نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰

سونی: قراردادهای انحصاری پلی استیشن 4 در سال ۲۰۱۶ هم ادامه خواهد یافت

براساس صحبت‌های جیم رایان، مدیر سونی اروپا، تیم آن‌ها در سال ۲۰۱۶ هم به حمایت از بازی‌های استودیوهای Third-Party و ایجاد قراردادهای انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 ادامه خواهد داد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
طی مصاحبه‌ای که به تازگی با رایان انجام شده، وی گفته ایجاد قراردادهای انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 مثل بازی‌هایی مانند Street Fighter V, Destiny, Star Wars: Battlefront و حتی Call Of Duty: Black Ops 3 برای آن‌ها «بسیار مهم و حیاتی» است:
ما همچنان با قدرت به تولید بازی‌های انحصاری خود ادامه خواهیم داد. با این حال ایجاد قراردادهای انحصاری با استودیوهای Third-Party برای ما بسیار مهم است.
اَندرو هاوس، مدیر بخش پلی‌استیشن سونی در گذشته گفته بود تمرکز بیش از حد سونی بر روی بازی‌های Third-Party در تعطیلات سال نوی میلادی ۲۰۱۵ به دلیل «کمبود بازی‌های انحصاری» پلی‌استیشن 4 در این بازه زمانی بوده است. با این حال و با توجه به صحبت‌های رایان، مشخص است سونی تصمیمات مهمی برای حمایت و ایجاد قراردادهای انحصاری برای این بازی‌ها گرفته است. در سال ۲۰۱۶، کنسول پلی‌استیشن 4 میزبان بازی‌های بزرگی مانند Uncharted 4: A Thief's End, No Man's Sky, Street Fighter V و در انتها Horizon: Zero Dawn است. در جهتی دیگر، عملکرد مایکروسافت در این زمینه با سونی تفاوت دارد. جدا از بازی Rise Of the Tomb Raider که اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی برای پلی‌استیشن 4 هم منتشر خواهد شد، تمرکز اصلی مایکروسافت روی بازی‌های انحصاری خواهد بود. فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت در گذشته گفته بود طرفداران زیاد نباید از آن‌ها انتظار ایجاد قراردادهای انحصاری بیشتری با استودیوهای Third-Party داشته باشند:
استراتژی اصلی ما تمرکز روی بازی‌های انحصاری، سرمایه‌گذاری روی بازی‌های اختصاصی خود و احتمالا ایجاد چند قرارداد انحصاری با استودیوهای خارجی است. دوست دارم عملکرد بسیار قوی‌ای با استودیوهای Third-Party داشته باشیم، اما پرداخت پول بیشتر برای بازی‌های این چنینی در برنامه درازمدت ما نیست.
نظر شما در این رابطه چیست؟ به نظر شما در نسل هشتم کدام پلتفرم مقصد بهتری برای تجربه بازی استودیوهای Third-Party یا خارجی است؟ منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده