نویسنده: مرتضی تقوی
// جمعه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۲

عرضه نسخه بتا عمومی بازی Forza Motorsport 6: Apex برای پی سی در ۱۶ اردیبهشت

مجموعه‌ی Forza Motorsport را همیشه با کنسول‌های مایکروسافت می‌شناختیم، اما در راستای سیاست عرضه‌ی بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس برای ویندوز، نسخه‌ی بتای عمومی بازی رایگان Forza Motorsport 6: Apex قرار است ۱۶ اردیبهشت برای کاربران ویندوزی عرضه شود.

سری بازی‌های مسابقه‌ای Forza Motorsport شرکت مایکروسافت یکی از مجموعه بازی‌های پر طرفدار بین کاربران ایکس‌باکس محسوب می‌شود که تا هفته‌ی دیگر قرار است برای اولین بار به پلتفرم پی‌سی بیاید. استودیو Turn 10، سازنده‌ی بازی، دیروز اعلام کرد نسخه‌ی بتای عمومی بازی Forza Motorsport 6: Apex قرار است در روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت برای کاربران ویندوز 10 عرضه شود.

این بازی از دایرکت ایکس 12 و رزولوشن 4K پشتیبانی خواهد کرد. به گفته‌ی شرکت مایکروسافت نسخه‌ی بتای این بازی ریسینگ به استودیو ترن ۱۰ این فرصت را خواهد داد تا عملکرد بازی را برای اجرا بر روی انبوهی از سیستم‌ها با قابلیت‌های سخت‌افزاری مختلف بهبود دهد. همچنین مایکروسافت اعلام کرده است در مدت زمانی که از این نسخه‌ی بتای عمومی استفاده می‌کنید می‌توانید از بروزرسانی‌ها و بهبود‌های Forza Motorsport 6: Apex از جمله پشتیبانی از کنترلرهای فرمانی، قابلیت غیر فعال کردن VSync و یک شمارنده‌ی fps (تعداد فریم بر ثانیه) بهره ببرید که در درون بازی قرار داده شده است.

شرکت مایکروسافت از بخش تک نفره‌ی این بازی هم تعریف و اعلام کرده است که این نسخه بهترین محتوا را دارد. در Forza Motorsport 6: Apex با وجود اینکه بازیکنان می‌توانند با Drivatar (یک نوع سیستم هوش مصنوعی جدید که داده‌های سبک بازی شما و بقیه‌ی بازیکنان را جمع‌آوری می‌کند و بازی را با سبک رانندگی شما هماهنگ می‌کند تا بازی شکلی واقعی‌تر به خود بگیرد) بقیه‌ی بازیکنان مسابقه بدهند، اما این نسخه‌ی ویندوز 10 بخش چند نفره‌ی آنلاین ندارد.

بازی Forza Motorsport 6: Apex بعلاوه امکان شخصی‌سازی ظاهر ماشین را که در نسخه‌های پیشین این مجموعه شاهد آن بودیم نخواهد داشت. اگرچه که مایکروسافت اعلام کرده است که گیمرها در نسخه‌ی بتای عمومی می توانند از برخی طرح‌های آماده برای تغییر ظاهر ماشینشان استفاده کنند.

Apex نسخه‎ی رایگان (Free-to-Play) بازی Forza 6 است که در واقع استارت عرضه‌ی نسخه‌های جدید این مجموعه برای پلتفرم پی‌سی محسوب می‌شود. شما همچنین می‌توانید تریلر Forza Motorsport 6: Apex در کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت را از زومجی تماشا کنید.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده