نویسنده: محسن حقانی
// پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰

معرفی بازی موبایل Impossible Road

بازی موبایل Impossible Road یک اثر مینیمال ساده در مورد کنترل هیجان‌انگیز یک گوی در مسیری بی‌انتها به شکل ترن هوایی است. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

پیدا کردن یک بازی که از آن متنفر شوید کار دشواری نیست. پیدا کردن یک بازی که عاشق آن شوید هم همین‌طور. اما پیدا کردن یک بازی که در عین‌حال هم از آن متنفر شوید و هم عاشقش باشید مورد بسیار کمیابی است. بازی اندروید و آیفون Impossible Road ساخته‌ی استودیو واندرفول لیزرز (Wonderful Lasers) دقیقا از همین نوع بازی‌ها است. Impossible Road با ارائه یک مکانیزم کاملا ساده، گیم‌پلی بسیار چالش‌برانگیز، اعصاب خورد کن و در عین‌حال عمیقا جذاب و اعتیادآوری را در اختیار شما قرار می‌دهد. Impossible Road از نظر ارائه‌ی یک گیم‌پلی چالش‌برانگیز و غنی، دقیقا همسو با بازی Super Hexagon است.

بازی موبایل Impossible Road به‌صورتی فوق‌العاده‌، نمونه‌ای از بازی‌های ساده با ارزش تکرار بسیار بسیار بالا است؛ اثری که از زمان انتشار تاکنون، استاندارد جدیدی را در این زمینه در بخش بازی‌های موبایل ایجاد کرده است. استفاده از جذابیت‌های ظاهری چشم‌نواز، کنترل ساده، احساس سرعت و هیجان کم‌نظیر و خیلی موارد دیگر، در خلق یک تجربه عمیق از بازی Impossible Road بسیار کمک کرده‌اند؛ مواردی که باعث خواهند شد بازیکن بارها و بارها به سمت بازی بازگردد و از چالش‌های فوق‌العاده سخت آن نهایت لذت را ببرد.

همانطور که از نام بازی هم پیداست، Impossible Road در عین سادگی گیم‌پلی بسیار سخت و چالش‌برانگیزی را ارائه می‌دهد

در زمینه گیم‌پلی، Impossible Road از یک اصل ساده پیروی می‌کند؛ بازیکن باید تا‌ جایی که می‌تواند یک گوی را در مسیری بی‌انتها به شکل مسیر‌هایی که در ترن هوایی شهربازی دیده‌ایم، کنترل کند و مانع از سقوط گوی به خارج از این مسیر پر پیچ و خم شود. در طول این مسیر، شما کنترل خاصی روی سرعت و حرکت توپ یا گوی نخواهید داشت. تنها عملکرد در کنترل بازی به انتخاب جهت‌های راست یا چپ برای کنترل توپ در مسیر منتهی می‌شود که البته این مکانیزم ساده با سرعت پاسخ‌گویی بسیار خوب کنترل بازی در کنار مسیر‌هایی که به صورت تصادفی و با پیچ و قوس‌های فراوان هر بار به شکل گوناگونی مقابل بازیکن‌ قرار می‌گیرند، گیم‌پلی بی‌نهایت لذت‌بخشی را در اختیار شما خواهد گذاشت. در طول مسیر، شما باید گوی را به قسمت‌های مورد نظر برسانید و امتیاز کسب کنید. اگر در طول مسیر حرکت و کنترل، گوی از راه خارج شود یا به نوعی سقوط کند، این پایان ماجرا نخواهد بود؛ بازیکن ۳ الی ۴ ثانیه پیش از سفید شدن کامل صفحه‌ی نمایشگر زمان دارد تا گوی معلق در هوا را به مسیر پر پیچ و خمی که به سمت پایین میل می‌کند، بازگرداند. 

یکی از نکات جالب در مورد بازی Impossible Road استفاده از استراتژی‌های بی‌خطر و ریسکی است. در استراتژی بی‌خطر شما می‌توانید تا جای ممکن در مسیر تعیین‌شده حرکت کنید و پس از رسیدن به دروازه‌های چک‌پوینت، به ردیف امتیاز کسب کنید. اما در استراتژی ریسکی، بازیکن می‌تواند با خارج کردن توپ از مسیر، سقوط و بازگردانی آن به راه، به‌نوعی میانبر بزند و امتیازات متعددی را به‌صورت یک‌جا از چک‌پوینت‌های پشت سر، کسب کند. خود من شخصا از طرفداران استراتژی ریسکی هستم؛ چرا که علی‌رغم اینکه امکان پیشروی موفقیت‌آمیز در آن نسبت به عبور صحیح از مسیر تعیین‌شده بسیار کم است، اما هیجان فوق‌العاده‌ای را در تعلیق حس سقوط به بازیکن منتقل می‌کند. به صورت کلی، مسیر غیرممکن (Impossible Road) با ارائه‌ی تنها یک مکانیزم عملگرا و ساده به‌صورت غیرممکنی سخت و در عین حال به‌صورت غیرممکنی اعتیادآور است.

Impossible Road یکی از بهترین نمونه‌های طراحی بصری مینیمالیستیک است

در زمینه گرافیک، بازی Impossible Road یکی از بهترین نمونه‌های طراحی بصری مینیمالیستیک است. استفاده از رنگ‌های غالب سفید، پرتقالی و مشکی برای پس‌زمینه در کنار رنگ‌های متالیک براق مسیر مانند رنگ آبی متالیک، ظاهر بازی را به شکل بسیار زیبایی ساده و چشم‌نواز کرده است. حتی توپ درون بازی نیز به‌نوعی یک فضای خالی و به رنگی از پس‌زمینه است. موسیقی متن استفاده‌شده در روند مراحل به شکل بسیار عالی با نوع مکانیزم گیم‌پلی و هیجان مربوط به آن تطابق دارد و احساس بسیار خوبی را به بازیکن منتقل می‌کند. در کنار موزیک متن مناسب، Impossible Road از افکت‌های صوتی درخور توجهی نیز استفاده می‌کند. به صورت کلی، طراحی قسمت‌های بصری و صدا در بازی Impossible Road مانند بخش گیم‌پلی کاملا ساده و در عین حال بسیار غنی و جذاب است.

|

در معرفی بازی Super Hexagon بود که اشاره کردم این اثر به دلیل چالش وحشتناک در بخش گیم‌پلی، مناسب هرکسی نیست. Impossible Road نیز دقیقا مانند Super Hexagon چالش و گیم‌پلی فوق‌العاده سختی را مقابل بازیکن قرار می‌دهد که البته در نگاه اول شاید کمی آزاردهنده به‌نظر برسد؛ اما رفته رفته و با چیره شده بازیکن بر نوع ارائه‌ی آن، یکی از بهترین نمونه‌ها در این سبک بازی‌ها روی موبایل به‌شمار می‌رود. شما هم‌اکنون می‌توانید این اثر خوش‌ساخت را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت یا تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS تهیه کنید.

دانلود بازی موبایل Impossible Road


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده