نویسنده: محسن بیگی نیا
// دوشنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰

کارگردان Final Fantasy 15: فاینال فانتزی یک مجموعه در حال مرگ است

هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی Final Fantasy 15 معتقد است که این مجموعه از دوران اوج خود فاصله زیادی گرفته و به نوعی در حال مرگ است، اما با Final Fantasy XV این شرایط تغییر خواهد کرد. با زومجی همراه باشید.

هنگامی که هاجیمه تاباتا در سال ۲۰۱۲ سکان هدایت  فاینال فانتزی 15 را در دست گرفت، یکی از اولین تصمیماتی که اتخاذ کرد، تجزیه و تحلیل وضعیت برند فاینال فانتزی در ژاپن بود. نتایج این بررسی‌ها چندان رضایت‌بخش نبود، به طوری که تاباتا در یک مصاحبه‌ی جدید، این مجموعه را «در حال مرگ» توصیف کرد. وی در آخرین شماره از مجله‌ی گیم اینفورمر گفت:

زمانی که ما کار ساخت فاینال فانتزی XV را شروع کردیم، [این مجموعه] در بحرانی‌ترین شرایط خود قرار داشت؛ ما هیچ گونه افزایش در تعداد طرفداران این سری نمی‌دیدیم. وجهه‌ی برند Final Fantasy چندان واضح نبود.

وی اضافه کرد:

واقعیت این است که این وضعیت خوب نبوده و مورد پسند ما هم نیست. در واقع این خطرناک‌تر و جدی‌تر از چیزی بود که ما در ابتدا تصور می‌کردیم. چیزی که ما بعد از انجام تحلیل خود از فاینال فانتزی فهمیدیم این بود که این سری یک IP در حال مرگ است که پیش از این به اوج خود رسیده.

شابد با خود بگویید علی‌رغم وجود چنین احساسی، چرا باید اسکوئر انیکس تصمیم به ساخت فاینال فانتزی 15 بگیرد؟ تاباتا اعتقاد داشت که طرفداران همچنان به سازندگان سری و اینکه محصولی عالی خواهند ساخت ایمان دارند. وی توضیح داد:

چیزی که من در مورد طرفداران احساس کردم این بود که آنها از وضعیت فعلی فاینال فانتزی ناراضی هستند، اما همچنان امید دارند که این برند بتواند به جاهای خوبی برسد.

در ادامه تاباتا به سه مؤلفه‌ی کیفی اصلی که اعتقاد دارد برند فاینال فانتزی را تعریف می‌کنند اشاره کرد. طبق اعلام گیم اینفورمر، این مولفه‌ها عبارتند از:

  • تمایل برای به چالش کشیدن وضع موجود
  • یک تجربه استثنایی غیرعادی
  • آخرین سطح تکنولوژی برای استفاده حداکثری از سخت‌افزار

به نظر تاباتا آخرین بازی از این سری که تمام این استانداردها را برآورده کرد، Final Fantasy VII در سال ۱۹۹۷ بود. وی همچنین ادعا کرد که Final Fantasy XV این موقعیت را ارتقاء خواهد بخشید. او توضیح داد:

تمام بازی‌های عرضه شده بعد از [Final Fantasy VII] در یکی از این مؤلفه‌ها ضعف دارند. اما چیزی که دوست‌داران فاینال فانتزی آرزویش را دارند ورود یک بازی جدید [به سری است] که تمام این المان‌ها را دربر بگیرد و هدف ما برای فاینال فانتزی XV همین است.

برای دیدن ویدئوی مصاحبه‌ی تاباتا و توضیحات بیشتر می‌توانید به سایت گیم اینفورمر مراجعه کنید. فاینال فانتزی 15 در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ (۹ مهر ۱۳۹۵) برای پلی استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. ممکن است در آینده یک نسخه از بازی برای رایانه‌‎های شخصی نیز منتشر شود، اما هنوز در مورد این موضوع تصمیم‌گیری قطعی نشده است.

نظر شما در مورد این نسخه از سری فاینال فانتزی چیست؟ آیا این مجموعه با فاینال فانتزی 15 به اوج بازمی‌گردد؟

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده