نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

ایرشنال گیمز، خالق سری Bioshock به یک برنامه‌نویس ارشد برای پروژه‌ی اسرارآمیزش نیاز دارد

ایرشنال گیمز، استودیوی خالق مجموعه‌ی پرطرفدار BioShock، به دنبال استخدام یک برنامه‌نویس ارشد برای بخش‌های گیم‌پلی و هوش مصنوعی است؛ احتمالا این برنامه‌نویس باید بر روی پروژه بعدی ایرشنال گیمز مشغول به فعالیت شود.

بر اساس اعلامیه‌ی استخدام این استودیو که در وبسایت گاماسوترا منتشر شده است، افرادی که تجربه‌ی کار با موتور آنریل ۳ و ۴ را داشته باشند در اولویت خواهند بود (بازی‌های مجموعه‌ی BioShock نیز با موتور آنریل ساخته شده‌اند). ایرشنال گیمز همچنین به دنبال افرادی است که سه سال یا بیشتر سابقه‌ی کار در بخش هوش مصنوعی دارند. این استودیو تاکید زیادی دارد که افراد متقاضی باید توانایی گسترده‌ای در ساخت هوش مصنوعی برای انواع بازی‌ها را داشته باشند تا بتوانند سیستم‌ها و عملکرد‌های مربوط به این بخش را طراحی و برنامه‌ریزی کنند.

ایرشنال گیمز سال گذشته نیز برای جذب نیروی جدید اطلاعیه صادر کرده بود؛ در آن زمان هم اعلام شد این استودیو به دنبال یک برنامه‌نویس ارشد است که بتواند با موتورهای آنریل ۳ و ۴ کار کند و توانایی طراحی بخش چندنفره را داشته باشد. هنوز نمی‌دانیم که اطلاعیه‌ی استخدام جدید در راستای اعلامیه قبلی منتشر شده است یا اینکه ایرشنال به دنبال نیروهای جدید بیشتری می‌گردد.

کن لوین، یکی از مؤسسان ایرشنال گیمز، در ماه فوریه‌ی سال گذشته‌ی میلادی اعلام کرد که این استودیو تعطیل خواهد شد و به جز ۱۵ نفر، سایر اعضای آن اخراج می‌شوند. لوین اعلام کرد که با یک تیم کوچکتر در تیک‌تو به کارش ادامه می‌دهد. اطلاعیه‌ی استخدام جدید نیز از سوی همین تیم منتشر شده که فعلا با همان نام ایرشنال گیمز شناخته می‌شود.

یروژه‌ی بعدی این استودیو هنوز یه طور رسمی معرفی نشده است، اما لوین بارها درباره‌ی چیزی که مایل است بسازد، صحبت کرده و توضیح داده است. در اکتبر ۲۰۱۳، در حالی که ایرشنال مشغول ساخت محتوای دانلودی Burial at Sea برای بازی BioShock Infinite بود، لوین اعلام کرد که یک طرح داستان‌محور را برای بازی بعدی‌اش در سر دارد. او گفت:

من بر روی یک طرح مفهومی مشغول به کار هستم که آن را قطعات داستان می‌نامم؛ چیزی که نشان می‌دهد چطور می‌توان داستان را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کرد. کوچکترین اجزای روایت که می‌توان آن را دوباره ترکیب کرد و چیز جدیدی با آن ساخت چیست؟ ترکیب و تطابق.

سال گذشته لوین با تمجید از بازی Middle-earth: Shadow of Mordor ساخته‌ی استودیوی مونولیث پروداکشنز و اشاره به کمبود بازی‌هایی که به انتخاب‌های بازیکن در گیم‌پلی‌شان اهمیت می‌دهند، نشان داد که علاقه‌ی زیادی به عناوین داستانی و انتخاب‌محور دارد. این بازیساز بزرگ، ماه گذشته اطلاعات کلی درباره‌ی بازی آینده‌‌اش را ارائه کرد و توضیح داد:

سیستم کلی که من به دنبالش هستم و تیم سازنده‌ی ما در حال ایجاد آن است، برای ساخت یک شخصیت جذاب طراحی شده است؛ شما باید کراکتری داشته باشید که دارای مجموعه‌ای از احساسات، خواسته‌ها و نیازها باشد. بازیکن اکنون می‌تواند این خواسته‌ و نیازها را تسهیل کند یا با آنها مقابله کند و یا آنها را نادیده بگیرد. من معتقدم که این سیستم کارآمد خواهد بود چون این یک راه بسیار بنیادی در نگاه به یک شخصیت است. این یک بازی کاملا وابسته به سیستم است. در این سیستم احساسات شخصیت‌ها درباره‌ی شما تغییر می‌کند و آنها بالا و پایین می‌شوند. اما قلب هر شخصیت را همچنان خواسته‌ها و نیازها تشکیل می‌دهند و این با چیزهایی که قبلا نوشته‌ام تفاوتی ندارد.

پیش از این نیز کن لوین درباره بازی بعد خود اظهارنظر کرده بود که این بازی دارای شخصیت‌های خاکستری خواهد بود.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده