نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

پتنت جدید سونی احتمالا به پلی استیشن 5 اشاره دارد

سونی به تازگی پتنتی را ثبت کرده است که با توجه به شایعات، به‌نظر می‌رسد ارتباطی با پلی استیشن 5 خواهد داشت.

با نزدیک شدن به پایان عصر نسل هشتم کنسول‌ها و آغاز دوران جدید در صنعت بازی‌های ویدیویی، حدس و گمان‌ها و شایعات فراوانی پیرامون جزییات کنسول‌های جدید به گوش می‌رسد. حال در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، خبرها حاکی از آن هستند که احتمالا پتنتی که سونی چند ماه پیش به ثبت رسانده است، بی‌ارتباط با کنسول نسل نهم خود یعنی پلی استیشن 5 نباشد. با توجه به‌اینکه این پتنت ثبت شده در دسته‌بندی تجهیزات تجزیه و تحلیل داده‌ها و تجهیزات الکترونیکی است و کنسول‌های بازی هم در این گروه قرار می‌گیرند، احتمال دارد اشاره‌ای به پلی استیشن 5 نیز داشته باشد.

پلی استیشن

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، جلوی این دستگاه با تعدادی پورت یو‌اس‌بی، فن و دکمه‌ای تزیین شده است. نکته جالب اینجا است که در صورتی که تصویر را بچرخانید، حرف V در وسط آن ظاهر می‌شود که می‌تواند بر اساس اعداد رومی، نشان‌دهنده عدد پنج یعنی پلی استیشن 5 باشد. باید توجه داشت که احتمال دارد محصول نهایی کاملا با این تصویر متفاوت بوده و تمام این صحبت‌ها، حدس و گمانی بیش نیست.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، حتما از فاش شدن اطلاعات سخت‌افزاری کنسول پلی استیشن 5 اطلاع دارید. طبق اطلاعات منتشر شده، معماری این کنسول برپایه RDNA است که توانایی عملکردی به میزان ۹.۲ ترافلاپس را خواهد داشت؛ این میزان بیش از دو برابر پلی استیشن 4 و تقریبا برابر با Nvidia GeForce RTX 2080 است. در صورتی که این اطلاعات صحیح باشد، می‌تواند کار را برای بازی‌سازها نیز راحت‌تر کند. قرار است توانایی کنسول پلی استیشن 5 به حدی باشد که بازی‌ها را با کیفیت 4K و نرخ ۱۲۰ هرتز به راحتی اجرا کند. سونی در کنسول جدید خود این قابلیت را نیز قرار داده که بازی‌های تولید شده نسل قبل را نیز پشتیبانی کند.

تا تایید نشدن تمام این اطلاعات توسط سونی، نمی‌توان با اطمینان از صحت آنها صحبت کرد. به‌نظر شما این تصویر چقدر می‌تواند با پلی استیشن 5 ارتباط داشته باشد؟ در صورت درست بودن شایعات، پیروز جنگ نسل بعدی کدام کنسول و شرکت خواهد بود؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع thesixthaxis
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده