نویسنده: محسن وزیری
// چهار شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

مایکروسافت در حال کار روی قابلیت استریم بازی‌ها از پی‌سی به ایکس باکس وان است

ویندوز ۱۰ امروز رسماً منتشر شد و به گیمرها این امکان را داد که بازی‌های خود را از ایکس‌باکس وان بر روی پی‌سی استریم کنند. مایکروسافت حالا در حال کار روی حالت معکوس این قابلیت است و فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس هم این قضیه را تأیید می‌کند.

اسپنسر در مصاحبه‌ای که با وبسایت وِرج داشته اظهار کرد که مایکروسافت در حال حاظر مشغول کار روی ویژگی استریم از ویندوز ۱۰ به ایکس‌باکس وان است. او توضیح می‌دهد:

ما متوجه هستیم که اگر شما بخواهید از پی‌سی به ایکس‌باکس استریم کنید،‌ باید مطمئن شویم که صفحه‌کلید و ماوس کاملاً توسط کنسول پشتیبانی می‌شوند تا بتوانید بازی‌ها را انجام دهید. این کار قطعاً در لیست برنامه‌هایی که قرار است برای این دو پلتفرم انجام دهیم، وجود دارد.

چالش اصلی برای استریم بازی‌ها از پی‌سی به ایکس‌باکس، تبدیل آن‌ها به ویدیوهای قابل استریم و در اختیار داشتن پهنای باند مورد نیاز برای این کار است. استریم از ایکس‌باکس وان به رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ برای مایکروسافت ساده‌تر است، اسپنسر در این باره می‌گوید:

در مورد استریم از ایکس‌باکس به ویندوز، ما دقیقاً می‌دانیم استریم از چه سخت‌افزاری انجام می‌شود و آن را می‌شناسیم. آماده‌سازی بازی‌ها برای استریم از سمت پی‌سی به ایکس‌باکس کمی چالش‌برانگیزتر است ولی ما از چالش استقبال می‌کنیم.

زمانی برای عرضه‌ی این قابلیت مشخص نشده اما مایکروسافت حاضر است که خود را با این چالش رو در رو کند. یکپارچه شدن ایکس‌باکس و ویندوز فعلاً اول راه خودش است، اما اگر اپلیکیشن ایکس‌باکس عملکرد قابل توجهی داشته باشد آینده‌ی بازی‌های رایانه‌ای روی ویندوز ۱۰ قطعاً جذاب خواهد بود.

گیمرها می‌خواهد بازی‌ها را روی دستگاهی که دوست دارند انجام دهند. آن‌ها می‌خواهند با دوستانشان بازی کنند و با هر پلتفرمی که بازی کنند، عملکردشان پیشرفت خواهد داشت. به همین دلیل و با توجه به راهی که پیش رو داریم و هدف‌هایمان، ویندوز پلتفرمی فوق‌العاده قوی است.

اگر قصد دارید سیستم خود را بروزکنید، بهتر است قبل از این کار به این ۱۰ نکته که برای مهاجرت به ویندوز ۱۰ حائز اهمیت هستند توجه کنید و همچنین راندمان و بازده ویندوز ۱۰ در اجرای بازی‌ها را نیز بررسی کنید.

منبع: The Verge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده