نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲

فیل اسپنسر یک بار دیگر دعواهای کنسولی را بی‌حاصل نامید

فیل اسپنسر که قبلا بیزاری‌اش از دعواهای کنسولی را اعلام کرده بود، به تازگی مجددا از وجود این موضوع در صنعت بازی ابراز نارضایتی کرد.

فیل اسپنسر، رییس پلتفرم ایکس‌باکس، طی گفتگویی که در حاشیه نمایشگاه E3 2017 با وبسایت گیم‌اسپات انجام داد اظهار کرد که جنگ و جدل‌های آنلاین که معمولا بین طرفداران کنسول‌های مختلف رخ می‌دهد کاملا بی‌حاصل است و هیچ نفعی برای صنعت بازی در پی ندارد.

در بخشی از این مصاحبه از اسپنسر سوال شد که با توجه به ورود و رقابت کنسول‌های جدیدی مثل پلی‌استیشن 4 پرو و ایکس‌باکس وان ایکس، آینده صنعت بازی را چگونه پیش‌بینی می‌کند. وی در پاسخ گفت که از نظر خودش این صنعت زمانی بهتر و سالم‌تر است که افراد از جبهه‌گیری بپرهیزند و همچنین یک صنعت بازی قوی [که سونی هم بخشی از آن است] به مایکروسافت کمک بیشتری می‌کند و برای این کمپانی بهتر است. اسپنسر گفت:

به نظر من جنگ و دعوایی که در سطح اینترنت وجود دارد و مطمئن هستم که شما هم آن را در انجمن‌های بحث و گفتگو می‌بینید هیچ کمکی به رشد صنعت بازی نمی‌کند. ما نباید به دنبال شکست یک کمپانی برای موفقیت خودمان باشیم. این برای تداوم یک صنعت اصلا منطقی نیست.

او همچنین درباره جایگاه کلی صنعت بازی صحبت کرد و به این نکته اشاره داشت که بقای کنسول‌های بازی در شرایطی که دستگاه‌های موبایل با استقبال روزافزون مواجه شده‌اند نشان می‌دهد که صنعت بازی زمانی شرایط بهتری پیدا می‌کند که کمپانی‌های بیشتری در آن سهیم باشند. اسپنسر توضیح داد:

پنج سال پیش که من در صنعت بازی حضور داشتم همه درباره مرگ کنسول‌ها حرف می‌زدند، چون اکثر افراد ترجیح می‌دادند که روی آیپدهای‌شان به بازی بپردازند. اما حالا شرکت سونی خیلی خوب کار کرده‌ است؛ ما خوب کار کرده‌ایم؛ کنسول سوییچ هم کارش را قدرتمندانه آغاز کرده است و همه اینها احساس خوبی به ما می‌دهند.

من یک شور و هیجان خاص در بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف در اینجا (نمایشگاه E3) حضور دارند می‌بینم. من کنفرانس شرکت سونی را دیدم و فکر می‌کنم بازی Spider-Man عالی به نظر می‌رسد. این بهترین زمان برای حضور در صنعت بازی است و افرادی که سعی می‌کنند این صنعت را به میدانی برای نبرد با یکدیگر تبدیل کنند بر ضد منافع و رشد آن عمل می‌کنند و این برای فعالیتی که من به آن علاقه دارم یعنی انجام بازی‌ها، یک نگاه بلندمدت و منطقی به حساب نمی‌آید.

فیل اسپنسر اخیرا در مصاحبه دیگری عنوان کرده بود که در مورد اختلاف قیمت ۱۰۰ دلاری ایکس‌باکس وان ایکس در مقایسه با پلی‌استیشن 4 پرو نگران نیست، چون این دو کنسول را رقیب یکدیگر نمی‌داند. اسپنسر گفته بود که پلی‌استیشن 4 پرو در واقع با ایکس‌باکس وان اس رقابت می‌کند و ایکس‌باکس وان ایکس در سطح دیگری نسبت به هر دو کنسول قرار دارد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده