بازی Half-Life 3 قرار بود پایان نفس گیری داشته باشد
بازی Half-Life 3 مثل نسخههای قبلی، با پایانی نفسگیر و مبهم به اتمام میرسید.
بازی Half-Life 3 وجود ندارد، اما اگر بنا بود که وجود داشته باشد، با یک کلیفهنگر (پایان نفسگیر) تمام میشد. کلیفهنگر به پایانهایی گفته میشود که در آنها شخصیت اصلی در پایان قصه، در وضعیتی دشوار قرار میگیرد و مخاطبین را مشتاق نگه میدارد تا ببینند که شخصیت اصلی در قسمت بعدی چگونه میخواهد خود را از این وضعیت دشوار بیرون بیاورد.
اینها خلاصهی صحبتهای مارک لیدلاو، کارمند سابق کمپانی ولو و نویسندهی بازی Half-Life 2 است که در مصاحبهای با وبسایت Arcade Attacker بیان داشته. ابتدا او در پاسخ به این پرسش که آیا بازی Half-Life 3 عرضه میشود یا خیر، میگوید که: «هیچ نظری ندارم». او به صحبتهای خود اضافه میکند:
من ایدههایی برای اپیزود سوم این سری داشتم. قرار بود که این ایدهها مجموعه را به نقطهای برسانند که من در نهایت یک قدم از آن فاصله بگیرم و ادامهی آن را به نسل بعدی [نویسندهها] واگذار کنم. امیدوار بودم که بازنشاندن وقایع بین بازی Half-Life 2 و بازی Half-Life 3، مانند پیشرفت و انتقالی که از نسخهی اول Half-Life به Half-Life 2 داشتیم، دراماتیک باشد. صادقانه بگویم؛ از اینکه شخص دیگری هم چنین ایدهای دارد یا نه مطلع نیستم، ولی برای من خیلی مهم است که به هر شخصی که وارث این مجموعه میشود، آزادی عمل بسیار بالایی [برای ادامهی داستان] بدهم؛ زیرا بهشخصه علاقهمند به پایانهای باز هستم [بنابراین دست نویسنده برای ادامهی داستان باز میماند].
متأسفانه من نتوانستم این کارها انجام دهم، اما فکر هم نمیکردم که بتوانیم به Half-Life 3 برسیم. البته اگر در نظر بگیریم که بازی Half-Life 2: Episode 3 و Half-Life 3 یکی هستند. من انتظار داشتم که هر نسخهی این مجموعه، برای همیشه با پایانی مبهم به اتمام برسد.
بنابراین بازی Half-Life 3 یا Half-Life 2: Episode 3 قرار نبود که پایانشان به معنای اتمام ماجرای گوردون فریمن باشد و شاید با نسخههای چهارم، پنجم، ششم و ... از این مجموعه روبهرو میشدیم. لیدلاو در این خصوص میگوید:
شایعاتی پیرامون اپیزود سوم یا Half-Life 3 بود که میگفت این نسخه داستان گوردون فریمن را تمام میکند، اما من فکر نمیکنم که این شایعات اعتباری داشته باشند. من فقط قصد داشتم که اپیزود سوم، رشتههای داستانی قصهی Half-Life 2 را به یکدیگر گره بزند. البته همچنان قرار بود بازی، پایانی شبیه به نسخهی اول و نسخهی دوم داشته باشد که گوردون فریمن در فضایی نامعلوم معلق نگه داشته میشد و منتظر بود تا قصهی شمارهی بعدی بازی آغاز شود.
در دیگر اخبار بازی، میتوان به فاش شدن جزییاتی از نمونههای اولیهی بازی Half-Life 3 اشاره داشت. همچنین گیب نیوول، رئیس کمپانی ولو، مدتی پیش از بازی Half-Life 3 و دیگر بازیهای در دست ساخت این کمپانی صحبت کرد.