کنسول تکاملی یا به انگلیسی evolutionary console به کنسولهایی گفته میشه که تغییرات ناگهانی زیادی ندارن. کنسولهایی مثل پلیاستیشن 2 و پلیاستیشن 3 نسبت به کنسول قبل از خودشون یک جهش بزرگ و انقلابی داشتن اما مثلاً پلیاستیشن 4.5 (همونطور که از اسمش پیداست) نسبت به کنسول قبل از خودش چنین جهش بزرگی رو نخواهد داشت. یک همچین کنسولهایی دارای یکسری بروز رسانیهای سخت افزاری هستن و بازیها رو با کیفیت بهتری اجرا میکنن.
توی این مقاله هم منظور کاملتر از «کنسول تکاملی» این هست که با اینکه سخت افزار قو
هدف این مقاله (قسمت اول) صرفاْ بیان وضعیت کلی صنعت بازی (در خصوص کنسولها) و یکسری از مشکلاتش بوده. در قسمت اول به وضعیت کلی کنسولها مقایسهاش با وضعیت قبلی خودشون پرداختیم. در قسمت دوم به مقایسه وضعیت کنسولها نسبت به سایر پلتفرمهای بازی پرداختیم. در قسمت پایانی هم یه جمع بندی کلی از مشکلات و نارساییها رو ارائه کردیم که مهمترینهاش در ۸ بند خلاصه شدن و در کنارش نظرات افراد تأثیر گذار توی این صنعت رو هم بطور خلاصه بیان کردیم.
مطالب زیاد هستن و متنوع و بنده هم تمام تلاشم این بوده که به نکات
امتیازات استور که خب البته خیلی مهم نیستن و ترکیبی از کیفیت کلی بازی، کیفیت پورت بازی، قیمت و ... و حتی یسری از مشکلات دیگه مثل مشکلات مختص به استور مایکروسافت و مشکلاتی که از یسری از محدودیتهای UWP ناشی میشن (که البته اکثرشون یا همشون تا چند ماه دیگه مرتفع میشن) رو هم در بر میگیره.
این نسخه از Forza 6 هم احتمالاً بیشتر یک دمو هست برای اینکه Turn 10 بتونه به عنوان اولین تجربهاش روی PC رنج وسیعی از سخت افزارها و مشکلات و کمبودهای سر راه بازیهای AAA روی این پلتفرم جدید (UWP) مثل ساپورت نکردن ا
توی این لیستی که نوشتی Killer Instinct هم هست که به نظر خیلی ها بهترین بازی فایتینگ این نسله و البته بهترین چیزی بوده که مایکروسافت توی این نسل معرفی کرده. هیچ کس زمانی که این بازی توی E3 2013 معرفی شد فکرش رو هم نمیکرد بتونه بازی موفقی بشه چه برسه به اینکه سیزن دوم و سومش هم ساخته بشن و بعد از 2 سال و اندی 6 میلیون پلیر یونیک داشته باشه و تورنومنت مخصوص به خودش رو داشته باشه و توی اکثر تورنومنتهای بزرگ حضور داشته باشه و حتی بتونه نظر گیمرهای ژاپنی (مهد بازیهای فایتینگ و استریت فایتر) یه کامیونی
ارزش صبر کردن داره به نظرم اون هم به دو دلیل:
۱- نسبت قدرت به قیمت این کارتها خیلی باید از کارتهای فعلی بهتر باشه. یعنی شما با صرف هزینهی کمتر میتونی جنس بهتری بخری.
۲- مصرف این کارتهای جدید بین ۲ تا ۲.۵ برابر از مدلهای هم قدرت قدیمی ترشون کمتره که خب میتونه به خیلی ها در انتخاب آیندشون کمک کنه.
بگذریم که این کارتها غیر از این دو مورد از نظر معماری و سخت افزاری هم بروز رسانی شدن و امکان داره تغییرات خوبی رو توشون بکار گرفته باشن. بنظرم اگر تا الان صبر کردید یکم دیگه هم صبر کنید.
الان بیش از 34 درصد کاربرهای استیم روی ویندوز 10 هستن و ویندوز 10ـه 64 بیتی سیستم عامل اول استیم هست (از اون 95%ـی که گفتید). اون 9% هم مربوط به افزایش فروش بازیهای ساخته شده توسط استودیوهای مایکروسافت هست (نسبت به مدت زمان مشابه در سال مالی گذشته). فروش ماینکرفت هم روی تمامی پلتفرمهایی هست که روش عرضه شده (که تقریباً روی هر چیزی که میتونسته بازی رو اجرا کنه عرضه شده) و در کنار اون تمام پولی که از حق فروش لباسها و اسباب بازیها و ... این بازی هم باز توی این فروش حساب شده.
استور ویندوز هم شاید
این چیزی هست که توی متن اصلی اومده. این که دقیقاً از چه جنبهای بررسی رو انجام دادن و چه چیزی رو از "وضع موجود" میخوان به چالش بکشن مشخص نیست. شاید منظورشون استانداردهای بازی سازی باشه، یا شاید داستان سرایی یا ... شاید بهتر باشه ویدئوی گیم اینفورمر رو برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر نگاه کنید.
ضمن تشکر از لطف همهی دوستان، باید بگم متوجه نشدم منظور شما انجام کدوم کار هست. یکم بیشتر سؤالتون رو باز میکنید؟
نگاهی به کنسول های تکاملی و تاثیر آنها بر صنعت بازی – قسمت دوم
کنسول تکاملی یا به انگلیسی evolutionary console به کنسولهایی گفته میشه که تغییرات ناگهانی زیادی ندارن. کنسولهایی مثل پلیاستیشن 2 و پلیاستیشن 3 نسبت به کنسول قبل از خودشون یک جهش بزرگ و انقلابی داشتن اما مثلاً پلیاستیشن 4.5 (همونطور که از اسمش پیداست) نسبت به کنسول قبل از خودش چنین جهش بزرگی رو نخواهد داشت. یک همچین کنسولهایی دارای یکسری بروز رسانیهای سخت افزاری هستن و بازیها رو با کیفیت بهتری اجرا میکنن. توی این مقاله هم منظور کاملتر از «کنسول تکاملی» این هست که با اینکه سخت افزار قو
نگاهی به کنسول های تکاملی و تاثیر آنها بر صنعت بازی – قسمت دوم
هدف این مقاله (قسمت اول) صرفاْ بیان وضعیت کلی صنعت بازی (در خصوص کنسولها) و یکسری از مشکلاتش بوده. در قسمت اول به وضعیت کلی کنسولها مقایسهاش با وضعیت قبلی خودشون پرداختیم. در قسمت دوم به مقایسه وضعیت کنسولها نسبت به سایر پلتفرمهای بازی پرداختیم. در قسمت پایانی هم یه جمع بندی کلی از مشکلات و نارساییها رو ارائه کردیم که مهمترینهاش در ۸ بند خلاصه شدن و در کنارش نظرات افراد تأثیر گذار توی این صنعت رو هم بطور خلاصه بیان کردیم. مطالب زیاد هستن و متنوع و بنده هم تمام تلاشم این بوده که به نکات
نگاهی به کنسول های تکاملی و تاثیر آنها بر صنعت بازی - قسمت اول
امتیازات استور که خب البته خیلی مهم نیستن و ترکیبی از کیفیت کلی بازی، کیفیت پورت بازی، قیمت و ... و حتی یسری از مشکلات دیگه مثل مشکلات مختص به استور مایکروسافت و مشکلاتی که از یسری از محدودیتهای UWP ناشی میشن (که البته اکثرشون یا همشون تا چند ماه دیگه مرتفع میشن) رو هم در بر میگیره. این نسخه از Forza 6 هم احتمالاً بیشتر یک دمو هست برای اینکه Turn 10 بتونه به عنوان اولین تجربهاش روی PC رنج وسیعی از سخت افزارها و مشکلات و کمبودهای سر راه بازیهای AAA روی این پلتفرم جدید (UWP) مثل ساپورت نکردن ا
عرضه نسخه بتا عمومی بازی Forza Motorsport 6: Apex برای پی سی در ۱۶ اردیبهشت
توی این لیستی که نوشتی Killer Instinct هم هست که به نظر خیلی ها بهترین بازی فایتینگ این نسله و البته بهترین چیزی بوده که مایکروسافت توی این نسل معرفی کرده. هیچ کس زمانی که این بازی توی E3 2013 معرفی شد فکرش رو هم نمیکرد بتونه بازی موفقی بشه چه برسه به اینکه سیزن دوم و سومش هم ساخته بشن و بعد از 2 سال و اندی 6 میلیون پلیر یونیک داشته باشه و تورنومنت مخصوص به خودش رو داشته باشه و توی اکثر تورنومنتهای بزرگ حضور داشته باشه و حتی بتونه نظر گیمرهای ژاپنی (مهد بازیهای فایتینگ و استریت فایتر) یه کامیونی
عرضه نسخه بتا عمومی بازی Forza Motorsport 6: Apex برای پی سی در ۱۶ اردیبهشت
ارزش صبر کردن داره به نظرم اون هم به دو دلیل: ۱- نسبت قدرت به قیمت این کارتها خیلی باید از کارتهای فعلی بهتر باشه. یعنی شما با صرف هزینهی کمتر میتونی جنس بهتری بخری. ۲- مصرف این کارتهای جدید بین ۲ تا ۲.۵ برابر از مدلهای هم قدرت قدیمی ترشون کمتره که خب میتونه به خیلی ها در انتخاب آیندشون کمک کنه. بگذریم که این کارتها غیر از این دو مورد از نظر معماری و سخت افزاری هم بروز رسانی شدن و امکان داره تغییرات خوبی رو توشون بکار گرفته باشن. بنظرم اگر تا الان صبر کردید یکم دیگه هم صبر کنید.
Polaris 10 با قیمتی کمتر، عملکردی نزدیک به GTX 980 Ti خواهد داشت
الان بیش از 34 درصد کاربرهای استیم روی ویندوز 10 هستن و ویندوز 10ـه 64 بیتی سیستم عامل اول استیم هست (از اون 95%ـی که گفتید). اون 9% هم مربوط به افزایش فروش بازیهای ساخته شده توسط استودیوهای مایکروسافت هست (نسبت به مدت زمان مشابه در سال مالی گذشته). فروش ماینکرفت هم روی تمامی پلتفرمهایی هست که روش عرضه شده (که تقریباً روی هر چیزی که میتونسته بازی رو اجرا کنه عرضه شده) و در کنار اون تمام پولی که از حق فروش لباسها و اسباب بازیها و ... این بازی هم باز توی این فروش حساب شده. استور ویندوز هم شاید
رشد ۵۰ درصدی ساعات بازی روی ویندوز 10 با عرضه بازی های ایکس باکس وان روی این پلتفرم
این چیزی هست که توی متن اصلی اومده. این که دقیقاً از چه جنبهای بررسی رو انجام دادن و چه چیزی رو از "وضع موجود" میخوان به چالش بکشن مشخص نیست. شاید منظورشون استانداردهای بازی سازی باشه، یا شاید داستان سرایی یا ... شاید بهتر باشه ویدئوی گیم اینفورمر رو برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر نگاه کنید.
کارگردان Final Fantasy 15: فاینال فانتزی یک مجموعه در حال مرگ است