نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۱

توضیحات طراح Ghost Recon Wildlands در مورد دنیای بازی

طراح ارشد Ghost Recon Wildlands اخیرا در مصاحبه‌ای به صحبت درباره جهان این بازی پرداخته است.

بنوا مارتینز، طراح ارشد هنری و فنی بازی Ghost Recon Wildlands، اخیرا مصاحبه‌ای با سایت یوبیسافت داشته و در آن توضیحاتی پیرامون دنیای این بازی شوتر ارائه کرده است. وی ابتدا در مورد دلیل انتخاب بولیوی به عنوان محلی که بازی در آن جریان دارد توضیح داد:

ما از همان ابتدا به این نتیجه رسیدیم که بولیوی یک مکان ایده‌آل برای این بازی است و ویژگی‌های آن نیز برای یک بازی تام کلنسی بسیار مناسب هستند. همچنین با اینکه بولیوی کشوری شناخته شده و بزرگ است، تا به امروز بازی‌ای که در آن جریان داشته باشد ساخته نشده است. به همین دلیل هم ما از این فرصت استفاده کردیم تا گیمر‌ها بتوانند با محیط و فرهنگ این کشور آشنا شوند.

مارتینز در ادامه اعلام کرد که تیم سازنده بازی برای آشنایی بیشتر با بولیوی به این کشور سفر کرده است:

برای ما شناخت درست این منطقه بسیار مهم بود؛ چرا که باید آن را شبیه به واقعیت در بازی خلق می‌کردیم. برای این منظور همراه با تیمی به مدت چند هفته به بولیوی سفر کردیم. اعضای تیم را به چند گروه تقسیم کردیم و به قسمت‌های شمالی، جنوبی، شرقی و غربی بولیوی رفتیم. در طی مدت حضورمان در این کشور نزدیک به ۱۵ هزار عکس و بیش از ۱۰ ساعت ویدیو ثبت و ضبط کردیم و این‌ها نقش منبع ما برای خلق محیط بازی Ghost Recon Wildlands را ایفا کردند.

طراح بازی در ادامه اعلام کرد که یک منطق خاص در دنیای بازی حاکم است و در مورد نحوه خلق این منطق نیز توضیح داد:

دنیای بازی به شکلی منطقی خلق شده است. منظورم از این حرف این است که مثلا اگر شما یک روستا را مشاهده کنید، خواهید دید که فرهنگ و سبک زندگی در آن روستا کاملا هم‌سو با مکانی است که در آن واقع شده است. یا اگر NPC‌ها را دنبال کنید، متوجه می‌شوید که آن‌ها با منطق خاصی رفتار می‌کنند و اگر عازم جایی شوند حتما هدف خاصی در آنجا دارند. در کل هیچ‌چیز در این بازی بی‌هدف نیست و شخصیت‌ها هم فقط برای اینکه محیط بازی شلوغ‌تر شود در آن گنجانده نشده‌اند.

البته برای رسیدن به چنین نظمی ما تلاش زیادی کرده و از ابزار‌های مختلفی استفاده کردیم. برای مثال ممکن بود ما یک جنگل را برای بازی خلق کنیم و از آنجایی که ساخت یک جنگل بسیار زمان‌بر است، آن را دوباره در قسمت دیگری نیز استفاده کنیم. ولی خب اینگونه نیست و ما با استفاده از ابزاری مثل سنگ‌ها، درختان و موارد دیگر سعی کرده‌ایم تا محیط‌هایی متنوع و متفاوت از هم خلق کنیم.

مارتینز در پایان مصاحبه خود نیز هدفش از خلق دنیای بازی را شرح داد:

هدف ما از خلق جهان بازی فقط این نبود که مکانی بسازیم که گیمر‌ها در آن بتوانند چند دشمن را کشته و به پایگاه‌هایشان حمله کنند. بلکه هدف ما این بود جهانی واقعی، بزرگ و متنوع خلق کنیم و سپس آن را در اختیار طراحان مراحل و داستان بازی قرار دهیم تا آن‌ها هم بتوانند چیزی را که دوست دارند در این محیط خلق کنند و همه این‌ها به یک تجربه نهایی خوب ختم شود.

Ghost Recon Wildlands در در ۷ مارس ۲۰۱۷ (۱۷ اسفند ۱۳۹۵) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده