// یکشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۱

فیل اسپنسر از نینتندو سوییچ و رقابت با پلی استیشن 4 می گوید

فیلم اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس با انتشار پست‌هایی در توییتر از نینتندو سوییچ و رقابت با کنسول پلی‌استیشن 4 صبحت کرده است.

این روز‌ها فیل اسپنسر، رئیس بخش Xbox فعالیت خود در شبکه اجتماعی توییتر را افزایش داده و توییت‌های متعددی با موضوعات مختلف اعم از پاسخ‌ به سوالاتی در مورد پروژه اسکورپیو و پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل، تحسین بازی Horizon Zero Dawn و سلامت اکو‌سیستم ایکس‌باکس منتشر کرده است. حال او به سراغ موضوعات دیگر مانند نینتندو سوییچ، رقابت با پلتفرم نسل هشتم سونی یعنی پلی‌استیشن 4 و عدم ورود به حوزه کنسول‌های دستی رفته است.

پیش از این اعلام شد که کنسول پلی‌استیشن 4 در حدود دو برابر ایکس‌باکس وان فروش داشته است. فیل اسپنسر در پاسخ به توییتی که به این نکته اشاره کرده بود، گفته است که صنعت بازی‌های ویدیویی به معنای «رقابت بین دو کنسول نیست». در زیر تصویری از هر دو توییت مذکور را مشاهده می‌کنید:

توییت فیل اسپنسر

نیک: توهین نشود اما زمانی که فروش دو برابر را در نظر می‌گیریم، می‌توان گفت بازی‌های خوب فروش کنسول‌ها را بالا می‌برند، مخاطب بیشتری جذب می‌کنند و در نتیجه سود بیشتری عاید سازندگان می‌شود. 

فیل اسپنسر: به ما بر‌نخورد. صنعت بازی‌های ویدیویی، فرصتی فراتر از نبرد بین دو کنسول است و این هیچ ارتباطی به سهم ما در این حوزه ندارد. موافقم که بازی‌های عالی اهمیت بسیاری دارند.

در ادامه فیل اسپنسر اعلام می‌کند که بخش ایکس‌باکس با این تصور که گوشی‌های هوشمند بازار بازی‌های همراه را تصاحب خواهد کرد، وارد حوزه کنسول‌های دستی نشده است. پرسش و پاسخ مر‌بوط به این مورد در زیر قابل مشاهده است:

توییت فیل اسپنسر

دیوید فرلی: کنجکاو هستم که بدانم چرا ایکس‌باکس تا‌کنون وارد بازار کنسول‌های دستی و در نتیجه رقابت با کمپانی‌های سونی و نینتندو نشده است.

فیل اسپنسر: دید‌گاه ما این است که گوشی‌های هوشمند بخش اعظمی از بازار بازی‌های موبایل را به مالکیت خود خواهند در‌آورد.

در پایان فیل اسپنسر در سه تویتت جدا‌گانه به مسائل مختلفی پرداخته است که به تر‌تیب عبار‌تند از کنسول Nintendo Switch، بازی‌های پلتفرم یکپارچه ویندوز و پورت بازی‌های پی‌سی بر روی ایکس‌باکس وان:

توییت فیل اسپنسر

فیل اسپنسر: تغییری را که کمپانی نینتندو در سخت‌افزار خود اعمال کرده است بسیار دوست دارم. آن‌ها همواره شیوه‌های معمول را از بین می‌برند. عملکرد آن‌ها به سود صنعت بازی‌های ویدیویی است.

توییت فیل اسپنسر

به اعتقاد من به‌واسطه پلتفرم یکپارچه ویندوز (UWP) اپ‌ها و بازی‌های مختلف بر روی ایکس‌باکس ارائه خواهند شد. برای مثال بازی Fallout Shelter و اپ Tablo و بسیاری دیگر. لازم است که به سمت بازی‌های AAA حرکت کنیم.

توییت فیل اسپنسر

نیک: من، همسرم و فرزندانم علاقه بسیار زیادی به بازی‌های ایکس‌باکس وان داریم. در آینده بازی‌های بیشتری از رایانه‌های شخصی بر روی ایکس‌باکس پورت خواهند شد؟

فیل اسپنسر: تشکر بابت حمایت‌تان. پیش از این بازی‌های Ark ،Astroneer و Fallout Shelter را بر روی ایکس‌باکس وان عرضه کردیم و بازی‌های بیشتری نیز اضافه خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده