// جمعه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۳

پچر به صحبت‌های خود در مورد شکست Wii U ادامه می‌دهد

طی مصاحبه‌ای که مایکل پچر، تحلیل‌گرِ معروفِ صنعت بازی‌سازی با سایتِ گیم‌اینفُرمر انجام داده، در مورد سرنوشتِ کنسول Wii U صحبت‌هایی را ارائه داده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.
پچر که پیش از این نیز کنسول Wii U را شکست خورده می‌دانست. اینگونه اظهار نظر کرده است:
به نظر من نینتندو هنوز شکست کنسول Wii U را انکار می‌کند. شما تنها این مسئله را در نظر می‌گیرید که مقدار فروش کنسول ۸۲ درصد افزایش یافته، بله فروش کنسول از ۴۰ هزار دستگاه به رقم ۷۰ هزار دستگاه افزیش یافته است. اما چه اهمیتی دارد؟ شما هنوز با فاصله‌ی زیاد از رقبای خود عقب هستید. آن‌ها به کنسولی جدید احتیاج دارند که بتواند با ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 رقابت کند. اگر ایکس‌باکس وان به قیمت ۳۴۹ دلار به فروش می‌رسد، نینتندو می‌تواند کنسول Wii U را به قیمت ۲۵۰ دلار برساند. آن‌ها به خاطر این‌ که هنوز در دنیای کنسول قدیمی خود هستند، این کار را نمی‌کنند. آن‌ها فکر می‌کنند که باید بر روی این دستگاه سود ببرند. این بدین معنا است که اگر آن‌ها یک کنسول قابل رقابت بسازند، قیمت آن بیشتر خواهد بود.
براساس نظریه‌ی مایکل پچر، نینتندو با این رویه سال بدی را پیش رو خواهد داشت. اما این نظریه با جایگاه این کنسول در سال گذشته و بازی‌هایی که قرار است در سال ۲۰۱۵ برای آن منتشر شود، تطابق ندارد. در مورد بازی‌هایی مثل Bayonetta 2، Super Smash Bros.، Xenoblade Chronicles X ،The Legend of Zelda, Starcraft صحبت می‌کنم. چگونه می‌توان کنسولی با داشتن چنین بازی‌هایی را شکست خورده به حساب آورد؟ البته پچر به حمایت استودیو‌های ثانویه نگاه می‌کند و مدعی است که کنسول‌ Wii U از سوی کمپانی‌های EA، Activision، Ubisoft، 2K games حمایت نمی‌شود. این فقدان به خاطر فروش ضعیف کنسولی گران‌تر از حد انتظار رخ داده است. نینتندو قادر نیست تا به مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان بازی‌های ویدئویی درباره‌‌ی منحصر به فرد بودن پلتفرم Wii U توضیح دهد. گیم‌پد Wii U تاکنون استفاده‌ای نداشته یا بهتر بگویم استفاده‌ی مناسبی از آن نشده، نه در بازی‌های ثانویه‌ی ساخت دیگر تولیدکنندگان و نه در بازی‌های استویدیوهای خود نینتندو، این مسئله دیده نشده است. نینتندو به ساخت‌ بازی‌هایی که از قابلیت دو صفحه‌ی نمایشگر کنسول استفاده نمی‌کند، خاتمه داده است. سرانجام چه می‌شود؟ آیا کمپانی بزرگ نینتندو از شهر کیوتو ژاپن باید به صحبت‌های پچر توجه کند؟ یا به راه خود ادامه دهد؟ منحصر به فرد بودن، پیروزی را به دنبال دارد ولی باید این پیروزی به اشتراک گذاشته شود و توسط تمامی پیشگامان صنعت بازی‌سازی درک شود. نظر شما درباره‌ی صحبت‌های پچر و آینده کنسول Wii U چیست؟ ما را در جریان نظرات خود قرار دهید. منبع: gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده