نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۵

شایعه: پلی استیشن 5 در زمستان معرفی و در سال 2020 با Ghost of Tsushima عرضه می‌شود

طبق شایعات در رویدادی با نام Playstation Meeting در زمستان از PS5 رونمایی می‌شود و Ghost of Tsushima همراه آن در دسترس قرار خواهد گرفت.

بعد از غیبت سونی در E3 2019 که در ذوق همه‌ی ما زد، ناامیدمان کرد و صدالبته پس از انتشار اولین اطلاعات کاملا رسمی از نسل بعدی کنسول‌های پلی استیشن، مدتی می‌شود که کمپانی محبوب ژاپنی در سکوت خبری فرو رفته و بی‌سروصدا کارهای خود را پیش می‌برد. اما به‌نظر می‌رسد که سونی آنقدرها هم که به‌نظرت می‌رسد، منزوی نشده و نقشه‌هایی مهم را در سر دارد؛ چرا که در جریان آخرین اخبار کنسول های بازی، طبق اطلاعاتی که بلاگ NeoGaf و کاربر 4Chan آن‌ها را منتشر کرده‌اند،‌ به‌نظر سونی مشغول آماده‌سازی رویداد بزرگ رونمایی کامل پلی استیشن 5 است!

با استناد به‌مواردی که دو منبع نام‌برده آن‌ها را در اینترنت منتشر کرده‌اند،‌ یک‌سری ایمیل جدید از قسمت بازاریابی سونی به‌کمپانی‌های مختلف ارسال شده که آن‌ها را برای «ضیافت پلی استیشن 2020» یا Playstation Meeting 2020 آماده می‌کند؛ رویدادی که گویا بالاخره دنیا را با نسل بعدی کنسول‌های سونی آشنا خواهد کرد. این شایعه‌ی جدید (که همه می‌دانیم فعلا، خیلی نباید آن را جدی بگیریم) بیان می‌کند که رویداد مذکور در تاریخ ۱۲ فوریه‌‌ی سال ۲۰۲۰ (۲۳ بهمن سال جاری) برگزار خواهد شد و طبق اعلامیه‌ی سونی در آن ایمیل نام‌برده، رویداد Playstation Meeting 2020 آینده‌ی برند پلی استیشن را نمایش خواهد داد. گفتنی است که سونی مشغول دعوت از کمپانی‌هایی همچون الکترونیک آرتز،‌ اکتیویژن، یوبیسافت و غیره است تا آثار نسل نهمی خود را که برای PS5 آماده کرده‌اند در این رویداد نمایش دهند.

The Last of Us Part 2

در این اطلاعات فاش شده از هدست‌های واقعیت مجازی نسل بعدی سونی نیز صحبت شده و با استناد به‌آن،‌ نسل جدید از فناوری واقعیت مجازی سونی که احتمالا با PSVR 2 شناخته شود قبل از سال مالی ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد و هم‌اکنون در دست توسعه است. همچنین گفته می‌شود که بازی Ghost of Tsushima هم‌زمان با عرضه‌ی کنسول نسل بعدی سونی، به‌صورت انحصاری راهی بازار خواهد شد و به‌احتمال بسیار زیاد هم برای پلی استیشن 4 و هم برای پلی استیشن 5 قابل بازی باشد و نمایش جدید این بازی که همراه با The Last of Us Part 2 به‌احتمال بسیار زیاد در برنامه‌ی سال ۲۰۲۰ سونی جای دارند، در رویداد Playstation Meeting 2020 قابل پیش‌بینی است.

هنوز هیچ‌کدام از این اطلاعات رسمی نیستند و باید منتظر واکنش سونی بمانیم اما با توجه به روندی که سونی برای رونمایی و عرضه‌ی پلی استیشن 4 طی کرد، محقق شدن موارد ذکرشده اصلا دور از واقعیت و بلندپروازانه نیست. 


منبع Gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده