نویسنده: کاوه حقیقی
// جمعه, ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

مالک قبلی اکتیویژن، قسمتی از سهام یوبی‌سافت و گیم‌لافت را خرید

کمپانی ویوندی، مالک قبلی اکتیویژن، با خرید بخشی از سهام دو استودیو یوبی‌سافت و گیم‌لافت، دوباره به بازار بازی‌های کامپیوتری بازگشته است. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
این شرکت رسانه‌ای فرانسوی در بیانیه‌ای اظهار داشت که مبلغ۱۶۰ میلیون یورو برای بدست آوردن قسمتی از سهام دو استودیو یوبی‌سافت و گیم‌لافت خرج کرده است. این شرکت حالا صاحب ۶.۶ درصد از سهام یوبی‌سافت به ارزش ۱۴۰.۳ میلیون یورو و ۶.۲ درصد از سهام گیم‌لافت به ارزش ۱۹.٧ میلیون یورو است. استودیو گیم‌لافت در واکنش به این خبر، بیانیه زیر را صادر کرد:
ما این حرکت خودسرانه ویوندی را زیر نظر داریم. ما همچنان بر مواضع خود مبنی بر ادامه استقلال استودیو ایستاده‌ایم. از زمان تاسیس این استودیو، ۱۶ سال پیش، استقلال چیزی بود که به ما اجازه تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در زمینه بازی‌های موبایل را داد. همچنین این امکان را برای ما فراهم کرد که در سال ۲۰۱۵ نقشی اساسی در زمینه تبلیغات موبایلی داشته باشیم.
یوبی‌سافت هنوز صحبتی درباره این سرمایه گذاری انجام نداده است. این سرمایه گذاری ازسیاست‌های وینسنت بالوره رئیس جدید شرکت ویوندی است که در سال قبل میلادی به ریاست هیئت مدیره رسید. سال ۲۰۱۴ بود که ویوندی اکثر سهام خود در اکتیویژن بلیزارد را واگذار کرد. منبع: Segmentnext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده