نویسنده: یونس بهرامی
// شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

کونامی نشان تجاری جدیدی برای کنسول TurboGrafx ثبت کرد

کونامی نشان تجاری مرموزی برای کنسول توربوگرف‌ایکس (TurboGrafx) ثبت کرده است که مشخص نیست به چه اثری اشاره دارد.

کونامی در وب‌سایت USPTO (سایت حق ثبت اختراع ایالات متحده و دفتر علایم تجاری) نشان تجاری جدیدی برای کنسول توربوگرف‌ایکس ثبت کرده است. این نشان تجاری، طیف بزرگی از طبقه‌بند‌های مختلفِ مربوط به بازی‌ها و کنسول‌های ویدئویی را شامل می‌شود. این نشان تجاری توسط کاربر Rösti در انجمن نئوگف برای اولین بار کشف شده و مشخص شد که تاریخ ثبت آن به یک دسامبر برمی‌گردد. بااین‌حال، این علامت تجاری اکنون در سایت USPTO «در دست بررسی» است. 

برای کسانی که نمی‌دانند، توربوگرف‌ایکس کنسولی بود که توسط دو کمپانی ژاپنی NEC و Hudson Soft در اواخر دهه‌ی هشتاد میلادی ساخته شد و در ژاپن و فرانسه با نام PC Engine شناخته می‌شود. درحالی‌که این کنسول نتوانست مخاطب‌های خارج از ژاپن را راضی کند و در کشورهای دیگر نتوانست موفق شود، اما باید این نکته را در نظر داشت که اولین کنسول بهره‌مند از CD-ROM بود. علاوه بر این، کنسول دستی TuroExpress نسخه‌ی کاملاً پرتابل نسخه‌ی خانگی توربوگرف‌ایکس بود و یکی از جالب‌ترین کنسول‌ دستی‌های ساخته شده تاکنون است. 

با توجه به این‌که این نشان تجاری طیف وسیعی از طبقه‌بندی‌ها را پوشش داده است، به‌سختی می‌توان برنامه‌ی کونامی برای این نشان تجاری را پیش‌بینی کرد. اما همان‌طور که کاربر Rösti در نئوگف گفته است، استودیوی Hudson Soft در حال حاضر با کونامی ادغام شده است و آثار این استودیو توسط کونامی نشر می‌شود. این استودیو، بازی‌های معروفی مانند Bomberman، Bonk's Adventure و مجموعه‌ی Adventure Island را در کارنامه‌ی خود دارد و با توجه به این موضوع، ممکن است در آینده شاهد ادامه‌ی یکی از بازی‌های ذکر شده باشیم. 

به‌هرحال، هر برنامه‌ای که کونامی برای این علامت تجاری دارد، ممکن نیست که به اندازه‌ی نسخه‌ی پاچینکو Metal Gear Solid 3: Snake Eater مایه‌ی ناراحتی طرفدارها شود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده