نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

معرفی بازی موبایل Asphalt Xtreme

Asphalt Xtreme جدید‌ترین نسخه از سری بازی‌های ریسینگ آسفالت کمپانی گیملافت است که در این مطلب آن را معرفی خواهیم کرد.

اگر از طرفداران بازی‌های موبایل باشد، قطعا نام کمپانی پرآوازه گیملافت را شنیده‌اید که همواره بازی‌های با‌کیفیتی برای گوشی‌های موبایل عرضه کرده که از بین آن‌ها می‌توان به سری‌های آسفالت یا Modern Combat اشاره کرد. حال این کمپانی نسخه جدیدی از سری آسفالت را با نام Asphalt Xtreme برای اندروید و iOS عرضه کرده است که یک بازی ریسینگ عالی و هیجان‌انگیز بوده و می‌تواند ساعت‌ها گیمر‌های موبایل را سرگرم کند.

بازی‌های سبک ماشین‌سواری همواره از محبوبیت بالایی در بین بازیکنان برخوردار هستند و مخصوصا با پیشرفت پلتفرم‌های موبایل، امکان تجربه بازی‌های این سبک روی صفحه نمایش گوشی‌ها می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. با اینکه بازی‌های متعددی در این سبک برای موبایل عرضه می‌شوند، ولی اگر بخواهیم بهترین‌های این ژانر را دسته‌بندی کنیم، قطعا بازی‌های سری آسفالت هم در این بین حضور خواهند داشت. Asphalt Xtreme هم وامدار تمامی ویژگی‌های مثبت این سری است و البته چندین المان جدید نیز به آن اضافه شده که این اثر را به یک بازی ریسینگ خوب تبدیل می‌کند.

Asphalt Xtreme

در Asphalt Xtreme شاهد تنوع بالایی از حالت‌های بازی هستیم که مسابقات کلاسیک که در آن‌ها چندین راننده با هم رقابت می‌کنند تا حالت‌های Elimination و Versus را شامل می‌شوند. برخی از این حالت‌ها را در نسخه‌های پیشین هم دیده‌ایم که با کمی تفاوت در این نسخه حضور دارند و برای مثال در حالت Versus، علاوه بر اینکه باید با یک راننده دیگر رقابت کنید، باید مواظب ماشین‌هایی که از روبرو می‌آیند هم باشید. همچنین رقابت‌های چندنفره نیز در بازی دیده می‌شوند که قطعا شرکت کردن در آن‌ها و بازی کردن با گیمر‌های واقعی، هیجان بسیار بیش‌تری دارد. مخصوصا اینکه هوش مصنوعی بازی ممکن است آنطور که باید شما را به چالش نکشد و در نتیجه پس از مدتی خسته‌کننده باشد. همچنین کنترل‌های بازی هم بسیار روان بوده و کنترل ماشین چه با استفاده از سنسور‌ها چه کنترلر‌های لمسی بسیار بی‌نقص و لذت‌بخش است.

روند کلی بازی به این صورت است که می‌توانید با شرکت در مسابقه‌های مختلف، پول و ستاره کسب کنید و سپس مراحل بالاتر بازی را باز کرده یا ماشین‌های جدیدی خریداری کنید. حال که به ماشین‌ها اشاره کردیم، بد نیست بگوییم که خودرو‌های بازی تنوع بسیار بالایی داشته و شاهد کلاس‌های مختلفی از ماشین‌ها مثل باگی‌ها، خودرو‌های شاسی‌بلند یا حتی ماشین‌های Muscle آمریکایی هستیم. اما یکی از ویژگی‌های بسیار خوب بازی این است که تمامی این ماشین‌ها، به شکلی لایسنس‌شده در بازی قرار دارند و شاهد ماشین‌هایی از برند‌هایی چون لندروور یا شورولت هستیم. این تنوع در محیط‌های بازی هم دیده می‌شود و از سرزمین‌های بیابانی مصر گرفته تا محیط‌های برفی نروژ پیش روی شما است تا در آن‌ها مسابقه داده، نیترو زده یا دریفت کنید!

Asphalt Xtreme

اگر از طرفداران قدیمی سری آسفالت باشید، قطعا می‌دانید که شخصی‌سازی و تیونینگ ماشین یکی از بخش‌های اصلی در این سری است و در Asphalt Xtreme هم شاهد حضور پررنگ این بخش هستیم. پیش از ورود به مسابقات، بازی یک سطح پیشنهادی برای آن مسابقه نشان می‌دهد و در صورتی که سطح خودروی شما پایین‌تر از این حد باشد، بهتر است با مراجعه به بخش تیونینگ، ویژگی‌های مختلف ماشین‌تان چون سرعت، شتاب یا کنترل را ارتقا بدهید. برای این کار هم نیاز به پول و قطعات اولیه خواهید داشت که پول را با پیروزی در مسابقات و قطعات را هم به عنوان جایزه مسابقات یا از طریق‌های دیگری چون باز کردن جعبه‌ها می‌توانید به دست بیاورید.

بازی Asphalt Xtreme حجمی تقریبا یک گیگابایتی دارد و از همین رو انتظار می‌رود که شاهد گرافیک عالی در بازی باشیم؛ موردی که بازی هم انتظارات را در آن کاملا برآورده می‌کند و جلوه‌های بصری آن واقعا زیبا و چشم‌نواز هستند. به‌علاوه موسیقی‌هایی که در جریان مسابقات پخش می‌شوند نیز از تنوع بسیار خوبی برخوردار بوده و نقش مهمی در القای هیجان بالا به گیمر ایفا می‌کنند.

در پایان بد نیست اشاره کنیم که آخرین نسخه از آسفالت یک بازی رایگان است که البته از خرید‌های درون‌برنامه‌ای بهره می‌برد. ولی واقعیت این است که این خرید‌ها اصلا به‌گونه‌ای نیستند که شما را مجبور به پرداخت پول کنند یا از ادامه بازی باز دارند. تنها موردی که برای ورود به مسابقات به آن نیاز دارید، روغن ماشین است که پس از مدتی تمام شده و باید آن را تعویض کنید. ولی این کار هزینه بسیار پایینی داشته و مثلا با بردن یک مسابقه می‌توان ۵-۶ بار روغن را عوض کرد. پس هیچ نیازی به پرداخت پول واقعی نیست و تنها افرادی سراغ خرید‌های درون‌برنامه‌ای خواهند رفت که بخواهند سریع‌تر به ماشین‌ها دسترسی داشته باشند. همچنین آنقدر از طریق جوایز روزانه یا باز کردن جعبه‌ها آیتم دریافت خواهید کرد که اصلا نیازی به پرداخت پول نخوهد بود.

Asphalt Xtreme

Asphalt Xtreme یک دنباله بسیار خوب برای سری آسفالت است که البته کاملا بی‌نقص هم نیست. ولی اگر دنبال یک بازی سراسر هیجان روی موبایل هستید که در آن بتوانید با دیگر گیمر‌ها مسابقه داده یا از گرافیک فوق‌العاده‌ای لذت ببرید، تجربه این بازی پیشنهاد می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده