نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

خالق Deus Ex بازی هایی مانند Uncharted و Heavy Rain را زیاد به عنوان بازی قبول ندارد!

وارِن اِسپِکتور، خالق مجموعه بازی‌های Deus Ex و Epic Micky، در صحبت‌های اخیر خود اعلام کرده بازی‌هایی مانند Uncharted, Heavy Rain و حتی محصولات استودیو تِل‌تِیل گیمز، از مزیت‌ بازی‌هایی ویدیویی زیاد استفاده نمی‌کنند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
براساس صحبت‌های اسپکتور، بازی‌های ویدیویی قدرت خارق‌العاده‌ای دارند که با آن می‌توان رابطه‌ی عمیقی را میان بازی و گیمر ایجاد کرد. با این حال این‌گونه بازی‌ها زیاد از این مزیت استفاده نمی‌کنند و به همین دلیل، وی آن‌ها را به عنوان بازی ویدیویی قبول ندارد:
بازی ویدیویی نباید فیلم سینمایی باشد. اگر دوست دارید باهوشی خود را نشان دهید، بهتر است به صنعت سینما بروید و فیلم بسازید. چراکه این تنها کاری است که از دست شما برمی‌آید.
حال که صحبت از بازی‌هایی مانند Uncharted, Heavy Rain و The Walking Dead شد، اسپکتور گفته است این بازی‌ها کاربران را به مسیری می‌برد که وی زیاد از آن استقبال نمی‌کند. وی در ادامه صحبت‌های خود بازی‌ها را به سه دسته با تاثیر بسیار بالا، تاثیر متوسط و تاثیر بسیار پایین طبقه‌بندی کرد. جالب است بدانید از نظر او بازی Uncharted، در سطح بسیار پایینی قرار دارد:
این بازی‌ها اصولا بد نیستند. اما توانایی شما برای ارتباط برقرار کردن با دنیای بازی را محدود می‌کنند تا نویسنده بتواند داستانی را که در ذهن خود دارد، برای بازیکن تعریف کند. در این بازی‌ها توانایی بسیار کمی برای ابراز احساسات خود دارید. داستان این‌گونه بازی‌ها بدون‌شک از داستانی که من در دوران بازیسازی خود خلق خواهم کرد بهتر است. اما این داستان‌ها، داستان بازیکن و شما نیستند.
مرده متحرک (The Walking Dead) آرن مِیِر، مدیر ارتباطات استودیو ناتی داگ نسبت به این نظر سفت و سخت اسپکتور با احترام کامل این‌گونه پاسخ داد:
شنیدن انتقادات مردم از بازی‌هایی که در سبک مختلف هستند بسیار عالی است، چراکه بازیسازان محصولاتی تولید می‌کنند که به شما اجازه می‌دهد هر سبکی را که دوست دارید بازی کنید.
اسپکتور در ادامه صحبت‌های خود گفت بازی‌هایی مانند Heavy Rain و The Walking Dead در این دسته از بازی‌ها، در سطح متوسط قرار دارند. وی گفت به دلیل این‌که تصمیماتی که در این‌گونه بازی‌ها می‌گیرید توسط نویسنده نوشته شده و بازیکن روی آن دخالتی ندارد، زیاد نمی‌تواند تاثیر خود را بر روی بازیکن بگذارد:
تمام تصمیماتی که در این‌گونه بازی‌ها وجود دارند از قبل توسط نویسندگان و طراحان در بازی قرار داده شده است و تاثیر آن‌ها از پیش تعیین‌شده است. در این‌گونه بازی‌ها گیمرها توانایی انجام کارهای بسیار کمی دارند.
Heavy Rain اسپکتور پس از آن به صورت اختصاصی در رابطه با بازی Heavy Rain صحبت کرد و گفت داستان این بازی بهتر از چیزی است که وی تا انتهای دوران بازیسازی خود می‌تواند خلق کند. با این حال بهتر است در ادامه نظر منفی او در رابطه با این بازی را هم جویا شوید:
داستان این بازی بدین شکل است که پنج فیلمنامه مختلف را با یکدیگر تلفیق کرده‌اید که بازیکن می‌تواند از میان آن‌ها یکی را انتخاب کند و داستان خود را رقم بزند.
براساساس صحبت‌های اسپکتور، بازی‌هایی مانند Dishonored, The Sims, Fallout و Deus Ex در دسته محصولاتی با سطح بسیار بالا قرار دارند. وی در انتها گفت این روزها زمانی که در بازی‌های ویدیویی بحث به داستان می‌رسد، اکثر بازی‌ها یک روش را انتخاب می‌کنند. نظر شما در رابطه با صحبت‌های خالق مجموعه Deus Ex چیست؟ آیا شما هم بازی‌هایی مانند آنچارتد و باران سنگین را به عنوان بازی ویدیویی قبول ندارید؟ منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده