را حس ‌می‌کرد سعی در کشتن Clinkz داشت ولی تا دقیقه‌ی ۲۲ در انجام این‌ کار موفق نبود. در نهایت LGD توانست Clinkz را بکشد که با عکس‌العمل تیم مقابل برای نجات Fear رو‌به‌رو شد ولی LGD توانست علاوه بر Clinkz سه هیروی دیگر از EG را بکشد و درگیری را پیروز شود. دقایقی بعد درگیری دیگری رخ داد و LGD موفق شد هر پنج هیروی EG را نابود سازد و در ادامه به گودال روشان برود و Agies را تصاحب کند. با اینکه LGD موفق شده بود در چندین درگیری تیم EG را شکست دهد ولی در یک دگیری کلیدی تیم EG توانست از اشتباهات LGD استفاده کند و آن‌ها را شکست دهد که با این پیروزی توانست باراکس‌های تیم LGD را نابود کرده و بازی را پیروز شود. 
تیم LGD که در این سری از مسابقات عملکردی خیلی خوبی از خود به نمایش گذاشته بود به عنوان تیم سوم از مسابقات خدا‌حافظی کرد و مبلغ ۲,۲۱۰,۰۰۰ دلار را به عنوان جایزه با خود به خانه ببرد. در طرف دیگر تیم EG موفق شد به فینال مسابقات صعود کند و شانس خود را برای قهرمانی امتحان کند.

CDEC runner up

Evil Geniuses vs CDEC Gaming 
دو تیم فینالیست راه بسیار مشکلی را برای رسیدن به این جایگاه طی کردند. تیم CDEC که تیم تازه‌کاری است برخلاف انتظار همگان توانست فینالیست بزرگ‌ترین مسابقه‌ی دوتا ۲ باشد و تیم‌های بزرگی چون Secret، LGD و VG را از پیش رو بردارد. در طرف دیگر تیم Evil Geniuses قرار دارد که قهرمانی در مسابقات اینترنشنال از آرزو‌های دیرینه‌ی این تیم است.
در بازی اول کاپیتان ppd هیروی Leshrac را به تیم حریف تقدیم کرد و در عوض هیروی Gyro و Clockwerk را برای آفلینر و کری خود انتخاب کرد. تیم CDEC که نمی‌خواست Leshrac را به EG بدهد این هیرو را انتخاب کرد ولی از آن به عنوان ساپورت استفاده کرد. در همان ابتدای بازی Shiki با هیروی Queen of Pain و با کمک Leshrac توانست فرست بلاد را از SumaiL بگیرد. CDEC توانست این عمل را سه بار تکرار کند و شرایط را برای SumaiL مشکل سازد. ولی SumaiL در کمال نا‌باوری با کمک جانگل‌استَکی که ppd برای او فراهم کرده بود، سریع‌ترین Orchid بازی را فارم کند. تیم CDEC که خود را در جریان بازی عقب‌تر از EG می‌دید با خرید یک اسمک سعی در غافل‌گیر کردن تیم حریف کرد که با دفاع فوق‌العاده‌ی EG رو‌به‌رو شد که در‌نهایت به مردن سه هیرو از تیم CDEC ختم شد. در دو درگیری دیگر که دقایقی بعد رخ داد نیز EG تیم برتر میدان بود. تیم EG که شرایط بسیار خوبی داشت به سمت لاین پایین رفت و تلاش کرد که باراکس‌های آن لاین را نابود سازد که در انجام این عمل موفق بود. در ادامه CDEC درگیری دیگری را شکست خورد و بازی اول را با شکست به پایان رساند.
در بازی دوم نیز ppd هیروی Leshrac را بن نکرد و دوباره همان دو هیروی Clockwerk و Gyro را انتخاب کرد. این‌بار تیم CDEC، هیروی Leshrac را به دست Shiki داد. همچنین به عنوان آخرین پیک، کاپیتان Q هیروی Brood Mother را انتخاب و به Xz داد. CDEC موفق شد که تیم حریف را غافل‌گیر کند و Xz با هیروی Brood Mother به جای Shiki به لاین وسط رفت. EG که انتظار این نوع بازی را از CDEC نداشت در تمامی لاین‌ها از CDEC شکست خورد. در این بازی Sumail با هیروی Windranger نتوانست بهترین بازی خود را به نمایش بگذارد در عوض Agressif با هیروی Queen of Pain عملکردی فوق‌العاده داشت و توانست ۱۰ کیل را بدون این‌که حتی یک‌بار بمیرد از آن خود کند. تمام بازیکنان تیم CDEC در این‌بازی خوش درخشیدن که به پیروزی در این بازی ختم شد.
در بازی سوم نیز دو انتخاب اول تیم ٍEG یکسان بود. تیم CDEC نیز دوباره Leshrac را انتخاب کرد و باز هم Shiki مامور کنترل این هیرو شد. همچنین Slark به عنوان کری تیم CDEC انتخاب شد. بازی سوم فینال اینترنشنال یکی از بهترین بازی‌ها برگزار شده در این دوره بود. شاهد عملکرد فوق‌العاده‌ی هر دو تیم بودیم . در ابتدای بازی شاهد برتری EG در لاین‌ها بودیم. تیم CDEC برای به پایان دادن به این برتری در لاین وسط جمع شدند و تاور اول را نابود ساختند. در طول بازی که حدود یک ساعت طول کشید شرایط برای هر دو تیم کاملا برابر بود و شاهد یک بازی بسیار نزدیک بودیم. در نهایت در یک درگیری تیم EG توانست CDEC را در جنگل خود غافل‌گیر سازد و تمام‌ هیرو‌های تیم حریف را بکشد و بازی را پیروز شود.
بازی چهارم سری مطمئنا مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی در طول عمر دو تیم بود. تیم EG تنها یک بازی تا قهرمانی در اینترنشنال ۲۰۱۵ فاصله داشت. EG با انتخاب هیرو‌های Earth Shaker و Naga و Gyrocopter استراتژی تیم را بر اساس کمبو و درگیری تیمی چید. تیم CDEC در اواسط بازی موفق شد که SumaiL را بکشد و از این برتری استفاده کرد و به گودال روشان رفت. CDEC انتظار این را نداشت که EG بدون SumaiL با آن‌ها درگیر شود ولی EG توانست کمبوی Earth Shaker و Ancient Apparition را پیاده سازد و هر پنج هیروی حریف را در یک لحظه نابود کند و این پایان کار برای تیم CDEC بود. EG که پس از این درگیری تیم برتر میدان بود شروع به پوش دادن لاین‌ها کرد و درگیری‌های تیمی را پیروز شد که در نهایت به پیروزی در این بازی و برنده شدن جایزه‌ی ۶,۶۳۰,۰۰۰ دلاری ختم شد. از تیم CDEC نیز به عنوان نایب قهرمان تقدیر و به آن‌ها مبلغ ۲,۸۵۰,۰۰۰ دلار اهدا گشت.

40724-1439072606

این پایان اینترنشنال ۲۰۱۵ بود. شاهد شش روز لذت بخش از مسابقات امسال بودیم. سعی کردیم که مسابقات امسال را به بهترین نحو به شما گزارش دهیم. امیدواریم از گزارش زومجی از این مسابقات راضی باشد.

 تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده