نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰

بررسی بازی Splatoon 2 از دید سایت های معتبر دنیا

نمره های بازی Splatoon 2 خبر از یک انحصاری موفق دیگر برای نینتندو سوییچ می‌دهند. 

در جریان The Game Awards 2015، بازی‌ای به اسم Splatoon در بین بزرگانی مثل Call of Duty: Black Ops 3 و Halo 5، موفق شد جایزه بهترین بازی چندنفره سال را دریافت کند و همین امر باعث شد تا این بازی انحصاری کنسول Wii U، بیش از پیش شناخته شود. موفقیت‌های این بازی باعث شدند تا Splatoon به یک سری تبدیل شود و نسخه دوم آن، در ماه ژانویه ۲۰۱۷ این‌بار به صورت انحصاری برای کنسول جدید نینتندو یعنی نینتندو سوییچ معرفی شد. 

در حالی که بازی‌های شوتر سوم-شخص را بیش‌تر با آثار خشن و جدی می‌شناسیم، اما بازی Splatoon 2 که توسط خود نینتندو هم ساخته شده است، مانند نسخه قبلی این مجموعه یک بازی مفرح با محیطی رنگارنگ است. در این بازی به جای اینکه با گلوله‌های واقعی دشمن را هدف قرار دهید، از گلوله‌هایی رنگی استفاده می‌کنید و در کل، بازی مانند اکثر آثار نینتندو فاقد خشونت بزرگسالانه است و همین هم باعث شده تا این بازی سوم-شخص چندنفره، برای تمامی افراد و سنین مناسب باشد. Splatoon 2 همچنین هم از حالت چندنفره آنلاین و هم حالت چندنفره محلی پشتیبانی می‌کند و تا هشت بازیکن در قالب دو تیم چهارنفره می‌توانند رو‌به‌روی یکدیگر بازی را تجربه کنند. البته این بدین معنی نیست که بازی فاقد بخش تک‌نفره است؛ بلکه Splatoon 2 از این ویژگی نیز بهره می‌برد و داستان آن پس از گذشت مدتی از پایان نسخه اول رخ می‌دهد. 

Splatoon 2 قرار است سه روز دیگر یعنی ۳۰ تیر منتشر شود و حال نمره‌ها و بررسی بازی توسط سایت‌های معتبر دنیا منتشر شده است. تا زمان نگارش این مطلب، بازی از ۴۴ نقد متای خیلی خوب ۸۴ را کسب کرده که نشان می‌دهد Splatoon 2 به جمع بازی‌های انحصاری موفق سوییچ پیوسته است. در ادامه با زومجی و مروری بر بررسی Splatoon 2 و نمره‌های این بازی از سایت‌های معتبر دنیا همراه باشید:

Splatoon 2

  • سازنده: نینتندو
  • ناشر: نینتندو
  • سبک: شوتر سوم-شخص
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۳۰ تیر

splatoon 2

گیمزبیت: ۹۰ از ۱۰۰

Splatoon 2 بازی‌ای است که دوست داشتن آن خیلی ساده است. بازی دنیایی بسیار شاد و مفرح دارد و آن‌قدر جذابیت‌های زیادی در باطن آن نهفته شده که باعث می‌شود هرگز از تجربه کردن آن خسته نشوید و همواره لذت ببرید. 

هاردکور گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

Splatoon 2 تمام ویژگی‌هایی را که باعث جذابیت نسخه اول بازی شده بودند در خود دارد و علاوه بر آن، یک سری ویژگی‌های جدید نیز توسط نینتندو به بازی اضافه شده که باعث می‌شوند این اثر حتی بیش‌تر از نسخه قبلی جذاب باشد. بازی یک بخش تک‌نفره جذاب و چالش‌برانگیز دارد و از یک بخش چندنفره بهبود‌یافته هم بهره می‌برد و همین‌ها باعث می‌شوند که Splatoon 2 چیزی فراتر از یک ارتقای ساده برای نسخه اول باشد. 

دیستراکتوید: ۸۵ از ۱۰۰

به لطف داشتن ارزش تجربه بالاتر و همچنین عمق بیش‌تر، افرادی که نسخه اول بازی را روی Wii U به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کردند، قطعا برای تجربه نسخه دوم آن سراغ خرید کنسول سوییچ خواهند رفت و این نشان می‌دهد که بازی تا چه حد عالی است. 

گیم اینفورمر: ۸۳ از ۱۰۰

بازی به لطف داشتن یک بخش چندنفره رقابتی جذاب، حالت بقای کلاسیک اما لذت‌بخش و یک بخش تک‌نفره هیجان‌انگیز، تجربه‌ای عالی است. کاری که نینتندو با Splatoon 2 کرده، یک پیشرفت کاملا عالی و واقعی در مقایسه با نسخه قبلی این بازی است. 

آی‌جی‌ان: نمره اولیه ۸۳ (نمره این سایت ممکن است در آینده تغییر کند)

Splatoon 2 این حس و حال را به شما می‌دهد که انگار نینتندو کمی به سر و وضع نسخه اول بازی رسیده و آن را دوباره روی سوییچ منتشر کرده است. به همین دلیل هم Splatoon 2 بیش‌تر از آنکه شبیه به یک بازی جدید باشد، شبیه به نسخه زیباتر و کامل‌تر Splatoon کنسول Wii U است. البته از آنجایی که نسخه اول بازی، بازی بسیار خوبی بود، این اتفاق موردی منفی به حساب نمی‌آید. در صورتی که پیش از این موفق به تجربه نسخه اول این بازی روی Wii U نشده‌اید، حتما باید به سراغ Splatoon 2 بروید. البته درست است که بازی مشکلاتی در زمینه بخش آنلاین دارد، اما تجربه کلی آن آن‌قدر مفرح و اعتیاد‌آور است که باعث می‌شود همواره بخواهم این بازی را بیش‌تر و بیش‌تر بازی کنم. 

پالی‌گان: ۸۰ از ۱۰۰

یکی از مشکلات بازی Splatoon 2 که روی ویژگی‌های مثبت آن هم تاثیر می‌گذارد، نبود یک پشتیبانی آنلاین خوب از بازی است. علاوه بر این، بازی تقریبا شبیه به همان نسخه اول است که فقط یک سری ویژگی‌های جدید دارد. البته این به معنی بد بودن بازی نیست و Splatoon 2 حتی برای افرادی که نسخه قبلی آن را تا سر حد مرگ تجربه کرده‌اند هم جذاب است! از جمله دلایل اصلی جذابیت بازی، شخصیت‌های بامزه و دوست‌داشتنی آن هستند. با اینکه شاید Splatoon 2 همان حس و حال نسخه اول بازی را داشته باشد، اما همین حس و حال هنوز هم لذت‌بخش، تازه و سرگرم‌کننده است. 

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

در نگاه اول، Splatoon 2 شبیه به نسخه اول بازی است. با این حال، تغییرات ریز و درشتی که در بازی اعمال شده‌اند و همچنین بخش‌های تک‌نفره و League Battle، باعث شده‌اند تا Splatoon 2 حس و حال جدید و خوبی در مقایسه با نسخه قبلی داشته باشد. در صورتی که از طرفداران حرفه‌ای نسخه قبلی بودید، Splatoon 2 آن‌قدر محتوا دارد که بتواند شما را راضی نگه دارد و اگر هم تا به امروز این سری را تجربه نکرده‌اید، حتما باید Splatoon 2 را بازی کنید. 

نمره متای Splatoon 2

نمره بازی Splatoon 2


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده