نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

مدیرعامل یونیتی: سونی با پلی استیشن 4 لایق برتری در برابر ایکس باکس وان است

جان ریک‌سیتیِلو، مدیرعامل سابق الکتروینک آرتز و حال‌حاضر یونیتی عقیده دارد سونی با پلی‌استیشن 4 کار خود را به نحو احسن انجام داده و لایق برتری در برابر مایکروسافت و ایکس‌باکس وان است. با زومجی و صحبت‌های جنجالی مدیرعامل یونیتی در این رابطه همراه باشید.

ریک‌سیتیِلو در صحبت‌های خود در این رابطه گفت:

در ایده‌های سونی و مایکروسافت مبارزه‌ای وجود داشت که این دو را از دیگری جدا کرد. پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان معماری شبیه یکدیگر داشتند، اما بیشتر تمرکز مایکروسافت به جای بازی رو سرگرمی‌های دیگر بود. مایکروسافت با ایکس‌باکس وان سعی در رقابت با اَپل را داشت. آن‌ها احساس کردند بازی به اندازه کافی برای پرکردن توقع مردم کافی نیست و برای همین سعی کردند ایده‌های جدید را روی میز بیاورند.

ریک‌سیتیِلو در ادامه صحبت‌های خود گفت سونی با پلی‌استیشن 4 ابتدا به «بازی» اهمیت داد و همین مسئله امتیاز بزرگ آن‌ها در برابر مایکروسافت بود. مایکروسافت با برنامه‌های تلویزیونی خود سعی داشت مخاطبان بیشتری را به‌سوی خود جذب کند، اما به عقیده ریک‌سیتیِلو ان کار آن‌ها اشتباه و نقطه سقوط آن‌ها در برابر سونی و پلی‌استیشن 4 بود.

وی در ادامه از تفاوت‌های سونی و مایکروسافت صحبت کرد:

سونی تنها گفت: «ما بهترین سیستم ممکنی که می‌توانستیم را خلق کردیم.» . فکرکنم دلیل اصلی این کار نبود منابع کافی برای انجام کارهای بیشتر بود. مایکروسافت روی فرصت اول خود تمرکز نکرد و کارهای جانبی، اجازه امتحان شانس‌های دیگر را به آن‌ها نداد.

از طرفی دیگر سونی روی شانس خود که بدست آوردن قلب و ذهن گیمرها بود تمرکز کرد. سرگرمی‌های وسیع‌تر شاید یک ایده بزرگ‌تر باشد، اما بدون تمرکز لازم برای اجرای آن‌ها به ثمر نمی‌نشیند. تصمیم‌گیری‌ های سفت و سخت برای ۵۰ میلیون نفر که اهمیت دارند آن‌ها را به سمت دیگر هدایت می‌کند. سونی کار خود را به نحو احسن انجام داد و لایق این پیروزی است.

با فروش ۲۲.۳ میلیون واحدی کنسول پلی‌استیشن 4، کنسول نسل هشتمی سونی در برابر ایکس‌باکس وان مایکروسافت و Wii U نینتندو یکه‌تازی می‌کند. با این حال مایکروسافت معتقد است فروش کنسول‌ها دو ماراتن نیست، بلکه دو استقامت به حساب می‌آید.

نظر شما در این رابطه چیست؟‌ آیا با صحبت‌های مدیرعامل کمپانی یونیتی موافق هستید؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده