نویسنده: فرشید معتمد
// پنجشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

کارت GTX 980 Ti هفته آینده در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی خواهد شد

سرانجام رسما تایید شد که پرچم‌دار گرافیکیِ جدیدِ انویدیا یعنیکارت GTX 980 Ti روز سه شنبه ۱۲ خردادماه معرفی خواهد شد. این بدین معنا است که نمایشگاه کامپیوتکس امسال میزبان رونمایی از این کارت گرافیک خواهد بود.

این مراسمِ معرفی در جریانِ برگزاری نمایشگاهِ کامپیوتِکس در تایپه‌ی تایوان انجام خواهد شد. انتظار می‌رود که انویدیا مراسمِ بزرگی را در طول کنفرانس برای نمایشِ قابلیت‌های پرچم‌دار جدیدش تدارک دیده باشد. همزمان با معرفی آن در نمایشگاه، مراسم در سایتِ Twitch هم بصورتِ زنده استریم خواهد شد.

Nvidia Twitch Event during Computex

همان‌طور که در خبرهای قبلی گفتیم، کارتِ گرافیکِ 980 Ti بر پایه‌ی تراشه‌ی GM200 ، همان تراشه‌ی بار رفته در کارت TITAN X خواهد بود که در این کارت با مدل GM200-310 و با واحدهای پردازشی کمتر یا غیر فعال شده عرضه خواهد شد. این کارت ۶ گیگابایت رم گرافیکی GDDR5 را روی عرض باندِ ۳۸۴ بیتی میزبانی خواهد کرد. همچنین ۲۸۱۶ هسته‌ی پردازشی یا سایه زنِ CUDA را در قلبِ خود خواهد داشت که با فرکانس پایه‌ی ۱۰۰۲ مگاهرتز کار خواهند کرد. تمام این مشخصات راندمانی نزدیک به راندمان کارت تایتان ایکس را نوید می‌دهند که در کنارِ قیمتی پایین‌تر،  قدرتِ بیشتری را در بازی‌ها برای گیمرها به ارمغان خواهد آورد.

Nvidia GTX 980 ti

منبع: overclock3d


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده